th3-razor Postat Martie 5, 2013 Partajează Postat Martie 5, 2013 Salutare am facut rost de un motor de frigider(compresor) de la un frigider de marime medie mai vechiut nu ultimele generatii si nu stiu cum sa-l leg.Butelie de aer am de la un hidrofor iar de conectori si restu se descurca taicamiu.Problema ar fi ca nu stiu cum sa-l leg.Stiu ca are 3 borne compresorul una fiind pentru bobina de pornire din interior...are si releul acela montat pe el si contactul acela negru si rotund in care are un bimetal sau ceva de genu.Problema este ca fara termostat nu functioneaza...Am cautat pe aicea pe forum am dat search dar nimica concret mai degraba m-a bagat in ceatza Link spre comentariu
validae Postat Martie 5, 2013 Partajează Postat Martie 5, 2013 Compresorul trebuie sa aiba releul de pornire montat ca sa porneasca singur. Daca nu ai releul, se poate porni cu un impuls de cateva secunde pe bobina de start. Poti identifica usor cele doua bobine astfel : masoara cu ohmmetrul intre fiecare doua borne si vei obtine trei valori diferite. Noteaza cele trei valori intre bornele respective.Sa zicem ca ai gasit de exemplu 10 ohmi, 15 ohmi si 25 ohmi. Rezistenta cu valoare mica este a bobinei principale a compresorului. Urmatoarea valoare apartine bobinei de pornire care se alimenteaza temporar. Valoarea cea mai mare este suma celor doua valori ale bobinei principale si de pornire.Punctul comun fata de care se masoara primele doua valori, cea de 10 si de 15 ohmi, in exemplul meu, este punctul comun al celor doua bobine si se leaga la nul. La borna cu rezistenta cea mai mica fata de punctul comun se leaga faza alimentarii. Intre borna cu valoarea de 15 ohmi in cazul nostru(bobina de pornire) si faza, se leaga un intrerupator cu revenire gen sonerie. Alimentand la retea compresorul pe bornele bobinei principale, se apasa doua,trei secunde intrerupatorul pana cand compresorul intre in turatie, dupa care se elibereaza. Daca totul e in regula compresorul va functiona normal. Pun jos o schita explicativa, pozitia bobinelor poate fi diferita in realitate. Link spre comentariu
Vizitator biju2010 Postat Martie 5, 2013 Partajează Postat Martie 5, 2013 sal sigur treb sa mearga fara termostat am avut asa ceva an caz contrar verifica uleiul posibil sa fie mot blocat se poate debloca dar e putin mai greu Link spre comentariu
marius_3004 Postat Martie 5, 2013 Partajează Postat Martie 5, 2013 sal sigur treb sa mearga fara termostat am avut asa ceva an caz contrar verifica uleiul posibil sa fie mot blocat se poate debloca dar e putin mai greuIOOOOOOOOOOOOOOI Ala nu e termostat e releu de pornire,cum a spus @validae,fa cum a zis si vezi daca e bun motorul. Link spre comentariu
th3-razor Postat Martie 5, 2013 Autor Partajează Postat Martie 5, 2013 Am reusit sa-l pornesc Singura problema ar fi ca am anulat bimetalul acela rotund negru...pentru ca imi decupla la scurt timp dupa pornire motorul... dupa ce a mai sarit si putin ulei si mai rau decupla... probabil avea contact imperfect.In mare parte sunt multumit de puterea pe care o are chiar o sa iasa o jucarie interesanta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum