Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

chasing leds

slashlinux

Postări Recomandate

Am gasit o schema pe talkingelectronics cu chasing leds si as vrea sa fie primul meu proiect :da :da ca electronist dummy.

Posted Image

Uploaded with ImageShack.us

Sa ma corectati va rog mult, deoarece nu sunt profesionist in citirea unei scheme, cum am zis sunt incepator:

Se folosesc urmatoarele componente:

- 6 leduri rosii

- 1 condensator de 1uF

- 1 rezistenta de 500 k

- 1 rezistenta de 22 k

- Nu inteleg ce inseamna rezistenta aia --- 330R ? cea care leaga ledurile ?

- 1 oscilator 555

- 1 cd 4017

- 10 x 1N418

Si banuiesc ca este alimentat la 6 volti?

Astept cateva sfaturi din partea voastra.

Va multumesc anticipat :da

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• slashlinux

6

• Ticu

4

• ratza

1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu e rezistenta simpla de 500 kilo-ohmi, este rezistenta semi-reglabila (sau potentiometru). Are 3 fire si atunci cand misti cursorul rezistenta variaza intre zero si 500 k. In felul asta se schimba frecventa cu care oscileaza 555. 330R inseamna 330 ohmi.Sa fii atent la numerotarea pinilor la circuitele integrate.Succes.

Link spre comentariu

Da. Numerotarea pinilor e ca in poza de mai jos. Integratul este privit de sus (de unde vezi scrisul de pe el).Observa o "cheie" (o adancitura) in partea de sus. Uneori ea este situata in coltul care corespunde pinului 1.Asemanator pentru 555, dar acolo ai doar 8 pini.

post-29403-139829591576_thumb.jpg

Link spre comentariu

Si inca o intrebare si nu va mai deranjez.. :nas: Plusul si minusul in aceasta schema care e, pe unde intra curentul de 12V ?Din cate vad pe sus este o linie trasata pe care scrie 6v si mai este jos o linie de care sunt legate ledurile...Multumesc :jytuiyu

Link spre comentariu