Vizitator alexandraghersulescu Postat Februarie 16, 2013 Partajează Postat Februarie 16, 2013 buna ziua am un motor de 3000rpm fulie 60mm. la ce fulie{diametru}trebuie pus sa rezulte undeva la 200 300rpm. am incercat cu una de 340mm si tot este mare {nu stiu cum sa calculez ce turatie am }de cat ar trebui sa fie? Link spre comentariu
marius_3004 Postat Februarie 16, 2013 Partajează Postat Februarie 16, 2013 Bre,esti turcule,ai mai intrebat odata asta ieri daca ai 3000 la motor si vei sa obtii 300 la celalalt ax,imparte 3000 la 300 si obtii 10,inmultesti 10 cu diametrul fuliei de pe motor si obtii cealalta fulie,adica 600 mm.Deci la o turatie de 3000 a motorului si o fulie de 60 mm daca vrei sa obtii o turatie de 300 rpm la celalalt ax,pui pe axul ala o fulie de 600mm,sper ca n-ai una de 60 de cm pe motor ca trebuie sa pui de 6 m diametru pe celalalt ax. :nebunrau:Deci turatia mare impartita la turatia mica si ce obtii inmultesti cu diametrul fuliei existente, mai simplu de asa nu pot explica.In cazul tau cu o fulie de 60 pe motor si una de 340 pe ax ai 340/60=5.663000/5,66=530 rpm.Pentru 200 rpm 3000/200=15 15x60=900 diametrul fuliei de pe ax. Link spre comentariu
Vizitator alexandraghersulescu Postat Februarie 17, 2013 Partajează Postat Februarie 17, 2013 Bre,esti turcule,ai mai intrebat odata asta ieri daca ai 3000 la motor si vei sa obtii 300 la celalalt ax,imparte 3000 la 300 si obtii 10,inmultesti 10 cu diametrul fuliei de pe motor si obtii cealalta fulie,adica 600 mm.Deci la o turatie de 3000 a motorului si o fulie de 60 mm daca vrei sa obtii o turatie de 300 rpm la celalalt ax,pui pe axul ala o fulie de 600mm,sper ca n-ai una de 60 de cm pe motor ca trebuie sa pui de 6 m diametru pe celalalt ax. :nebunrau:Deci turatia mare impartita la turatia mica si ce obtii inmultesti cu diametrul fuliei existente, mai simplu de asa nu pot explica.In cazul tau cu o fulie de 60 pe motor si una de 340 pe ax ai 340/60=5.663000/5,66=530 rpm.Pentru 200 rpm 3000/200=15 15x60=900 diametrul fuliei de pe ax.mersi mult Marius Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 17, 2013 Partajează Postat Februarie 17, 2013 Alexandra. Problema transmiterii prin curele este foarte simpla. Presupunand ca rotile nu "patineaza" sub curea, atunci toate punctele de pe roti, se vor roti cu aceeasi viteza liniara - cea a curelei. Adica roata mai mare se va roti de mai putine ori, iar cea mai mica de mai multe ori, la aceeasi rotatie completa a curelei. De aceea, fiecare roata (fulie) se va roti cu o turatie invers proportionala cu lungimea cercului ei primitiv. Lungimea unui cerc fiind L=πD, rezulta ca daca avem doua roti cu lungimea cercurilor primitive L1 si L2, vom avea N2/N1=L1/L2 si deci N2/N1=πD1/πD2=D1/D2. Altfel scrisa relatia, avem egalitatea produselor dintre diametrele si turatiile acelorasi roti, adica N1D1=N2D2. In locul diametrelor se pot folosi razele, prin simplificarea cu doi, membru cu membru al ultimei relatii - N1R1=N2R2. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 17, 2013 Partajează Postat Februarie 17, 2013 http://webbut.unitbv.ro/Carti%20on-line/TM/TM.htm Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum