tinel Postat Martie 5, 2013 Partajează Postat Martie 5, 2013 La o masina de gaurit am inlocuit acumulatorul original cu altul de tip VRLA (cu gel). Studiind articolele de pe net am facut un incarcator pt el utilizand un LM317 in configuratie de stab. de tensiune .Am reglat tensiunea max la 14,7V si am limitat la cca. 0,3A curentul de incarcare. Am incarcat cu el acumulatorul,pana la atingerea tensiunii de 14,7V curentul a scazut treptat pana la cativa mA. Dupa decuplarea de la incarcator avea la borne 13,5V.Totul parea ok ,dar s-a descarcat dupa insurubarea a cca.30 de holsuruburi tip rigips.Am hotarat atunci sa schimb tipul de incarcare si am schimbat configuratia LM-ului in sursa de curent constant. Am cuplat acum. iar dupa cca 3 ore la bornele lui tensiunea se apropia de 15V in timp ce continua sa ,,traga'' 350 de mA ,asa cum era reglat ,ceea ce dovedea ca nu se incarcase complet. Pt. ca am citit ca supratensiunea distruge acum. VRLA am oprit incarcarea . Decuplat de la incarcator avea 13,7V la borne. Ce ar fi de facut ?Ar fi periculos pt acumulator sa continui incarcarea ? Link spre comentariu
Ticu Postat Martie 5, 2013 Partajează Postat Martie 5, 2013 Ce capacitate are acumulatorul in discutie (amperi-ora, Ah)?In 3 ore la 350mA s-a stocat cam 1 Ah. Comparati cu capacitatea scrisa pe acumulator.Opriti oricum incarcarea. Folositi-l asa cu este acum si observati cat va tine acum.E posibil sa nu fie in buna stare, dupa manifestarea de la prima incarcare. Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3 Postat Martie 5, 2013 Partajează Postat Martie 5, 2013 Intra in unele carcase de acumulator un VRLA de 12V/1.2Ah? La o scula era la limita, nu venea capacul, dar acumulatorul intra. Link spre comentariu
tinel Postat Martie 5, 2013 Autor Partajează Postat Martie 5, 2013 Acumulatorul e un Sunpak de 12V/1,3A si e nou.Carcasa originala O-Pack a fost modificata ,adica am folosit doar partea superioara ca sa pot folosi si acumulatorul original in masina, iar partea de jos am inlocuit-o .Am oprit incarcarea cand am vazut ca se apropie de 15V iar la testare s-a dovedit a fi un pic mai bine decat la incarcarea in tensiune. Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3 Postat Martie 5, 2013 Partajează Postat Martie 5, 2013 cauta 12V battery charger in google imagini, sunt mii de scheme, multe asemanatoare, de ex cu un 317 cu adj comandat de un T, limitare incarcare cu un semireglabil samd. Sunt si scheme cu zenner si 2 tiristoare, depinde ce piese gasesti mai usor (pe stoc) sau ai. Link spre comentariu
gauss Postat Martie 6, 2013 Partajează Postat Martie 6, 2013 Pune acumulator cu capacitate mult mai mare ... cei cu gel , in general cu plumb , nu sint pentru scule electrice de mana ... stiu ca voi fi contrazis , numai ca ar trebui contrazisi fabricantii , ei nu folosesc asa ceva ... acumulatorii " de fabrica " au alta constructie , adaptata la curenti mari de descarcare , incarcare rapida si alta chimie ... ni-cd , ni-mh , si mai nou li-ion . Din ce am folosit , cel mai bine m-am inteles cu ni-cd speciali , cu rezistenta interna f. mica , numai ca nu se mai fabrica ... ecologia , de ... de fapt tineau prea mult , o baterie noua e aproape cit restul masinii , trageti voi concluziile . Link spre comentariu
validae Postat Martie 6, 2013 Partajează Postat Martie 6, 2013 Acumulatorul ala de 1,3A nu are niciun viitor pe scula aceea. Trebuie acumulatori Deep Cicle cu NiCd sau NImH. Era un nene prin Bucuresti care inlocuia elementii la caumulatorii de la bormasini cu altii noi, dadea si garantie, avea sudura in puncte pentru asa ceva.Sa vad daca gasesc numarul lui pe undeva.Daca vrei sa te folosesti intre timp de bormasin, ia o baterie auto de la dezmembrari si pune-i cablu de 2,5mm sectiune, conectezi bormasina si poti sa faci treaba fara grija cu ea. Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 6, 2013 Partajează Postat Martie 6, 2013 Bine ca nu un generator...Un acumulator cu gel de 7Ah (eventual si 5Ah) e ok Link spre comentariu
tinel Postat Martie 6, 2013 Autor Partajează Postat Martie 6, 2013 Pai ma gandeam ca un acumulator cu gel de 1,3A e acelasi lucru cu unul NiCd de 1,3 A... Link spre comentariu
validae Postat Martie 6, 2013 Partajează Postat Martie 6, 2013 Acumulatorul cu gel e destinat unui consum sub capacitatea sa maxima, daca il folosesti la curentul maxim, va tine foarte putin, am spus mai sus ca bormasina ia un curent de 3-4A poate si mai mult, in functie de sarcina. Am dat exemplul cu bateria auto ca o alternativa pentru cazul ca nu gasesti acumulatori dedicati si vrei totusi sa folosesti bormasina in locuri fara retea sau departe de ea.Cel mai bine ar fi sa folosesti acumulatori NiCd cu capacitatea peste 2A sau celule recuperate de la laptopuri. Nu e recomandabil sa folosesti acumulatori cu plumb la bormasina. Pentru cei care eventual vor comenta , sa-mi arate si mie unde au vazut acumulatori cu plumb la scule portabile ?Pana la urma vei face cum vrei si te vei convinge singur, distrugand acumulatorul acela cu plumb. Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3 Postat Martie 6, 2013 Partajează Postat Martie 6, 2013 Nu se pun deep cycle pentru ca ar fi mai scumpi decat bormasina in sine, si in plus sunt si grei. Puterea echivalenta a unui accu LiIon in varianta Pb ar avea ceva kg, scula devenind o "gantera". Trebuie minim 5-7Ah, si o descarcare partiala, altfel vor fi uzati excesiv. Varianta cea mai ieftina e cu NiCd ordinari care pe langa faptul ca-s ieftini au si o incarcare prin dioda+rezistenta. NiMh solicita un charger cu Dv/Dt, termistori, costuri mai mari. Decuplarea lor ar trebui sa fie electronica, sa nu scada sub 0.9V/element. E recomandat un acumulator cat mai ieftin, o investie mai mare nu merita pentru ca sculele ieftine au randament scazut. In plus, daca nu lucrezi zilnic, iarasi nu merita, in 2 ani arunci NiMh-ul de-aiurea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum