Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Universal Battery Charger


nicnec

Postări Recomandate

doua celule , ma apropii de 2 ore , tensiunea 3880 mV  , temepratura 25 de grade( ca a camerei de altfel , acumulatorii reci) , din pacate nu stiu daca pana ma culc or sa se incarce definitiv , ( in nici un caz nu ii las peste noapte fara supraveghere )

o sa caut si niste NiMH sa ma joc cu ei ,s a vad care e treaba cu descarcarea , nu exclud ceva erori in constructie 

Link spre comentariu

Salutări!

 

Am primit un încărcător complet echipat, construit cu grijă de rosmarin. Am decis să contribui și eu la acest proiect prin efectuarea de teste și postarea datelor și experiențelor aici în forum. Sunt de acord cu rosmarin, că în momentul de față nu știm destul despre comportamentul încărcătorului. Am acasă celule NiCd, NiMH și LiIon, dar plănuiesc să fac rost și de SLA respectiv Pb.

 

Prima inconveniență pe care am întâmpinat-o este faptul că nu descarcă la curentul setat. Ieri am luat la rând o celulă NiCd de 1900 mAh și o celulă NiMH tot de 1900 mAh. Celula NiCd este folosită de ceva timp, iar celula NiMH este un Eneloop de la Panasonic nou-nouț. Setări efectuate: mod cycle D-C (adică ciclu de descărcare-încărcare), capacity 1900, nr. celule 1, încărcare 0.1 C, descărcare 50/200/300 mA.

 

Deci, după observațiile mele, dispozitivul a descărcat doar cu 50 mA, chiar dacă la a doua și a treia încercare am setat 200 mA și 300 mA. Menționez că 50 mA este curentul afișat pe LCD-ul încărcătorului, și încă nu am măsurat cu multimetru. Pe de altă parte, încărcarea este OK: curentul afișat este în intervalul 144-237 mA, în medie 190.5 mA, deci bine. Urmează să testez acumulatori LiIon, dar între timp dacă aveți idei de ce descarcă numai cu 50 mA, vă invit să comentați.

Link spre comentariu

 La descarcare se deschide un mosfet iar acumulatorul se descarca prin rezistenta de putere montata in drena MOS-ului . Daca rezistenta este de 10ohmi atunci curentul maxim de descarcare nu poate fi mai mare de Uacc/Rdrena = 1.2V / 10 = 120mA . Pentru o descarcare la un curent mai mare a unui singur element trebuie micsorata rezistenta din drena . Un 4.7ohm/20w ar fi ok si pentru descarcarea unor pachete de acc cu tensiunea in jur a 12V-14V .

Link spre comentariu

Mulțumesc Voltus! Am înteles. Aștept de la domnu' rosmarin o listă a componentelor folosite la construirea încărcătorului. Trebuie clarificat acest lucru, fiindcă cu 50 mA descărcarea durează "7 zile și 8 nopți"... Alți colegi oare ce fel de rezistență au folosit?

Link spre comentariu

In drena lui IRF530 se afla rezistenta de care aminteste VOLTUS.Am folosit  componentele exact din schema.Imi amintesc din cauza lipsei spatiului fiind ocupat de radiator , am facut un artificiu cu rezistenta in cauza considerand-o de 10 ohmi si mai mult ca sigur ii de 10 ohmi.Dar...sa fie de 20 ohmi?Nu asi crede Dar ar trebui sa verificam...Oricand se poate strecura o gresala

Link spre comentariu

Din greșeală s-au instalat două rezistențe de 10 Ohm / 5 W în serie, deci sistemul n-a greșit când a descărcat cu maxim 50 mA. O să dezlipesc ambele, fac rost de o rezistență de 2.2 Ohm / 20 W sau 30 W în capsulă TO220 plus radiator, și așa după formula lui Voltus o să avem teoretic un curent maxim de 545 mA. Va urma...

Link spre comentariu

am rezolvat-o cu ventilatorul ( erau legate firele invers) , am rezolvat-o si cu buzzerul , avertizeaza sonor

problema e ledul verde , nu vrea sa se aprinda la terminarea incarcarii (firele sunt trase cum trebuie , am pus tensiune pe pinul 21 al picului iar ledul se aprinde )

sa fie dusa iesirea picului? mentionez ca folosesc un led bicolor 

Link spre comentariu

adi, la încărcătorul meu LED-ul verde pâlpâie când se încărcă bateria, iar LED-ul roșu este cel care se aprinde la terminarea încărcării. Sunt două LED-uri separate.

Link spre comentariu

la al tau

eu l-am facut cu un singur led bicolor( daca te uiti pe schema o sa vezi ca amandoua au catodul la masa deci se poate folosi un led bicolor)

faptul ca e rosu sau verde la incarcare e putin important , important sa functioneze amnadoua , eu prefer rosu pe incarcare descarcare si verde la terminarea incarcarii, numai ca la mine nu vine nimic pe pinul 21

Link spre comentariu

am pus 12 volti pe pinul integratului ( nu pe soclu0 si cu minusul pe masa ledul se aprinde , posibil poarta integratului sa fie dusa 

nu ma afecteaza prea mult aceasta mica problema ,dar vreau sa ma apuc sa gravez fata pentru carcasa si nu vreau sa dau descriere de aiurea

Link spre comentariu

ma speriasem , eu am led bicolor cu verde cand e incarcat si rosu cand incarca, eu il folosesc de cam un an pe acumulatori LiIon si nu a luat foc niciunul, nici macar nu se incalzesc la 0.5C(2.2A) nici radiatorul nu e cald fara ventilator , are cam 30 grade , am vazut mai sus niste comentarii ca ar fi periculos sa incarcam LiIon si LiPo cu asa ceva, ma interesa si pe mine un IMAX B6 dar m-am lasat pagubas , am un prieten care are asa ceva , este pornit tot din acest incarcator de aceea felix nu l-a mai dezvoltat, l-au facut chinezii

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări