radusa Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Sa inteleg ca tot ceea ce conteaza la acele tiristoare este tensiunea si amperajul ?In acest montaj, DA. Si inca o intrebare , daca nu va suparati . Montajul din figura se poare atasa la un traf. de 12V20A ? Multumesc anticipat ! 12V este prea putin, deoarece mai exista si caderile de tensiune pe puntea de diode, pe tiristor, pe cabluri. 20A este prea mult, deoarece singura limitare de curent este cea data de transformator in acest montaj. Daca aveti acumulator de 200Ah, atunci 20A este bine. Schema este oricum foarte 'nefericita', nu are limitare de curent de nici un fel, iar terminarea incarcarii in functie de tensiunea pe acumulator este, din punctul meu de vedere, gresita. Sunt multe alte scheme discutate pe forum, bazate pe tiristor si care sunt mai bune. Link spre comentariu
Vizitator samedaniel Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Multumesc pt. raspuns !Am un deja un redresor pe care il folosesc cu succes de multi ani . Insa e simplu , doar transformatorul si partea de redresare (punte de diode de la un alternator de masina).As vrea sa il completez cu acest montaj , intercalat la iesirea din puntea de diode spre acumulator. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Buna , Dupa multa vreme de pauza revin pe acest forum cu o problema. Deoarece am avut un incarcator cu integrat LM358P cu traful ars m-am hotarat sa il schimb. 1. Am avut o sursa upc care nu o mai foloseam am scos transformatorul si l-am conecatat la placa. 2. M-am gadit ca pot folosi si siguranta automata de 7A intre transformator si punte. 3. Dupa conectare am observat ca se incalzesc diodele (erau de 6A) si imi decupla. 4. Am luat o punte de 35A 10Kv, care am atasat-o la un mic radiator cu pasta de transfer termic. 5. Deoarece dupa 10 sec imi sarea siguranta de 7A am masurat amperi si dupa punte si inainte iar valorile erau aprximativ 4.2A. 6. Am observat ca in timpul conectari prin multimetru siguranta nu mai sarea. Ce imi recomandati ? Incerc sa incarc poza cat mai curand http://s839.photobucket.com/user/emil_s ... sort=3&o=2 http://s839.photobucket.com/user/emil_s ... sort=3&o=0 file://localhost/C:/Documents%20and%20S ... 0vechi.jpg http://s839.photobucket.com/user/emil_s ... sort=3&o=0 Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Pai daca i s-a ars traful, ai verificat, in primul rand, montajul? Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Am conecata la un transformator de 12V si 10mA si nu am vazut nici o problemaDin cate am observat dupa ce am conectat pe direct , de la punte la baterie ("redresor rudimentar") la fel se incalzea foarte tare .Una din dilemele mele de ce sare siguranta de 7A cand am o incarcare de 4.3A iar cand trece prin multimetru de imi masoara amperajul nu sare ? Link spre comentariu
radusa Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Din ce se vede in poze, montajul cu LM358 este doar un amplificator de tensiune pt voltmetru cu cele 6 leduri. Singura limitare de curent care o are, sunt rezistentele de putere de 0.1 ohm, care trebuie vazut daca sunt puse in serie sau in paralel. Cu trafo original, limitarea de curent era data chiar de traf, de parametri lui, pe cand un traf de UPS poate sa dea un curent mult mai mare, mai ales ca si tensiunea lui pt un redresor simplu (traf + punte) este prea mare. In momentul intercalarii aparatului de masura in circuit, ai mai bagat de fapt o rezistenta suplimentara (de limitare curent), data de rezistenta interna a aparatului + rezistenta firelor, care nefiind de calitate, este destul de mare. In felul asta curentul a scazut. Daca vrei sa vezi cat trage cu adevarat (prin placa de montaj), masoara tensiunea pe rezistenta de putere si prin legea lui OHM, calculezi curentul. I=U/ROricum trafo de UPS nu este bun, ca are tensiunea prea mare si la sfarsitul incarcarii, cand bateria nu mai trage decat putin curent, tensiunea de 16V o sa o duca la fierbere. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 D-aia trebuie un motaj de decuplare...Tensiunea de incarcare nu e niciodata limitata de traf, ca aceasta variaza cu tensiuneade alimentare si cu sarcina Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 din cate am vazut sunt multe scheme care merg la 16-17v care au si limitator . o sa caut sa aleg una mai simpla si o sa va cer parerea. Link spre comentariu
radusa Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 D-aia trebuie un motaj de decuplare...Din punctul meu de vedere....d-aia trebuie un montaj de limitare..curent. Tensiunea de incarcare nu e niciodata limitata de traf, ca aceasta variaza cu tensiunea de alimentare si cu sarcinaCopy/paste la ce am spus mai sus:" Cu trafo original, limitarea de curent era data chiar de traf, de parametri lui,..." Deci nu tensiunea este limitata de traf, ci curentul, sau poate mai bine spus, puterea. Daca acumulatorul vrea mult amperaj, trafo nu are de unde sa dea puterea necesara si atunci ii scade tensiunea de iesire pana la stabilirea unui echilibru. Daca chiar se doreste o decuplare la aceste redresoare chioare, atunci decuplarea nu trebuie facuta sub nici o forma la 14.4V si mai degraba spre 15.5-16V. Dar este o solutie pe care eu personal nu o agreez. Si in plus, bineintales ca fiecare isi poate construi redresorul dupa ce schema pofteste. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Ok. Ideea e ca am transformatorul de 16.4V si o punte redresoare de 35A10Kv. Ideea e sa gasesc o schema care sa corespunda cu transformatorul pe care il am. Eu m-am gandit la http://scheme-electrice.com/redresor-pe ... ilor-auto/ ca ii destul de simpla si cred ca o pot realiza. Ce parere aveti ? Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Am mai gasit o schema mai simpla . Ce parere aveti ? imi este ok ? Link spre comentariu
radusa Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Articolul original din Elektor, cu valorile corecte la piese. Schema conceputa de Siemens in 1978.Detaliile se vad in articol. Elektor 1979-07+08.pdf Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Super schema + explicatia ei! Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 deoarece engleza mea nu este prea buna , am gasit , cred ca aceeasi schema , dar in romana. Atasez documentele. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 Deci , cu aceasta schema trebuie sa imi elimin problema cu incalzirea punti redresoare si a sigurantei de 7A , nu ??????????? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum