slashlinux Postat Martie 6, 2013 Partajează Postat Martie 6, 2013 Am gasit o schema pe talkingelectronics cu chasing leds si as vrea sa fie primul meu proiect ca electronist dummy. Uploaded with ImageShack.us Sa ma corectati va rog mult, deoarece nu sunt profesionist in citirea unei scheme, cum am zis sunt incepator: Se folosesc urmatoarele componente: - 6 leduri rosii - 1 condensator de 1uF - 1 rezistenta de 500 k - 1 rezistenta de 22 k - Nu inteleg ce inseamna rezistenta aia --- 330R ? cea care leaga ledurile ? - 1 oscilator 555 - 1 cd 4017 - 10 x 1N418 Si banuiesc ca este alimentat la 6 volti? Astept cateva sfaturi din partea voastra. Va multumesc anticipat Link spre comentariu
Ticu Postat Martie 6, 2013 Partajează Postat Martie 6, 2013 Nu e rezistenta simpla de 500 kilo-ohmi, este rezistenta semi-reglabila (sau potentiometru). Are 3 fire si atunci cand misti cursorul rezistenta variaza intre zero si 500 k. In felul asta se schimba frecventa cu care oscileaza 555. 330R inseamna 330 ohmi.Sa fii atent la numerotarea pinilor la circuitele integrate.Succes. Link spre comentariu
slashlinux Postat Martie 6, 2013 Autor Partajează Postat Martie 6, 2013 Salut @Ticu, in rest am descifrat bine schema? Merci Link spre comentariu
Ticu Postat Martie 6, 2013 Partajează Postat Martie 6, 2013 Da. Numerotarea pinilor e ca in poza de mai jos. Integratul este privit de sus (de unde vezi scrisul de pe el).Observa o "cheie" (o adancitura) in partea de sus. Uneori ea este situata in coltul care corespunde pinului 1.Asemanator pentru 555, dar acolo ai doar 8 pini. Link spre comentariu
slashlinux Postat Martie 6, 2013 Autor Partajează Postat Martie 6, 2013 Si banuiesc ca trebuie sa am o statie cu aer cald?Multumesc Link spre comentariu
ratza Postat Martie 6, 2013 Partajează Postat Martie 6, 2013 Poţi lipi cu orice letcon sau pistol de lipit. Link spre comentariu