emill_sorin Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 Am reusit . am scos o tensiune care o pot regla din P3 (10K) L-am setat la 14.4 , dupa cum am itit . dar dupa aceea am reusit sa cresc din P1 (100K) pana in 14.8 (masuratori facute la iesirea catre baterie ) , dar nu am reusit sa reglez curentul nominal. De aicia m-am documentat http://www.schemeelectronice.com/314/sc ... to-masina/ " Incarcatorul se regleaza intai din P3, a.i. la o tensiune de incarcare de 14.4V, tensiunea de iesire a amplificatorului operational sa fie maxima. In continuare, cu P1, la tensiuni intre 14.5-15V, se regleaza curentul de incarcare rezidual la valoarea de “20 de ore” (numarul de Ah impartit la 20 de ore). Dupa aceasta se regleaza curentul nominal (curentul de 5 ore) cu P2 la o tensiune ceva mai mica ( intre 11 si 14V). " Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 Ma ajuta cineva sa imi reglez circuitul ? Ce nu inteleg : 1. La reglarea de la R12 cum masor tensiunea de iesire a amp operational sa fie la maxim ? 2. La reglarea celorlalte 2 rezistente se v-a masura curentul de pe iesirea la baterie ?Merci anticipat. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 12, 2014 Partajează Postat Februarie 12, 2014 Ma ajuta cineva ? Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 12, 2014 Partajează Postat Februarie 12, 2014 Buna seara, Pana ma ajuta cineva , am facut cateva masuratori :1. La tensiunea in gol (neconectat la baterie ) am un curent de 14.7V 2. la conectarea bateriei (care este descarcata destul de tare) am 12.8V si 3.2 A . ( cred ca amperi sunt mai putini decat ma asteptam deoarece cablurile de la legatura cu bateria sunt destul de subtiri)Ce ziceti , este OK pana acuma ? Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 12, 2014 Partajează Postat Februarie 12, 2014 Imi spune si mie ce inseamna tensiunea maxima si unde se masoara , din fraza urmatoare : " se regleaza intai din P3, a.i. la o tensiune de incarcare de 14.4V, tensiunea de iesire a amplificatorului operational sa fie maxima " Si cum se regleaza curentul nominal , si unde se masoara ? "Dupa aceasta se regleaza curentul nominal (curentul de 5 ore) cu P2 la o tensiune ceva mai mica ( intre 11 si 14V). " Sper sa ma ajute cineva sa il finalizez , ca imi e de o saptamana in casa pe bucati. Link spre comentariu
radusa Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 Intai si intai nu ne-ai spus unde a fost problema, de nu puteai sa reglezi nimic din P3, si acum se poate. Testele trebuie sa le faci si cu ajutorul unui acumulator. Intai reglezi din P3 tensiunea de 14.4V. Asta se regleaza initial fara acumulator.Dupa aceea pui un acumulator la incarcat (care sa fie totusi destul de descarcat) si verifici tensiunea pe el.Daca este sub 11V, este prea descarcat si il mai lasi sa se incarce. Cand tensiunea pe acumulator este intre 11V si 14V, reglezi curentul de incarcare cu P2. Curentul il citesti pe un ampermetru inseriat cu bateria. Atentie la cablurile de conexiune, daca sunt prea subtiri vei avea citiri si reglaje gresite. Pe timpul incarcarii (intre 11V-14.4V) tensiunea la iesirea operationalului trebuie sa fie MICA. De abia cand bateria atinge pragul de 14.4V, iesirea operationalului trece in HIGH. Mai ajustezi, daca este necesar, din P3, ca atunci cand s-a atins pragul de 14.4V, operationalul sa treaca din LOW in HIGH.Si la final, cand tensiunea a trecut de 14.4V (si operationalul este HIGH pe iesire), ajustezi din P1 curentul de 'topping', care sa fie (dupa cum spun ei) cam 1/20 din capacitatea nominala a acumulatorului. Asta-i tot. Important - cablurile de incarcare trebuie sa fie groase si scurte, sa aiba macar 4mmp, iar clestii de conectare la borne sa fie de cat mai buna calitate. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 Buna , Incep prin a-mi cere scuze pt ca nu am postat cum am rezolvat prima problema. Problema a fost o lipire imperfecta la Pinul 3 de la CI si lipsa legaturii de la PINUL 4 cu masa , ceste greseli le-m observat dupa ce am luat fiecare traseu in parte si am verficat conectarile si valoarea pieselor. In al doilea rand multumesc pt raspunsul dat, care nu l-am gasit nicaieri .Dupamasa o sa ma apuc de reglat dinou.Ce dorec sa mai intreb : Cand relez P3 , celelat doua rezistente (P1 si P2 ) trebuie sa fie la o valoare anume sau nu conteaza ? Link spre comentariu
radusa Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 De principiu, nu conteaza, dar pt inceput poti sa le pui pe mijloc. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 Acum am ajuns acasa , o sa ma apuc de reglaje . O sa revin cu rezultate Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 Am revenit cu vesti proaste :Am facut reglajul , asa cum ati mentionat mai sus, si am reglat curentul de 14,4V cu P3 (10K) fara conectare la baterie , iar dupa conectare la baterie am obtinut un voltaj de 12V , asa ca am trecut la pasul 2 si am reglat curentul din cu P2(220K), doar nu am avut nici un rezulata , asa ca am mai citit in cateva documente si se spunea ca se regleaza din P1 (100K) ila un curent de 14.5V - 15V, iar eu am scos maxim 13V.Am masurat curentul la pinul 6 (tensiune de iesire ) si am vazut ca am un curent de 6V cu bat conectata si de 20V fara bat. Din cate am vazut , tensiunea trebuia sa fie zero asu aproape de zero.Ce parere aveti ? care este problema si unde sa caut ? Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 Ca masori tensiunea in loc de curent? Nu le incurca, ca nu se mai intelege mare lucru. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 Sincer cred ca mai am multe de invatat Eu am masurat in felul urmator : Cu multimetrul la minusul cablazului si la pinul 6 , unde am avut 6V respectiv 20V. Am gresit undeva la masuratoare ?Sper sa nu vorbesc prosti (si daca da va rog sa ma corectati) , eu am masurat tensiunea. Din cate stiu eu tensiunea se masoara in volti si curentul in amperi .Si totusi incep sa imi pun semne de intrebare in legatura cu bateria masini mele (bat de 62Ah) care imi sta in 11.8V si am masurat intre fiecare celula si doar una are 2.5V iar restul cam 1.5V -2V.Am completat cu apa bateria de pe ups (12Ah) si am reusit sa reglez "pasul 2" la 14.9V, cu o incarcare de 0.8A.mentionez ca pe acumulatorul de 62Ah aveam 12.9V -13V si 6A - 6.5A. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 mentionez ca pe acumulatorul de 62Ah aveam 12.9V -13V si 6A - 6.5A.Pai da, pana se incarca si ajunge la 14,x V, merge in limitare de curent, pe la 6A...Dupa cum scrie in articole, intai reglezi tensiunea in gol, adica tensiunea maxima pe care o va avea acumulatorul dupa ce se va incarca...E si normal sa auba o tensiune mai mica, daca nu e incarcat! Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 Am inteles , dar de ce am asa 6V intre pinul 6 al CI-ului si minus, la conetarea cu bateria, cand am inteles ca trebuie sa fie mica (aproape de zero). Din cate am citit : " cand tensiunea acumulatorului se afla intre 10 si 14 volti VD7 este in conductie si VT1 trece in conductie , dar totusi iesire integratului ramane tot la zero volti."La mine u bateria conectata si 12.9V la borne , am 6V intre pinul 6 si minus. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 16, 2014 Partajează Postat Februarie 16, 2014 Revin cu cateva masuratori : Bateria inainte de a o pune la incarcat avea 11.8VLa conectarea la redresor am 13V si 5.5ADupa 3 ore a crescut la 13.4 si 4ADupa 7 ore am 13.75V si 1.7Adupa parerea voastra este OK ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum