Vizitator FocusSAN Postat Februarie 28, 2013 Partajează Postat Februarie 28, 2013 Salutare tuturor. Am in proiect sa fac un PWM conform schemei atasate, insa m-am lovit de o provocare chiar inainte de executie si anume frecventa de iesire. Am nevoie de o valoare cat mai apropiata de 42.6KHz, insa nu am un dispozitiv care sa imi masoare asta. In afara de frecventmetru, stiti cumva alta solutie prin care sa ma apropii cat mai mult de valoarea dorita? Ah, si eventual, daca aveti adaugiri/imbunatatiri/schimbari in bine pe care le-ati face schemei, sunt mai mult decat bine venite. Ca idee, vreau sa il folosesc pentru o celula de hidrogen cu un consum ideal de 8 amperi (sper ca reglabil din potentiometrele VR1 si VR3). Deasemenea, am fost sfatuit, dat fiindca e consum destul de mare, sa montez mosfet-ul ca in poza alaturata. Ce ziceti? E o idee buna? Daca stiti cumva o echivalenta diodei 1N5348B, v-as ramane recunoscator pe veci. Mi-a fost imposibil sa o gasesc :( Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 28, 2013 Partajează Postat Februarie 28, 2013 De ce nu alegi varianta de PWM cu NE555 la care pui un totem pole pe iesire ? Acolo calculezi simplu frecventa de iesire. Link spre comentariu
Vizitator FocusSAN Postat Februarie 28, 2013 Partajează Postat Februarie 28, 2013 Pai ideea e ca imi trebuie sa reglez si celelalte doua valori (duty si curent limit) pentru o eficienta cat mai buna.Exista posibilitatea de implementare si a celor doua valori in schema cu 555?Ah, si nu stiu ce e acela totem pole Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 28, 2013 Partajează Postat Februarie 28, 2013 Totem pole http://joost.damad.be/2012/09/dimming-1 ... t-and.html -doi tranzistori . Limitarea curentului se poate face cu un tranzistor . Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Cred ca UC3843 te rezolva cu toate. Link spre comentariu
Vizitator FocusSAN Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Deja m-ati pierdut :cry: . Aveti o schema care sa intruneasca doleantele mele sau puteti modifica vre-una postata deja care sa imi satisfaca nevoile? Mi-ar fi de mare folos fiindca cunostintele mele in domeniu sunt fff reduse :( Link spre comentariu
CIBY2 Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Deja m-ati pierdut :cry: . Aveti o schema care sa intruneasca doleantele mele sau puteti modifica vre-una postata deja care sa imi satisfaca nevoile? Mi-ar fi de mare folos fiindca cunostintele mele in domeniu sunt fff reduse :(Cateva pagini mai in spate. De postat ai postat unde trebuie dar inainte de asta nu ai citit nimic.Userul Pisica Matache a facut unul cu UC3843. Costa cativa lei si te scuteste de multe complicatii. Link spre comentariu
Vizitator FocusSAN Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Nu vreau sa fiu nepoliticos sau sa par nerecunoscator, insa schemele din paginile anterioare sunt pentru motoare in special, cu reglajul turatiei.Daca ati fi citit ce anume imi trebuie mie si faptul ca nu ma pricep sa fac modificarile necesare schemelor postat anterior, probabil ca nu v-ati mai fi pierdut timpul sa "imi raspundeti".Sa revin la oile mele, ideea e ca cele trei reglaje trebuie sa fie interactive in timp real, sa zic asa. Pentru o eficientizare cat mai buna eu trebuie sa le reglez instant, nu sa inlocuiesc rezistenta x cu alta y sau sa pun dioda z in locul mai stiu eu carei piese.Probabil datorita celor care cred ca baga doua linguri intr-un borcan cu apa, le conecteaza la baterie si merg moca s-a si ajuns in punctul in care putini sunt cei care cred ca e posibil sa faci economie la benzina cu o instalatie HHO si sunt si mai putini cei care sunt dispusi sa testeze si sa incerce mai multe variante.Deci, daca este cineva dispus sa posteze o schema finala functionala pentru ce am eu nevoie, il rog cu respect sa o posteze. Nu de alta, dar poate vor mai avea si altii nevoie de ea.Va multumesc anticipat! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Vrei sa reglezi frecventa intre ce valori?Umplerea poate fi data de atingerea unui anume curent variabil manual. Sau sa existe o variatie reglabila a umplerii care va determina un anume curent. Umplerea si curentul sunt legate, nu inteleg ce doresti a regla individual. Dar frecventa se poate separat. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Pai de aici provine si fantastica economie prin folosirea HHO in loc de carburantii fosili: din ignoranta . Adica cum sa fac sa mearga motorul fara sa mai dau atatia bani ? Cam orice lucru poti sa-l faci sa fie f convenabil daca esti meserias ,in cazul de fata daca sti bine fizica ,chimie si mai ai si ambele maini pe dreapta .Pe partea cu logica se pare ca daca tot transformi energia la final obti mai putina datorita randamentelor subunitare dar partea buna e ca pe apa nu sant accize dar pe motorina/benzina da. Link spre comentariu
Vizitator FocusSAN Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Vreau sa pot reglaja amperajul si frecventa. Amperajul intre 8 si 10 amperi iar frecventa in jur de 46 khz. Ideea e ca aceste valori pot varia in functie de mai multe aspecte (temperatura exterioara, timpul de functiune, temperatura apei din celula...) si vreau sa am doua potentiometre cu care sa pot regla frecventa si amperajul.Offtopic: E o nebunie de-a mea. Nu trebuie sa o impartaseasca nimeni. Am vazut ca e posibil si vreau sa fac si eu. Pe hartie nu merg multe lucruri si totusi ne intalnim cu ele in fiecare zi. Inteleg reticienta unora, dar daca n-am fi incercat de atatea mii de ani lucruri noi, nebunesti, nu am fi ajuns aici.Nu consum mai mult si iti spun si de ce, tyc. La un consum optim de 8 amperi, consumi cat ai consuma cu faza scurta aprinsa (lucru pe care il fac intotdeauna). In loc de faruri gasesc un sistem mai economic de lumini de zi si deja vorbim "de la egal la egal".In mintea mea, instalatia pe care vreau sa o fac nu are ca scop principal consumul redus de benzina, cat arderea intr-un procent cat mai mare a acesteia prin imbunatatirea aerului de admisie cu oxigen si hidrogen. Spre exemplu, nu stiu cati ati observat, dar motorul se comporta mai bine la munte, unde este aerul mai oxigenat, decat in Bucuresti spre exemplu. Acelasi lucru incerc sa obtin si eu. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Martie 2, 2013 Partajează Postat Martie 2, 2013 Ceva in genul asta viewtopic.php?f=41&t=138745&start=30#p1213334 , dar mai simplificat.La ce tensiune va functiona? Probabil problema ta nu prea se potriveste cu topicul. Vei comanda o sarcina (care?) sau un motor? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 2, 2013 Partajează Postat Martie 2, 2013 Am sa raspund eu deoarece am studiat problema:-tensiunea de functionare va fi in domeniul 10 ...14,4V in functie de starea bateriei de acumulatoare (baterie care e in stare buna numai in primele 3 luni) . In sarcina va descompune apa prin electroliza deci niste electrozi intr-o solutie alcalina care nu au un efect inductiv pronuntat ,eventual unul capacitiv ... .Problema punctual se potriveste partial subiectului 'regulator de turatie pt motoarele de cc.' dar Smilex are dreptate ca mai bine ar sta la forumurile dedicate HH0 decat aici . Link spre comentariu
Vizitator FocusSAN Postat Martie 2, 2013 Partajează Postat Martie 2, 2013 In regula. Am inteles, sa traiti! Imi iau jucariile si ma duc dincolo )La cate cunostinte am eu despre electronica nu e de mirare ca nu am inteles nimic din topicul recomandat de smilex :( . In fine...mai caut. :cry: Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Martie 2, 2013 Partajează Postat Martie 2, 2013 Nu trebuie sa te duci nicaieri. Ti-am aratat o schema de principiu pentru tine pe care o pot modifica conform intereselor tale daca iti convine. Nu ma chinui sa fac modificari care nu te intereseaza. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum