emill_sorin Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 se pare ca nu ii dau de izbanda . am foloeit o rezistenta de 100R5w in locul potentiomereului gandind ca cei 100 ohmi este maximul care il ofera potentiometru ceea ce a-r trebui sa duca la scaderea curentului dar se pare ca nici un rezultat . ma inreb daca tiristorul care il am deschide conform schemei .Tensiunea ramane la 10 V si cand am un consum de 10A dar si la 2 A Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Am refacut cateva masuratori si am ajuns la concluzia ca pitentiometrului de 100R ar scadea curentul de incarcare cu 0.4 A . Am ilocuit potentiometrul cu mai multe rezistente de 5W si am urmarit curentul de incarcare ( in loc de baterie am folosit 4 becuri auto de 55W ) iar masuratorile sunt cu pirderi de curent de la aparatul de masura si de la ultimele contacte , asa ca la : 15R ..... 8.88A45R .......8.78A100R .....8.58A145R..... 8.36AAceste masuratori ma duc cu la un calcul care imi indica ca la fiecare 50 ohmi am o cadere de aproximativ 0.4A . Ce spuneti este ok ce am calculat mai sus ? Link spre comentariu
UDAR Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Schema nu funcționează corect decât cu acumulator și nu reglează de la zero la maxim ci într-un interval mai redus. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Multumesc pt raspunsul promt si la obiect . o sa ma duc sa iau bateria si sa refac masuratori. Link spre comentariu
UDAR Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Spune-mi , te rog, față de schemă ce ai acum și ce nu ai. Dacă ai pus tot încearcă mai întâi să reglezi curentul ( schimbând rezistențele dacă nu ai încă potențiometru ) cu circuitul de limitare a tensiunii scos din funcție ( potențiometrul de 5k la minim , spre minusul bateriei ). Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Mai intai trebuie sa cobor la masina sa iau bateria .In afara de acel potentiometru am toate piesele . Potentimetru era spre minus, asa ca de la dioda la rezistenta de 100 R am 5K Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Sevpare ca am gasit una dintre probleme , adica la tiristorul bd l-am montat gresit ... O sa mai verific inca o data mai tarziu ... cred ca poarta am legat-o la masa .. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 15, 2014 Partajează Postat Martie 15, 2014 Se pare ca mai exista o problema , Dupa ce am pus corect tiristorul BT151 am observat ca pe iesirea catre baterie am doar 2,3V , tensiune care este si pe poarta . Ir rezistentele de putere se incalzesc foarte tare . Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 15, 2014 Partajează Postat Martie 15, 2014 Dupa ce am analiat tiristorul si schema am vazut ca iesirea tiristorului este pe contactul din mijloc http://www.thierry-lequeu.fr/data/SKKT20.pdfMai jos am facut o schita rudimentara a ceea ce vreau sa fac , cred ca este OK.Am observat ca tiristorul poate fi montat si la plus si la minus.Intre tiristor si radiator am folosit doar pasta alba si o strangere destul de uternica.Ampermetru pt masurare se poate lega dupa tiristor sau inainte de tiristor ?Poate sa imi spuna cineva cum se leaga corect acest tip te tiristor ? Link spre comentariu
UDAR Postat Martie 15, 2014 Partajează Postat Martie 15, 2014 1. Pare bine legat.2. Cum adică ai 2,3V pe baterie ??? Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 15, 2014 Partajează Postat Martie 15, 2014 Dar de ce pe intrare este semnul de alternativ ? Link spre comentariu
UDAR Postat Martie 15, 2014 Partajează Postat Martie 15, 2014 Pentru că făcea parte dintr-o punte redresoare (semi)comandată. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 15, 2014 Partajează Postat Martie 15, 2014 Am facut niste incercari si se pare ca deschide de pe poarta 2 ..... Ciudat e ca umi scade tensiunea si pe poarta 1 cand e conectat exact la tensiunea de iesire ..Ma gandesc sa il comand de pe poarta 2 . Link spre comentariu
UDAR Postat Martie 16, 2014 Partajează Postat Martie 16, 2014 OFF TOPIC . De asta îmi repugnă teledepanarea . Cel în cauză își imaginează ( subconștient ) că noi vedem ce vede el iar noi ne facem fel de fel de scenarii ipotetice bazate pe experiența noastră anterioară sau pe cunoștințele noastre. De multe ori ( de cele mai multe , din păcate ) cele două imagini nu se potrivesc . Rezultatul - sugestii ”neinspirate” și concluzii - ”habar n-are, postează și el ca să facă postări”.ON TOPIC . Spune exact ce ai făcut . Ai postat un cablaj pe care am impresia că nu l-ai realizat dar nu ai spus niciunde chestia asta. Ai postat o schemă care nu știm în ce proporție ai respecat-o. Fă experimental un montaj în care să ai doar transformatorul, puntea , ( braker-ul eventual ) , tiristorul de putere și rezistențele din poarta lui, și , desigur acumulatorul. Măsoară ce curenți obții în funcție de rezistențele din poartă și postează. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 18, 2014 Partajează Postat Martie 18, 2014 Cred ca momentan trebuie sa mai studiez cum functioneaza fiecare piesa , asa ca m-a apucat sa ma documentez la functionarea tiristorului .... Dar din pacate am citit o ora pe mai multe pagini si ma cam depaseste ... dar am inteles ca , curentul se regleaza , in functie de curentul de pe poarta , ceea ce ma face sa cred , ca de ex. la aplicarea pe poarta a unui curent de 150 mA tiristorul deschide la 5A , daca marim pe poarta la 200mA curentul v-a fi de 8 A .... Daca nu am inteles va rog sa ma corectati.Ce nu imi dau seam de reglat tensiunea , pe experimentele ce le-sm facut am observat ca tensiunea generata pe poarta v-a fi si tensiunea de iesire pe tiristor ex : daca am o tensiune maxima de 12V (in schema pe care o construiesc eu) atunci dupa dioda 1N voi avea cam 11.5V , aceasta tensiune de 11.5V v-a fi si pe iesirea tiristorului.PS : sper sa nu se considere off-topic, deoarece cred ca asa se poate intelege o schema de un novice in acest domeniu . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum