Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor identificare circuit integrat

Vizitator cappy_dj

Postări Recomandate

Vizitator cappy_dj

Buna ziua !!Sunt incepator in domeniu si am si eu nevoie de putin ajutor.Am un montaj electronic de la o lustra cu leduri care nu prea mai functioneaza.Montajul este alimentat la 220 direct si pe iesire are legate 24 de leduri inseriate bicolore rosu si albastru cu cate 2 picioruse. In momentul cand apasam pe butonul telecomenzii odata se aprindea rosu, stingeam si aprindeam din nou albastru dupa aceea se aprindea mov si ulterior trecea lent dintr-o culoare in alta. Chestia e ca nu mai functioneaza decat pe culoarea rosie dar la intensitate mica in rest nu mai da comanda celeilalte culori. Ledurile sunt bune pt ca le-am probat si am desfacut si montajul electronic sa verific piesele. Toate bune si frumoase in afara de un circuit integrat cu 4 pini pe o parte care nu este marcat si nu am idee cu ce circuit as putea sa il inlocuiesc. Daca sunt ceva capete mai luminate ca al meu, (sunt sigur de asta) v-as ruga sa imi da-ti o sugestie despre circuitul integrat.Va multumesc !!!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• validae

3

• danb1974

1

• remus68

1

• IsBlacks

1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Acela e un microcontroler, nu ai cu se sa-l inlocuiesti din pacate.Verifica totusi tiristorii care comanda ledurile, sunt ca niste tranzistori, cu trei terminale.Putin probabil sa fie ei de vina.Verifica si condensatorul acela mare si rosu, prin el se face alimentarea montajului.Cu montajul alimentat la retea, masoara tensiunea pe dioda Zener si compara cu valoarea marcata pe ea.Ar trebui sa ai cam 5V.

Daca ai 5V atunci sigur e microcontrolerul dus.Alta lampa !

post-21106-139829586394_thumb.jpg

Link spre comentariu