Administratori Badman Postat Februarie 22, 2013 Administratori Partajează Postat Februarie 22, 2013 Ce sa confirm ca eu nu am inteles nimic din ce vreti voi sa dezbateti Daca va uitati bine la poza asta http://www.hi-end.ro/driver-cnc-profesi ... -2244.html acolo este dat curentul RMS si cel de varf pentru ca producatorul este CINSTIT si nu zice naispe mii de amperi cu zic asa zisele firme "serioase" Link spre comentariu
cnc_step Postat Februarie 22, 2013 Partajează Postat Februarie 22, 2013 Ce sa confirm ca eu nu am inteles nimic din ce vreti voi sa dezbateti Daca va uitati bine la poza asta http://www.hi-end.ro/driver-cnc-profesi ... -2244.html acolo este dat curentul RMS si cel de varf pentru ca producatorul este CINSTIT si nu zice naispe mii de amperi cu zic asa zisele firme "serioase"Mie mi s-a parut mica sursa. Ei mi-au explicat ca nu-i asa.Spune tu, la un driver de al tau de 7A, ce sursa ii trebuie sa mearga bine un motor nema 34 de 4A continuu? Link spre comentariu
89-CEC Postat Februarie 22, 2013 Partajează Postat Februarie 22, 2013 Mie mi s-a parut mica sursa. Ei mi-au explicat ca nu-i asa.Spune tu, la un driver de al tau de 7A, ce sursa ii trebuie sa mearga bine un motor nema 34 de 4A continuu?Nu te cunosc, nu ma cunosti . Nu stiu ce pot iesii din mainile tale dar dupa cum analizezi o problema elementara si de baza a electronicii incep sa am retineri . In primul rand , consumul inseamna ce un element la capatul unui circuit "sugruma " circuitul respectiv , adica daca un driver , nu conteaza ca e de 3, 5 sau n Amperi , fara acel element de inchidere al circuitului ( in cazul nostru MOTORUL) , el nu va consuma niciodata mai mult sau mai putin decat consumul propriu de mers in gol , adica maxim 2-300 mA .In cazul de fata , cand colegul foloseste drivere de 7A pentru motoare de 4 A, curentul va fi intotdeuna acel final dat de motor si nu de driver . Asa putea foarte bine sa foloseasca si de 4A driverul dar risca sa il forteze , si ca sa aive o rezerva a recurs la acel model .Cat despre intrebarea referitoare la ce sursa e nevoie pentru un driver de 7A ? , raspunsul este pentru un consum de minim 4A, ca de atat are nevoie CONSUMATORUL , adica motorul . Link spre comentariu
cnc_step Postat Februarie 22, 2013 Partajează Postat Februarie 22, 2013 Cat despre intrebarea referitoare la ce sursa e nevoie pentru un driever de 7A ? , raspunsul este pentru un consum de minim 4A, ca de atat ar enevoie CONSUMATORUL , adica motorul .Eu nu am spus niciodata ca driver-ul consuma 7A. Este normal ca motorul consuma. Dar la inceput eu nu am stiut ca motoarele lui consuma 4A, vazand ca are drivere de 7A si motoare nema 34 cu cel putin 6A. Eu daca pun nema 34, pun pentru forta si nu pentru design. La 4A merg cu nema 23. Eu nu am avut de unde sa stiu ca astea au puterea peak pe ele si nu continuu (ca chinezu a facut marketing pe eticheta).Pana aici este totul clar. Dar stepperele consuma 4, adica maximul cat dau driverele in continuu. El are 5 drivere, dintre care 2 pe y. Daca merg 3 axe (nu 4) in acelasi timp, stepperul consuma. Dar mai merg si 4 axe, cand face homme, cand lucreaza rotativa, etc. E, daca si tu crezi ca ajunge 60% putere de transformator pentru motoarele astea, eu ma las de meserie. Dar eu cred varianta ca ele sunt setate sa mearga in 2A, si atunci nema 34 nu-si mai are rostul. Link spre comentariu
89-CEC Postat Februarie 22, 2013 Partajează Postat Februarie 22, 2013 Consumul este dat de sarcina , si cum sarcina este produsa de utilitate (scuze ca nu gasesc acum alti termeni ) , in final , pe axa Y sarcina va fi distribuitiva, adica , indiferent ca e un singur motor , sau mai multe , consumul in final va fi acelasi . Prin folosirea a doua motoare pe Y nu facem nimic in plus decat sa "usuram" sarcina unui singur motor , adica decat unul de 3Ncm mai simplu cu doua de 1,5 sau chiar 1,8Ncm. Link spre comentariu
cnc_step Postat Februarie 22, 2013 Partajează Postat Februarie 22, 2013 Consumul este dat de sarcina , si cum sarcina este produsa de utilitate (scuze ca nu gasesc acum alti termeni ) , in final , pe axa Y sarcina va fi distribuitiva, adica , indiferent ca e un singur motor , sau mai multi , consumul in final va fi acelasi . Prin folosirea a doua motoare pe Y nu facem nimic in plus decat sa "usuram" sarcina unui singur motor , adica decat unul de 3Ncm mai simplu cu doua de 1,5 sau chiar 1,8Ncm.Pai este ok. Asa cum am spus nu se mai justifica reductoarele, sau motoarele nema 34. Mergeau foarte bine nema 23, daca consumul nu sare de 3A.Driverele oricum sunt de 4A continuu, deci nu sunt ok pentru nema 34/6A cum am crezut la inceput. Am incheiat aici, ca nu mai am tus in taste. Link spre comentariu
fanefane Postat Februarie 23, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 23, 2013 Am explicat frumos formula de calcul pe care am invatat-o pentru determinarea consumului de curent pe motoare , si a calcula necesitatea curentului din sursa de alimentare.Tensiunea maxima de alimentare se calculeaza in functie de inductanta bobinei.Cine se pricepe stie ca un motor care are 8 fire deci 4 bobine se poate lega in trei variante in bipolar, folosind combinatia serie sau paralel care modifica si curetul sau tensiunea de alimentare (fizica) Bipolar serie , consumul de 4A tensiune mai mare dupa calcule, creste viteza de deplasareBipolar paralel consumul de 8A tensiune mai mica , creste cuplul la turatie micaBipolar jumate de bobina unde se foloseste cate o jumate de bobina unde scade cuplul , dar sant alte avantaje.Tensiunea mai mare de alimentare are ca efect cresterea vitezei a motorului iar curentul mai mare cresterea cuplului la turatie mica.Am 5 motoare dar nu vor functiona mai mult de 4 motoare simultant , pentru ca axa de rotatie nu functioneaza cand folosesc masina pe cele trei axe X,Y,Z iar cand folosesc axa de rotatie nu se deplaseaza pe axa X.La un calcul simplu 4 motoare de 4A consuma 16A .Consumul la care se calculeaza transformatorul este 60 la suta din consumul total .Adica 60 la suta din 16A= 9,6A , niciodata nu vor merge toate 4 motorele la curent maxim!Am luat un transformator de 11A e mai mult decat suficient .Am mai folosit aceste calcule si sau dovedit reale , la aceias sursa de alimentare si aceleas motoare functionand timp indelungat nu sa incalzit sursa.E o diferenta sa alimentezi un Nema 23 cu 4A-30V sau un Nema 34 la 4A-60VNiciodata un Nema 23 alimentat la 4A nu va dezvolta acelas cuplu (Nm), ca un Nema 34 alimentat tot la 4A , are alt randament.Consider incheiata discutia ! Ma duc sa mai lucrez la masa sa pot pune cateva imagini , pentru cei care le asteapta un motiv de critica la unii si o sursa de inspiratie pentru altii. Link spre comentariu
fanefane Postat Februarie 23, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 23, 2013 Am transpirat putin azi , a fost o zi insorita paraca de primavara dar cu cate o repriza de vint rece ca sa nu uitam ca sintem in februarie .Incepe sa prinda contur.O seara placuta ! Link spre comentariu
Vizitator gixi Postat Februarie 24, 2013 Partajează Postat Februarie 24, 2013 Asa cum iti sta in obicei ai dat lovitura din nou ! Pacat ca esti in tara care nu trebuie...Am urmarit topicul asta si pot sa le recomand care isi dau cu presupusul sa mearga repejor pana la Baia Mare sa ia niste cursuri (contra cost evident) si pe urma totul va fi mai simplu.Eu inca iti sunt dator pt indrumarea data mie tinand cont ca cu electronica sunt in plop (si constat ca nu sunt singurul de pe aici...).Asa consider ca trebuie sa arate o masina industriala facuta cu buget redus dar care poate sa intre in productie si cu care faci bani nu doar poze si filmuletze de 5min. ca sa le pui pe YouTube.Bravo ! Link spre comentariu
visinica Postat Februarie 25, 2013 Partajează Postat Februarie 25, 2013 frumoasa realizarefelicitari si eu fac unu tot asa de mare dar nu folosesc arbori si rulmentila greutatea aia nu imi plac rulmenti de 25mmeu fac din profile de 50x50mm pline rectificate si merg pe carucior simplu cu rulmenti ordinarisi la x si la y la axa z merg cu arbori si rulmenti liniarimerg tot pe surub trapez de 24mm , folosesc sistemul cu piulita rotativaimi place ideea cu axa 4 in fata,inca o data felicitari Link spre comentariu
fanefane Postat Februarie 26, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 26, 2013 Multumesc pentru incurajariLa mine axa X are 3800 mm lungime , greu de facut asa ceva din alt material si de rectificat la lungimea asta .Greu am si gasit bara la aceasta lungime si mai ales suportul de aluminiu pe care l-am monta , o mica distractie cu gaurirea barei de 25 si de facut filet ,dar cu rabdare iese .Portalul are cateva kilograme dar am montat si lantul port cablu si se misca usor cu un deget il pot deplasa. Link spre comentariu
fanefane Postat Februarie 28, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 28, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=rq4Pis6Zhf4 O comparatie intre axe ghidaj , rulmenti lineari si sine de ghidaj si patinele . Link spre comentariu
fanefane Postat Martie 2, 2013 Autor Partajează Postat Martie 2, 2013 Am mai avansat ceva zilele astea: http://imageshack.us/g/845/dscf6686.jpg/ Link spre comentariu
fanefane Postat Martie 9, 2013 Autor Partajează Postat Martie 9, 2013 Am facut si primele teste , super. Urmeaza sa montez si o placa de MDF pe masa , dupa ce duc masina la locul ei definitiv , aici a fost doar construita. Proiectul e gandit in asa fel ca placa de MDF sa acopere sinele lungi de praf si se va monta si un exhaustor . http://youtu.be/ki9qPhKiOAQ Link spre comentariu
ionutb71 Postat Martie 10, 2013 Partajează Postat Martie 10, 2013 ca intodeauna ies minuni din mainile tale.felicitari!ce adeziv folosesti pentru imbinarea partilor de material?folosind d3 am gasit depuneri pe freze.parca se aud ceva vibratii,sunt din cauza prinderii materialului?o masa cu vacuum nu ar fi mai buna? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum