Vizitator Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 Nu m-am suparat si nici nu am ridicat tonul, doar a bolduit sa vezi raspunsul dat de catre mine. Si poate ai dreptate, reformulez: 2N3055 il poti lasa fara radiator doar pe timpul testelor, cateva zeci de secunde pana verifici tensiunea si curentul de incarcare. Colegu Dr.L ce s-a intamplat, cu ce am gresit? Vad ca va suparati cam des si tu si colegu marian.... Link spre comentariu
UDAR Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 OK, să sperăm că îi este de folos OP-ului !Numai bine . Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 Imi pare rau ca tot la doua postare se degenereaza cu discutia , mai ales ca degenerarea apare de la o comunicare gresita, de aceea cred ca si din discutii contradictorii se poate invata . Cu siguranta , nu foloseam 2N-ul fara un radiator , cat de mic pt probe, de aceea am zis ca folosesc un coltar de aluminiu , care la probe , cred ca e destul , urmand sa il montez pe radiator .Dar ce parere aveti de ce am cumparat astazi ...... Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 Sa nu uiti sa izolezi tranzistorul fata de radiator, intre radiator si tranzistor montezi o foita de mica (cred ca stii ca asa se numeste materialul) iar suruburile de prindere cu bucsi izolatoare. Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 Ca un copil astept sa vad daca tiristorul care l.am luat este bun pt redredor .... Link spre comentariu
albasete Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 Izolatia fata de radiator este obligatorie numai in cazul in care pe acelasi radiator se monteaza mai multe componente care au nevoie de racire si pot face contact intre ele prin natura constructiei. Daca radiatorul este folosit strict pentru o anumita componenta si nu vine in contact cu carcasa (metalica) nu are nevoie de izolatie. Intre componenta si radiator este indicat sa folosesti pasta termoconductibila (siliconica). Link spre comentariu
em2006 Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 ...Daca radiatorul este folosit strict pentru o anumita componenta si nu vine in contact cu carcasa (metalica) nu are nevoie de izolatie.....Corect. Chiar daca ar veni in contact cu carcasa metalica, de multe ori e de preferat izolarea radiatorului de carcasa, iar intre tranzistor si radiator nu se pune decat pasta termoconductoare, caci izolatorul micsoreaza in general transferul termic.Sa nu uiti sa izolezi tranzistorul fata de radiator, intre radiator si tranzistor montezi o foita de mica (cred ca stii ca asa se numeste materialul)...Nu intotdeauna se numeste mica... Adica, nu e o lege sa fie mica, mai nou sunt si alte materiale... Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 Eu aproape in todeauna am folosit pasta " alba" siliconica , chiar daca am pus si folie ..... am incercat sa nu ma zgarcesc ....Maine sper sa am timp sa termin micul proiect si sa il probez .... numai ca bsteria imi e incarcata . Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 Nu trebuie nici sa exagerezi!Contactul trebuie sa fie metal pe metal, iar pasta sa umple numai micile imperfectiuni. Daca pui prea multa pasta, ingreunezi contactul metal-metal.Descarca acumulatorul Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 Sa nu uiti sa izolezi tranzistorul fata de radiator, intre radiator si tranzistor montezi o foita de mica (cred ca stii ca asa se numeste materialul)...Nu intotdeauna se numeste mica... Adica, nu e o lege sa fie mica, mai nou sunt si alte materiale...Motivul pentru care i-am recomandat foita de mica a fost ca a mai cochetat cu amplificatoare iar in majoritatea amplificatoarelor de generatie veche se gasesc montata, intre finali si radiator, foita de mica.Normal ca sunt si altele pe piata in afara de mica, sunt foite din ceramica, silicon, thermopad etc.A aparut pe piata Thermally Conductiv Adhesive fabricat de catre HERNON-USA, e un fel de pasta siliconica dar dupa ce o pui pe componenta si dupa montarea acesteia, aceasta (pasta) se transforma intr-un thermopad.Emil, ti-am mai atasat o schema cu decuplare automata dar cu releu: Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 http://www.qsl.net/yo6pir/12v/redresor1.jpg , care se alimenteaza pe 14.5 , mi se pare o schema usor de realizat mai ales ca a-si vrea sa scut partea de indicati cu led .Cred ca aceasta schema este cea mai potrivita pt mine , asa cred eu , ca se alimenteaza la 14.5 V , axact ca traful meu , si e cu tiristor , si e si cu protextie la atingrea clestilor , doar ca nu am cablaj si nu ma pricep cu eagle si nici nu am gasit cum sre fac reglajele (nu cred ca foarte greu ) . Voi ce parere aveti ? Link spre comentariu
emill_sorin Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Uite o schema discutata si rasdiscutata pe forum. Este functionala, ai si cablaj si un voltmetru pentru monitorizarea incarcarii acumulatorului. Schema este din cartea "Montaje electronice de vacanta".Va rog sa imi stuneti , daca schema postata de colegul nostru , poate functiona la 15.4V Link spre comentariu
em2006 Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Inainte de a alege o schema, eu zic ca primul lucru pe care trebuie sa-l faci, e sa evaluezi mai precis performantele transformatorului disponibil, despre care zici ca livreaza 14.5V.Presupun ca aceasta tensiune ai masurat-o in gol.Va trebui sa vezi ce poate in sarcina.Pentru asta, pune-l la treaba cu secundarul incarcat corespunzator, masoara tensiunea secundara la diferiti curenti de sarcina si posteaza aci valorile masurate.De exemplu, noteaza ce tensiuni se obtin pentru curenti de 1A, 2A, 3A, 4A, 5A.Nu neaparat fix acesti curenti, dar pe acolo, in gama mentionata.In acelasi timp, vezi si cat ai tensiunea in primar (tensiunea retelei).Daca esti dispus sa abordezi in acest mod lucrarea, te voi ajuta sa mergi mai departe, alegand si o sch potrivita, tinand cont si de piesele de care dispui.Daca nu ai ampermetru bun de curent alternativ, pregateste niste rezistente de putere de valoare cunoscuta, si vom determina curentii prin calcul, nu e nevoie de precizie foarte mare, e doar o evaluare aproximativa, ca sa avem idee ce s-ar putea face, avand in vedere ca tensiunea secundara e cam mica, daca valoarea mentionata e masurata in gol, iar tensiunea retelei din momentul masuratorii era cea uzuala, de 230 volt. Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Se pot folosi cu succes becuri auto: de 21W de semnalizare si de 50-60W de far.Cel de 21W consuma cam 1,7A iar cel de 50-60W, cam 5A. Si curentii nu depind prea mult de tensiune Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Becul de far, cel cu 2 poziti, faza scurta/faza lunga consuma mai mult, intre 8A-10A cu ambele poziti conectate, acum depinde si de bec, sunt becuri de 45W pe faza scurta si 55W pe faza lunga, sunt becuri de 50W/55W sau 55W/60W. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum