Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcator acumulator VRLA


tinel

Postări Recomandate

La o masina de gaurit am inlocuit acumulatorul original cu altul de tip VRLA (cu gel). Studiind articolele de pe net am facut un incarcator pt el utilizand un LM317 in configuratie de stab. de tensiune .Am reglat tensiunea max la 14,7V si am limitat la cca. 0,3A curentul de incarcare. Am incarcat cu el acumulatorul,pana la atingerea tensiunii de 14,7V curentul a scazut treptat pana la cativa mA. Dupa decuplarea de la incarcator avea la borne 13,5V.Totul parea ok ,dar s-a descarcat dupa insurubarea a cca.30 de holsuruburi tip rigips.Am hotarat atunci sa schimb tipul de incarcare si am schimbat configuratia LM-ului in sursa de curent constant. Am cuplat acum. iar dupa cca 3 ore la bornele lui tensiunea se apropia de 15V in timp ce continua sa ,,traga'' 350 de mA ,asa cum era reglat ,ceea ce dovedea ca nu se incarcase complet. Pt. ca am citit ca supratensiunea distruge acum. VRLA am oprit incarcarea . Decuplat de la incarcator avea 13,7V la borne. Ce ar fi de facut ?Ar fi periculos pt acumulator sa continui incarcarea ?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • tinel

    3

  • validae

    2

  • gauss

    1

  • Ticu

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Ce capacitate are acumulatorul in discutie (amperi-ora, Ah)?In 3 ore la 350mA s-a stocat cam 1 Ah. Comparati cu capacitatea scrisa pe acumulator.Opriti oricum incarcarea. Folositi-l asa cu este acum si observati cat va tine acum.E posibil sa nu fie in buna stare, dupa manifestarea de la prima incarcare.

Link spre comentariu

Acumulatorul e un Sunpak de 12V/1,3A si e nou.Carcasa originala O-Pack a fost modificata ,adica am folosit doar partea superioara ca sa pot folosi si acumulatorul original in masina, iar partea de jos am inlocuit-o .Am oprit incarcarea cand am vazut ca se apropie de 15V iar la testare s-a dovedit a fi un pic mai bine decat la incarcarea in tensiune.

Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3

cauta 12V battery charger in google imagini, sunt mii de scheme, multe asemanatoare, de ex cu un 317 cu adj comandat de un T, limitare incarcare cu un semireglabil samd. Sunt si scheme cu zenner si 2 tiristoare, depinde ce piese gasesti mai usor (pe stoc) sau ai.

Link spre comentariu

Pune acumulator cu capacitate mult mai mare ... cei cu gel , in general cu plumb , nu sint pentru scule electrice de mana ... stiu ca voi fi contrazis , numai ca ar trebui contrazisi fabricantii , ei nu folosesc asa ceva ... acumulatorii " de fabrica " au alta constructie , adaptata la curenti mari de descarcare , incarcare rapida si alta chimie ... ni-cd , ni-mh , si mai nou li-ion . Din ce am folosit , cel mai bine m-am inteles cu ni-cd speciali , cu rezistenta interna f. mica , numai ca nu se mai fabrica ... ecologia , de ... de fapt tineau prea mult , o baterie noua e aproape cit restul masinii , trageti voi concluziile .

Link spre comentariu

Acumulatorul ala de 1,3A nu are niciun viitor pe scula aceea. Trebuie acumulatori Deep Cicle cu NiCd sau NImH. Era un nene prin Bucuresti care inlocuia elementii la caumulatorii de la bormasini cu altii noi, dadea si garantie, avea sudura in puncte pentru asa ceva.Sa vad daca gasesc numarul lui pe undeva.Daca vrei sa te folosesti intre timp de bormasin, ia o baterie auto de la dezmembrari si pune-i cablu de 2,5mm sectiune, conectezi bormasina si poti sa faci treaba fara grija cu ea.

Link spre comentariu

Acumulatorul cu gel e destinat unui consum sub capacitatea sa maxima, daca il folosesti la curentul maxim, va tine foarte putin, am spus mai sus ca bormasina ia un curent de 3-4A poate si mai mult, in functie de sarcina. Am dat exemplul cu bateria auto ca o alternativa pentru cazul ca nu gasesti acumulatori dedicati si vrei totusi sa folosesti bormasina in locuri fara retea sau departe de ea.Cel mai bine ar fi sa folosesti acumulatori NiCd cu capacitatea peste 2A sau celule recuperate de la laptopuri. Nu e recomandabil sa folosesti acumulatori cu plumb la bormasina. Pentru cei care eventual vor comenta , sa-mi arate si mie unde au vazut acumulatori cu plumb la scule portabile ?Pana la urma vei face cum vrei si te vei convinge singur, distrugand acumulatorul acela cu plumb.

Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3

Nu se pun deep cycle pentru ca ar fi mai scumpi decat bormasina in sine, si in plus sunt si grei. Puterea echivalenta a unui accu LiIon in varianta Pb ar avea ceva kg, scula devenind o "gantera". Trebuie minim 5-7Ah, si o descarcare partiala, altfel vor fi uzati excesiv. Varianta cea mai ieftina e cu NiCd ordinari care pe langa faptul ca-s ieftini au si o incarcare prin dioda+rezistenta. NiMh solicita un charger cu Dv/Dt, termistori, costuri mai mari. Decuplarea lor ar trebui sa fie electronica, sa nu scada sub 0.9V/element. E recomandat un acumulator cat mai ieftin, o investie mai mare nu merita pentru ca sculele ieftine au randament scazut. In plus, daca nu lucrezi zilnic, iarasi nu merita, in 2 ani arunci NiMh-ul de-aiurea.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări