ionut20 Postat Martie 8, 2013 Partajează Postat Martie 8, 2013 Salutare,Dacie 1310 din 2001 cu motor pe injectie ...Este posibil sa fie puscata garnitura de chiuloasa in asa fel incat nivelul de ulei sa scade, fara sa aiba pierderi exterioare vizibile ... motorul nu "fierbe", dar dupa ceasul de temperatura, cu termostatul actual imi da impresia ca se incalzeste la temperatura normala ceva mai repede ca in toamna trecuta sa zicem ...Nivelul in paharul de apa este constant, dar apa are o culoare inchisa si luminat bidonul din laterala, se observa ca o suspensie in apa de culoare maronie/neagra, iar furtunele de apa, de pe motor si radiator, la imbinari, daca pana acum erau murdare dar uscate, acum sunt foarte unsuroare la racorduri.Saptamana trecuta am ramas fara ulei aproape de tot .... Dar nici nu mai verificasem nivelul de vro 2 .. 3 luni si cateva mii de km.S-a aprins martorul de ulei in mers, am tras pe dreapta si a doua zi am facut schimbul de ulei.Motorul are 12 ani si 140 de mii de km ... niciodata desfacut sau segmentat, nici macar tacheti reglati.Singurele probleme avute in toti acesti ani au fost legate de ambreiaj, electromotor si acu 3 luni capac pompa de apa. Deasemenea radiator schimbat acu un an pentru o fisura. Link spre comentariu
lorik199 Postat Martie 8, 2013 Partajează Postat Martie 8, 2013 Dupa atatia km, e normal sa consume ulei.Baga o vergea de lemn in borcanul de apa si vezi daca are pete de ulei, daca are e garnitura dusa. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 8, 2013 Partajează Postat Martie 8, 2013 Daca are garnitura impuscata intre ulei si apa, atunci, in momentul in care se opreste motorul, apa mai are inca presiune si va trece in circuitul de ulei. In acest caz, in functionare, se va forma o spuma albicioasa care va fi vizibila, in cantitate excesiva, in momentul in care scoti busonul de ulei de pe capacul culbutorilor. Aceeasi spuma va fi vizibila si pe joja. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Martie 8, 2013 Partajează Postat Martie 8, 2013 A stat mai multi ani pe tusa masina de are apa murdara ?Dacia mea a stat in garaj 7 ani nemiscata. Cat am circulat cu ea dupa acesti 7 ani am avut mereu vasul de expansiune plin de rugina (PLIN !!!)...rugina care cu timpul a ajuns in radiator si l-a infundat rau.Am vazut la REMAT mai multe dacii 1300 cu vasul de expansiune curat-lacrima. Link spre comentariu
pusu Postat Martie 8, 2013 Partajează Postat Martie 8, 2013 Se poate masura si compresia ptr a vedea daca uzura este mare.Poate ca e si garnitura puscata pe traseul cu apa dar si motorul consuma e clar. Daca motorul n-ar consuma ar insemna ca cei 3-4 litri de ulei sa dispara din baia de ulei in vasul de expansiune care ar fi tot timpul plin si ar tot refula surplusul afara...Oricum motorul trebuie desfacut si atunci se vad toate. Link spre comentariu
ionut20 Postat Martie 8, 2013 Autor Partajează Postat Martie 8, 2013 voi verifica faza cu bucata de lemn ...Masina nu a stat nemiscata ... face zilnic cel putin 50 de km in regim de oras. apa si antigel am bagat la inceput de decembrie ..... cu toate astea in jumate de luna, apa din pahar a fost inegrita.In ianuarie am schibat capacul de la pompa de apa, si din nou lichidul ... iar acum iarasi negru maroniu e.Motorul trage destul de ok ... nu scoate fum albastru, dar nici nu mai e ca acu 80 de mii de km cand am luat eu masina.Spuma albicioasa nu are in capacul de culbutori. Dar undeva trebuie ca se duce si uleiul ... Probabil a inceput sa pape motorul mai mult.Sincer as investi intr-o segmentare si o garnitura noua, dar mi-e frica de calitatea pieselor.Capacul de la pompa de apa schimbat acu 2 luni era cel original ... de 12 ani, si defapt pierdea apa pe langa el din cauza ca ... erau aproape de tot destranse suruburile, si garnitura nu mai etansa.Piesele ce se gasesc in magazin nu prea prezenta incredere.Multumesc de pareri si sugestii. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 8, 2013 Partajează Postat Martie 8, 2013 Daca vrei sa o mai pastrezi, decat o segmentare, mai bine ii faci motorul (set, rectificat arbore, cuzineti la cota, tot tacamul). In timpul functionarii, se uzeaza si camasile. Este posibil sa-i pui degeaba segmenti noi pe camasi/ pistoane uzate. Daca tot faci o treaba, fa-o bine. Link spre comentariu
ionut20 Postat Martie 8, 2013 Autor Partajează Postat Martie 8, 2013 se mai gasesc piese de origine pentru set complet ?De pastrat o pastrez ... chiar daca vreau sa cumpar alta masina anul acesta.De vandut nu prea se va mai putea ... cu noua taxa de mediu ... si de casat nu e cazul ... tabla e in stare destul de buna, in conditiile in care am schimbat anul trecut aripile fata si interior si exterior cu piese de origine. Daca as vinde-o nici nu as scoate banii investiti in ultimi 2 ani in ea. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Martie 9, 2013 Partajează Postat Martie 9, 2013 E cam loterie cu piesele, ce-i drept. Nu stiu sa te sfatuiesc in privinta fabricantului. Link spre comentariu
pusu Postat Martie 9, 2013 Partajează Postat Martie 9, 2013 Piesele de schimb sunt mai slabe decat cele originale din care a fost facuta masina. Link spre comentariu
ionut20 Postat Martie 9, 2013 Autor Partajează Postat Martie 9, 2013 asa e .. doar ca la dacia clasica treaba asta se simte de 10 ori mai tare, din cauza lipsei de control la cei care fabrica piese de schimb. Oricine fabrica orice in tara asta .. da o mica spaga si gata, are si stiker de RAR pe produs. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum