yo9hnf Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 depinde si ce fel de curba de declansare are disjunctorul respectiv. Daca ar fi curba de declansare "D" atunci nu cred ca ar mai cadea siguranta la pornirea motorului . Eu (nu am cautat expres) nu am vazut niciodata disjunctoare care sa aiba alta curba in afara de C la magazine (repet, nu am cautat).cum pot sa stiu ce curba are disjunctorul? Scrie pe ele : C10 sau D16 etc(litera= curba ; numarul= curentul de declansare) Link spre comentariu
ucamaxx Postat Martie 1, 2013 Autor Partajează Postat Martie 1, 2013 daca as incerca sa-l pornesc ca in filmuletul de mai sus ,ce spuneti? Link spre comentariu
euvasile Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Pe timpul lui nea Nicu aveam motoare care porneau cu reostat sau cu un montaj de rezistente de nichelina, poti folosi un motor mai mic cu un pic de automatizare, sau sa decuplezi sarcina motorului si sa o cuplezi dupa ce porneste motorul, convertor de frecventa(varianta cea mai scumpa), cert este ca sunt solutii.Apropo poti sa-l pornesti si ca in filmulet, acolo sunt cam multe operatii, cu ceva relee de timp si ceva contactori il faci automat ,nu mai intervii de loc, apesi numai pe butonul de start si gata Link spre comentariu
yo9hnf Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Lasand cosFI la o parte, la un calcul simplu iese un curent de 50A minim.Suporta reteaua monofazata 50A ? Link spre comentariu
euvasile Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Tu nu citesti mai intaiva rog din suflet sa-mi spuneti daca pot sa pornesc un motor de 11kw pe oretea casnica trifazata ,avind pus de e-on un disjunctor de 25 A.....pornirea vreau sa o fac stea triunghi....motorul nu l-am cumparat inca.....va multumescunde vezi tu 220v50a la 11kw/380v glumesti 1,73xUxIXcos fi si calculezi curentul dupa aia (este in jur de 20... 21A).Un motor ia la pornire de la 3 pana la 7ori curentul nominal dar asta numai pe timpul pornirii in rest poate sa aiba si 60% din curentul nominal depinde de sarcina care o are Link spre comentariu
euvasile Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Am facut proba pe viu cum se spune si anume la un utiaj care are un motor de 11kw si sarcina foarte mica pe el la pornire ia 19 amperi dupa cuplarea in triunghi ia 6,5 A.Poti folosi fara probleme motor de 11kw fara alte adaptari tinand cont de o singura treaba si anume ca la pornirea motorului sa nu aiba sarcina pe el asta urmand a fi cuplata dupa pornirea motorului, sunt si aici tot felul de solutii.Succes! Daca nu am fost convingator sa stii ca am facut un filmulet si pot sa-l postez daca vrei. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Lasand cosFI la o parte, la un calcul simplu iese un curent de 50A minim.Suporta reteaua monofazata 50A ?Imi cer scuze, nu am fost atent !Am vazut "retea casnica" si mai departe nu am citit. Link spre comentariu
euvasile Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Se mai intampla dergula atunci cand intervine rutina. Link spre comentariu
sla Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Iata valorile masurate intr-un laborator de masini al unui producator intern de motoare electrice:motor 11kWx3000rpm, Un=400V ( triunghi), 50Hz:In=20.72Acos= 0.888turatia= 2922rpmIp/In= 7.35Io= 7.56A (curent de mers in gol)Po= 985W (puterea absorbita la mers in gol)Se vede ca curentul de pornire (la pornire directa)= 7.35x20.72=152.3ALa pornire in stea acest curent scade de 3 ori, dar tot este cca 50A.Doar daca motorul ar fi cu dubla colivie ( producatorii straini aleg aceasta varianta) ar putea sa aiba curentul de pornire mai mic, dar 19A pare prea putin. Probabil ca masuratoarea s-a facut in regim dinamic si n-a prins varful curentului. In laborator se masoara curentul cu rotorul blocat, la tensiune nominala, se masoara astfel curentul de pornire si cuplul de pornire. Link spre comentariu
puriu Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Motorul are 11 kW la ax. Puterea activa consumata ajunge la 15 kW. Din cauza defazajului curentul atinge cca. 40 A in sarcina nominala. Trebuie o retea tare. Link spre comentariu
sla Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Puterea nominala este la ax, adevarat, 11kW. Iar puterea absorbita ( care este suma dintre puterea nominala + pierderile din motor) = 12.75kW (randamentul motorului este de 86.3%). Curentul absorbit pentru a putea acoperi puterea absorbita este curentul nominal=20.72A!!!Cred ca intram deja in prea multa teorie.Omul a vrut sa stie daca va putea sa foloseasca motorul de 11kW intr-o retea trifazata casnica. Chiar daca va folosi un disjunctor care sa reziste, eu zic ca reteaua casnica este slaba pentru un astfel de motor, mai ales ca tot timpul va avea si alti consumatori in casa. Link spre comentariu
euvasile Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Motorul are 11 kW la ax. Puterea activa consumata ajunge la 15 kW. Din cauza defazajului curentul atinge cca. 40 A in sarcina nominala. Trebuie o retea tare.De unde scoate-ti voi asta ma Daca i nominal este de 20A cum puii mei sa aiba 40 .Incarcarea pe un motor nici nu se face % din I nominal Deci tu reglezi protectia unui motor de 11kw la 40 A , ce sunteti voi de profesie?intradevar trebuie o retea tare, plus in loc de siguranta si releu termic niste cuie de 10, ca sa sara hidreocentrala in aer Link spre comentariu
sla Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Fiindca este o tema de motoare electrice si s-ar putea sa mai intereseze si pe altii, pentru cei care nu sunt de meserie, uite cum se calculeaza curentul nominal ( = curentul absorbit la incarcare nominala la ax, alimentat la tensiune nominala si frecventa nominala):In= Pn/( Un x1.73 x cos fi x randament)unde In este in A; Pn este in W; Un este in V)In cazul nostru: Pn= 11 000W, Un= 400V, cos fi= 0.888, randament =0.863In= 11000/ (400 x1.73 x 0.888 x0.863) = 20.74 Link spre comentariu
leoncris Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Posteaza tot ce este scris pe placuta de timbru a motorului , inclusiv tensiunea MASURATA a retelei tale.Eu zic ca un convertizor de frecventa 11Kw/24A si'ar face treaba acolo, e scumput , dar ... Link spre comentariu
euvasile Postat Martie 1, 2013 Partajează Postat Martie 1, 2013 Posteaza tot ce este scris pe placuta de timbru a motorului , inclusiv tensiunea MASURATA a retelei tale.Eu zic ca un convertizor de frecventa 11Kw/24A si'ar face treaba acolo, e scumput , dar ...Nu inteleg de ce nu cititi pana la capat ce a zis omul astava rog din suflet sa-mi spuneti daca pot sa pornesc un motor de 11kw pe oretea casnica trifazata ,avind pus de e-on un disjunctor de 25 A.....pornirea vreau sa o fac stea triunghi....motorul nu l-am cumparat inca.....va multumescDe unde sa posteze placuta motorului daca nu a cumparat motorul, el ne consulta pe noi inainte de a cumpara motorul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum