Marian Postat Martie 30, 2013 Partajează Postat Martie 30, 2013 Prima schema postata de @validae mi se pare foarte ok in situatia de fata si beneficiezi si de generatorul de curent constant de acolo, deci protectie la scurt/suprasarcina. Link spre comentariu
zal Postat Martie 30, 2013 Partajează Postat Martie 30, 2013 Ptr situaţia cînd se conectează acumulatorul invers, se poate folosi clasica diodă ''antiprost'', în serie pe una din ramuri. În rest, doar supradimensionarea componentelor ajută la evitarea multor probleme. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Martie 31, 2013 Partajează Postat Martie 31, 2013 Ambele scheme sunt nereusite.Pentru un incarcator, dioda de sens in plus nu salveaza nimic, e doar o piesa mai mult care se distruge la legare inversa. Link spre comentariu
validae Postat Martie 31, 2013 Partajează Postat Martie 31, 2013 E adevarat, dioda ,,antiprost" nu functioneaza aici.Poate o dioda ,,antiparalel" montata inaintea sigurantei automate. Practic la legarea gresita a incarcatorului, se inseriaza bateria cu incarcatorul si se pun si in scurtcircuit, cu rezultate dezastruoase in principal pentru puntea redresoare. Fara siguranta pe secundar se poate distruge si transformatorul, atunci cand diodele se strapung. Referitor la schema cu releu, intr-adevar, nu e chiar reusita, releul trebuie sa aiba o rezistenta mare a bobinajului, altfel oscileaza intre decuplare/cuplare suparator. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 31, 2013 Partajează Postat Martie 31, 2013 'Amperajul' se numeste intensitate si e relevant in cazul unei incarcari ... capacitatea unei bateri se masoara in Ah , deci ai o BA de 65Ah care se va incarca de la min. la 100% ,sub un curent de 0,5A si presupunand ca si tensiunea e corecta , in 182 de ore .Validae ,ce daca ia foc casa? pompieri sa someze ,bobinatorii sa fie in pauza prelungita si comerciantii sa nu mai vanda macar o punte?Da' nu este o sectiune dedicata pt redresoare ? Oricum ,subiectul parca mai ar sta la electronica auto . Link spre comentariu
validae Postat Martie 31, 2013 Partajează Postat Martie 31, 2013 Poate moderatorul va muta topicul unde trebuie, oricum postez niste scheme de redresoare automate, cu decuplarea incarcarii la un prag reglabil dupa dorinta.Prima schema, cu doua tiristoare, am facut-o acum mai multi ani, a mers foarte bine.La terminarea incarcarii, bateria e decuplata de la incarcare definitiv, becul indicator ramanand aprins. Link spre comentariu
gauss Postat Martie 31, 2013 Partajează Postat Martie 31, 2013 Merge foarte bine si cea de-a doua , cu TUJ , am realizat-o in mai multe exemplare la momentul aparitiei revistei . Link spre comentariu
tommymd Postat Martie 31, 2013 Partajează Postat Martie 31, 2013 acesta care l-am gasit eu http://www.circuit-finder.com/categorie ... 2v-charger are acea protectie la conectare gresita si scurtcircuit sau e doar exagerata descrierea? Link spre comentariu
marian adrian Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 am si eu o intrebare , cati amperi trebuie sa scoata redresorul pentru incarcarea unei bateri de 12v si 150A ,momentan am un redereor de 12v si 25A care este bobinat cu sarma de 3mm pe iesire dar cred ca este prea puternic pentru incarcarea ei Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 15A ar fi bineMerge si un curent nitel mai mic (10A, de ex) Link spre comentariu
marian adrian Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 multumesc pentru raspuns Link spre comentariu
Vizitator samedaniel Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Poate moderatorul va muta topicul unde trebuie, oricum postez niste scheme de redresoare automate, cu decuplarea incarcarii la un prag reglabil dupa dorinta.Prima schema, cu doua tiristoare, am facut-o acum mai multi ani, a mers foarte bine.La terminarea incarcarii, bateria e decuplata de la incarcare definitiv, becul indicator ramanand aprins. Vreti va rog sa precizati cu ce tiristoare se pot inlocui cele doua ,respectiv T16N05 si T1N05 ?Am inteles ca sunt de 16A,respectiv 1A si 50V.Insa cum nu exista pricepere pt. cataloage ,daca se poate identifica un echivalent clar pt. ambele.Multumesc ! Link spre comentariu
radusa Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Echivalente sunt cu zecile, dar depinde si de magazinul de unde va aprovizionati, ce au ei pe stoc. Cum domiciliul indicat la profil este "pe orice alt forum", poate ar fi mai bine sa puneti intrebarea pe unul din forumurile de domiciliu. Link spre comentariu
Vizitator samedaniel Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Echivalente sunt cu zecile, dar depinde si de magazinul de unde va aprovizionati, ce au ei pe stoc. Cum domiciliul indicat la profil este "pe orice alt forum", poate ar fi mai bine sa puneti intrebarea pe unul din forumurile de domiciliu.Treaba cu domiciliul s-a rezolvat .Sa inteleg ca tot ceea ce conteaza la acele tiristoare este tensiunea si amperajul ?Nu exista alte caracteristici care ar putea influenta functionarea in interiorul acelui montaj ?Atasez si montajul.Este cel postat de Dl. "validae",in acel fisier comprimat. Link spre comentariu
Vizitator samedaniel Postat Februarie 4, 2014 Partajează Postat Februarie 4, 2014 Si inca o intrebare , daca nu va suparati . Montajul din figura se poare atasa la un traf. de 12V20A ? Multumesc anticipat ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum