Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

masina gaurit la baterie auto ?


Vizitator onlyusp

Postări Recomandate

Vizitator onlyusp

as dorii cateva sfaturi din partea dumneavoastra pentru ca vreau sa-mi iau o masina de gaurit cu acumulator si as dorii sa stiu cum sa fac sa o "leg" la o baterie auto ex:

SKIL merge cu acumulator NiCd de 12 V 1,2 Ah,

eventual sa leg intre baterie si masina o rezistenta ?

deci : daca este posibil as dori sa stiu cum as putea face asta ?

PS: vreau sa o folosesc fara grija acumulatorului

PPS : unde o folosesc nu am acces la 220V sau la vreo alta sursa de energie.

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 21
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    3

  • Marian

    3

  • validae

    2

  • worker

    2

Zile populare

Top autori în acest subiect

deci : daca este posibil as dorii sa stiu cum as putea face asta ?

Da, este posibil. Pe direct, fara rezistenta. Repecta polaritatea.

 

 

as dorii

As dori. Un singur "i" e suficient.
Link spre comentariu

Bormasina isi va lua doar cat ii trebuie in ceea ce priveste curentul, important e ca tensiunea sa fie cea potrivita, curentul atata timp cat este peste minimul necesar al bormasinii nu mai conteaza la ce nivel este.

Link spre comentariu

Nu are ce sa afecteze masina de gaurit.Ce scrie pe baterie de 50-60Ah este capacitatea bateriei de a debita un curent de 50-60A timp de o ora.Masina ta de gaurit va lua atit curent cit ii trebuie,nu mai mult.

Link spre comentariu

Poate sa aiba si 150Ah ca masina i-si ia cat trebuie, nu se intampla nimic.Trebuie sa pui cabluri serioase, minim 2,5mm si nu prea lungi, sa nu depasesti 4-5m.

Link spre comentariu

Caderea de tensiune pe cabluri este mare si la bormasina o sa aveti mai putin de 12 V.Bormasina nu va mai functiona in parametri normali.

Link spre comentariu

Teoretic curentul continuu se pierde mai mult pe cabluri lungi decat cel alternativ, trebuie sa alegi o densitate cat mai mica pe mm^2 ca sa limitezi pierderile, as recomanda cablu cu sectiune/suprafata de 4mm^2 cu care cred ca poti folosi linistit pana la 10m, acumulatorul auto are suficient curent la dispozityie ca sa compenseze pierderile iar bormasina consuma totusi destul de putin.

Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3

Am cateva bormasini puse pe diferite tensiuni prin cablu de 2x2.5mm(diametru, nu suprafata cum umbla chinezii cu inscriptiile lor), mufa de microfon cu 4 pini si filet. http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=090-542 Imparti firul la capat in forma de V, pui + si - pe cate 2 borne. Mufa e foarte rezistenta, cred ca cea mai buna la astfel de aplicatie. Mufa mama o fixezi cu piulita in carcasa acumulatorului. Mai mult de 3-4 metri n-ai nevoie, presupunand ca acumulatorul e pe podea si pui suruburi in tavan... Un cablu prea lung de grosimea aia devine incomod. Am avut si o bormasina cu NiMh 12V/1.2Ah, o alimentam printr-un toroidal de 150W, punte 50A, 100.000uF. Tot in tocul acumulatorului poti pune un indicator de tensiune, dar cu praguri mai mici de 0.5V, cum are LM3914. Motivul: la o baterie de pornire din care poti trage 30% fara s-o distrugi, aia 0.6V inseamna cam toata plaja, de la 12.8-12.9 la 12.3-12.4V. Ar merge un indicator cu pas de 0.1V.

O scula pe 18V o alimentez cu 12V/4Ah+6V/4Ah fara probleme, cabluri de 2.5 diametru, mufe microfon. Acumulatorii incap intr-o gentuta din aia din piele cu baiera si maner, ceea ce imi e practic.

Link spre comentariu
Vizitator onlyusp

ok. deci intr-un final nu-mi trebuie decat o masina gaurit, un cablu 5 m 2x2.5 mm si o baterie auto, fara rezistente sau alte chestii, ma gandesc ca as putea prinde cablul de pinii bateriei prin carcasa ei .... cam asta-i tot.... mnoh acuma sa-mi dea astia banii de la munk k dak nu ma duc la sefu' si :bataie vai de capu' lui :d

Link spre comentariu

nu iti recomand.ma refer la legatura cu fire pe lamele. adopta o solutie profesionala sau macar sa lipesti firele si nu vei avea batai de cap.referitor la chestia cu sefu` e treaba ta.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări