zbodeoc Postat Februarie 20, 2013 Partajează Postat Februarie 20, 2013 Va salut, Stiam de sistemul Uhing ®- rolling ring drive (pe care nu l-am inteles in totalitate, ca n-aveam nici-un interes): http://www.uhing.com/en/rolling-ring-drive/ http://www.amacoil.com/rolling-ring-how.html Nu stiu daca s-a mai pus (daca s-a mai discutat se poate sterge), insa de curind am vazut o variatie de la principiul de mai sus, o constructie functionala CNC: http://aerocreation.canalblog.com/archi ... 55505.html http://cncloisirs.com/Construction/Entr ... ctorSendas Mai mult, pe ceva forum am dat de-o poza (de fapt doua) cu adaptarea unei bucse pe interiorul rulmentului pentru o suprafata mai mare de contact: Vreau sa-mi fac un CNC ieftin si imprecis (cindva) sa intru si eu in rind cu lumea. Acuma sigur, desfiintati va rog solutia asta ieftina de transmisie liniara cu backlash neglijabil... :-) Link spre comentariu
zbodeoc Postat Februarie 21, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 21, 2013 Bine. Ii intreb pe Katran, dj Vasile si pe Don Miconf (sa ma scuze altii dar acesti domni mi-au aparut la prima vedere pe asta sectiune....) ce parere au despre aceasta metoda... mie mi se pare absolut ... bricolanta! Link spre comentariu
zbodeoc Postat Februarie 22, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 22, 2013 Ma risc sa-mi dau cu parerea cu putina mecanica pe care o stiu... se pare ca marea gaselnita este faptul ca frecarea intre ax si rulment nu este una de alunecare ci una de rostogolire, care implica uzura mai mica. Bucsa pe interiorul rulmentului mi se pare obligatorie pentru ca fortele paralele pe ax sa actioneze pe suprafata cit mai mare. Materialul din care se va confectiona bucsa trebuie sa fie de duritate mai mica decit axul, pentru a o transforma astfel in piesa consumabila. Uzura acesteia este compensata dinamic printr-8un sistem de prindere elastic, pentru a mentine un joc minim. Partea slaba cred ca este forta aplicabila prin acest sistem dar de fapt de cita forta avem nevoie in prelucrari nemetalice si neferoase?! Link spre comentariu
marianx Postat Februarie 22, 2013 Partajează Postat Februarie 22, 2013 Interesant sistemul cred ca il voi incerca la CNC-ul low-cost pe care incerc sa-l fac.Cred ca ar merge o piulita de alama introdusa in rulment, eventual cu canale de sigurante la capete sa nu iasa de acolo. Ramane de fabricat doar carcasa rulmentului din ceva.Astept si eu cu nerabdare parerea unor specialisti. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Februarie 22, 2013 Administratori Partajează Postat Februarie 22, 2013 parerea mea de carpaci e ca acest sistem e bun doar ca sa il admiri pentru ca ca(asta e)masa interioara al acelui rulment va roluii in continuu(distrugandu-l) surubul trapez din cauza ca trebuie aplicata o forta destul de mare de forfecare pentru ca sa nu ai joc. Solutia cu 3 inele este mai plauzibila dar greu de abordat Link spre comentariu
zbodeoc Postat Februarie 23, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 23, 2013 Pentru a proteja surubul trapez uzura nu poate fi preluata de o bucsa din bronz interiora rulmentului? Aici e o demonstratie simpla despre cum functioneaza (daca mai e vreunul care nu stie ce vorbim :-)): Iar aici e un alt proiect finalizat (foarte bine documentat): http://www.rcpilot-online.com/Dossier-F ... _a778.html http://eddy.edouard2.free.fr/IMG/pdf/Fr ... 3d_1-3.pdf Link spre comentariu
marianx Postat Martie 2, 2013 Partajează Postat Martie 2, 2013 Daca tot suntem la transmisie liniara, imi poate cineva explica si mie cum functioneaza piulitele cu arc (pretensionate)?Eu nu vad cum piulitele cu arc pot prelua jocul in ambele directii: una este fixata de masa pe care o impinge, iar una e libera (nu are o sarcina pe ea, doar e mentinuta fixa fata de prima); asta ar prelua jocul doar intr-o directie, dar in cealalta nu ar fi toata forta de tractiune in arc? Link spre comentariu
marianx Postat Martie 3, 2013 Partajează Postat Martie 3, 2013 Pentru a proteja surubul trapez uzura nu poate fi preluata de o bucsa din bronz interiora rulmentului?Am vazut ca francezii pun pur si simplu rulmentul inclinat la 45 de grade pe surub, prins intr-o carcasa simpla si presat pe surub. Cu o bucsa care sa preia uzura surubului ar trebuie refacut reglajul presiunii din cand in cand, odata cu uzura acesteia. Sau cu un arc cum am vazut in unele link-uri postate de tine, dar pare complicat sistemul.Poate o merita pe surub normal de constructii, dar sa dai atatia bani pe un surub liniar de calitate nu prea merita sa trantesti un rulment pe el, mai pui ceva si cumperi si o piulita cu bile sau macar din plastic cu antibacklash. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Martie 3, 2013 Administratori Partajează Postat Martie 3, 2013 Daca tot suntem la transmisie liniara, imi poate cineva explica si mie cum functioneaza piulitele cu arc (pretensionate)?Eu nu vad cum piulitele cu arc pot prelua jocul in ambele directii: una este fixata de masa pe care o impinge, iar una e libera (nu are o sarcina pe ea, doar e mentinuta fixa fata de prima); asta ar prelua jocul doar intr-o directie, dar in cealalta nu ar fi toata forta de tractiune in arc?Nu sunt bune de nimic piulitele cu arc, sunt doar o pacaleala. Arcul preseaza permanent pe surub drept urmare sistemul merge greu si uzura piulitei sau mai rau al surubului este accentuata foarte tare.o piulita perfecta antijoc este acest sistem http://www.hi-end.ro/piulita-antijoc-cu ... -2608.html Link spre comentariu
marianx Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Am constatat din proprie experienta ca piulitele metalice cu arc "antibacklash" nu functioneaza. Am incercat prima data cu solutia din imaginea de mai sus, cu piulite fluture si arc, pe surub metric de 8. Modelul era luat de la proiectul unui cnc care se vinde pe net. http://www.elforum.info/download/file.php?id=39220&t=1 Dupa cateva teste cu cnc-ul, fara sarcina, doar cu un pix montat pe axa z, piulitele s-au uzat foarte tare ca se simtea jocul la mana. Am schimbat piulitele fluture cu piulite de imbinare, la fel montate cu un arc intre ele. Aceasta solutie a tinut ceva mai mult, dar din nou s-a uzat piulita, prima cea mai uzata fiind la axa Z, urmand cea de la Y. As fi cumparat din comert piulite, dar nu am gasit pe pas metric (inca nu vreau sa schimb suruburile, cnc-ul meu e doar un hoby care devine din ce in ce mai scump din cate vad). Momentan am inlocuit piulitele de pe cele 2 axe cu probleme (pe X inca mai e piulita de imbinare cu arc, pare sa mai mearga) cu piulite construite din teava de PPR. (daca e cineva interesat voi posta modul de realizare). In mare, am taiat 2 felii dreptunghiulare din teava de 40 de PPR, lungi cam de 5 cm si late de 2, cat sa intre presat intr-in profil patrat de aluminiu. Am incins un surub de 8 pe aragaz, l-am asezat intre placile de ppr si am presat totul in profilul de aluminiu incalzit si el. Apoi am turnat apa rece pe ele si am scos surubul, a ramas un filet foarte strans in acest mod. Acestea merg exceptional de bine, nu ma asteptam sa fie atat de rezistent materialul. Pe cea de pe axa Y o facusem un pic mai stransa, am crezut ca se va uza un pic si va merge mai usor, dar dupa nenumarate incercari si rodari pe surub, aceasta nu s-a largit deloc, a trebuit sa o scot si sa-i refac filetul. Initial am prevazut profilul de aluminiu cu o decupare pentru montarea unor suruburi de strangere in caz ca se uzeaza ppr-ul, dar pana acum nu a fost nevoie, nu exista nici un fel de joc in piulite, desi am folosit cnc-ul in lemn si parchet laminat destul de mult. Link spre comentariu
goguboeru Postat Noiembrie 27, 2013 Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 Tot in acest mod de rezolvare rulmenti in loc de ax cu bile am gasit si eu pe net acestea Se vede ca merge si el cam greu, dar este o alta abordare. Interesanta ideea cu axul lis Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum