Vizitator alexandraghersulescu Postat Februarie 15, 2013 Partajează Postat Februarie 15, 2013 ce fulie trebuie la ax daca cea de pe motor 3000rpm are diametrul de 60 sa rezulte 300rpm (o formula de calcul) Link spre comentariu
marius_3004 Postat Februarie 15, 2013 Partajează Postat Februarie 15, 2013 600.Adica la 10 rotatii ale motorului sa faca o rotatie fulia mare.3000/300=10 Link spre comentariu
Ionut Pavel Postat Februarie 15, 2013 Partajează Postat Februarie 15, 2013 ((DFm * pi) * (VFm/VFM))/piDFm - Diam. fulie mica;VFm - Viteza fulie mica;VFM - Viteza fulie mare;Diametrul calculat in punctul care atinge cureaua;>> DFm = 60;>> VFm = 3000;>> VFM = 300;>> ((DFm * pi) * (VFm/VFM))/pians = 600 Link spre comentariu
andu2008 Postat Iulie 29, 2013 Partajează Postat Iulie 29, 2013 Ei asta-i in teorie, deoarece functie de puterea motorului se dimensioneaza transmisia prin curele si se alege cureau ( curelele ) - trapezoidala sau cu caneluri .Pentru fiecare tipodimensiune exista in catalog o raza minima de flexiune care de fapt iti indica diametrul fuliei mici. de aici mai departe , aplici ce a spus antevorbitorul. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iulie 29, 2013 Partajează Postat Iulie 29, 2013 Pentru fiecare tipodimensiune exista in catalog o raza minima de flexiune care de fapt iti indica diametrul fuliei mici. de aici mai departe , aplici ce a spus antevorbitorul.Ce sa mai calculeze? Fulia de pe motor are diametrul de 60mm,sau cel putin asa sustine autorul topicului.La curelele de transmisie, raza de "flexiune" este invers proportionala cu latimea curelei.Cit despre curele, si curelele cu caneluri sint tot trapezoidale.Curelele trapezoidale cu caneluri sint folosite in cazul fuliilor cu diametre mici si forte de transmisie reduse. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 31, 2013 Partajează Postat Iulie 31, 2013 Un raport de 10:1/1:10 nu se poate obtine printr-o singura reducere/multiplicare, nici in cazul curelelor cu frictiune si nici in cazul angrenajelor dintate, sau al angrenarii cu curele dintate. In cazuri simple (o singura treapta) de reducere/multiplicare, se pot obtine raporturile maximale de 4:1 in cazul reducerii, sau 1:2 in cazul multiplicarii. Reducerea de ordinul 10:1, avuta in vedere de initiatorul topicului se poate face doar in doua trepte, adica folosind un arbore auxiliar impreuna cu o roata de curea intermediara dubla. Se pot utiliza practic o infinitate de solutii. Spre exemplu primul raport de reducere n1=4:1, iar al doilea raport n2=2,5:1. Avem in mod evident raportul total: 4x2,5=10. In ceea ce priveste proiectarea efectiva a rotilor, este o treaba putin mai complicata, unde se tine cont de o multitudine de factori, inclusiv de lungimile primitive ale curelelor si de numarul de curele necesare in paralel pe aceeasi treapta de reducere/multiplicare. Un alt exemplu de combinatie de rapoarte, este n1=3,162:1 si n2=3,162:1 - adica doua trepte identice din care se obtine raportul avut in vedere: 3,162x3,162=10. Link spre comentariu
almarghi Postat Iulie 31, 2013 Partajează Postat Iulie 31, 2013 Un raport de 10:1/1:10 nu se poate obtine printr-o singura reducere/multiplicare, nici in cazul curelelor cu frictiune si nici in cazul angrenajelor dintate, sau al angrenarii cu curele dintate. In cazuri simple (o singura treapta) de reducere/multiplicare, se pot obtine raporturile maximale de 4:1 in cazul reducerii, sau 1:2 in cazul multiplicarii.de ce sa nu se poata??? exista reduceri chiar mai mari de atat dintr-o singura treapta. conditia este existenta unei roti intermediare care sa asigure "infasurare" suficienta pentru roata mica. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 31, 2013 Partajează Postat Iulie 31, 2013 ...de ce sa nu se poata???...Motivele pentru care nu se utilizeaza reduceri cu raporturi mai mari de 4:1, sau multiplicari mai mari de 1:2 sunt explicate stintific in indrumarele de proiectare mecanica ale organelor de masini. Chestiunile s-au invatat in anii de studiu a disciplinei "organe de masini si mecanisme". Raporturi mai mari se utilizeaza doar la antrenarea cu curele late, unde suprafata este de regula mult mai mare decat la curelele trapezoidale. Un alt motiv este acela ca la curelele trapezoidale intre roata si curea are loc o permanenta miscare de "alunecare" relativa (a se citi frecare) de unde rezulta o uzura permanenta a rotii in zona de contact, dar si a curelei. Rapoarte mai mari de reducere inseamna viteze liniare sporite de frecare permanenta intre curea si roata. Ori asa dupa cum se stie si de la alte aplicatii mecanice, vitezele liniare la miscarea relativa dintre doua piese sunt de regula limitate. Link spre comentariu
Vizitator pomaculeliusdorel Postat Martie 11, 2015 Partajează Postat Martie 11, 2015 Conform stas raportul de reducere a unei turati cu curele trapezoidale ca de ele vad ca vorbiti este maxim 8/1 ce implica niste stasuri de curele cu anumiti parametri si fulile la fel se ia in calcul raportul dupa diametre stas date ca exemplu si nu la voia intimplari D1 inpartit la D2 si afli turatia care iti este necesara iar daca nu te incadrez in raportul 8/1 il mai demultiplici.nu o poti lua pe ghicite sun tehnici studiate si elaborate transmisia pe curele ;2840#300=9.4 asta ce inseamna ca raportul legat de stas este depasit si atunci sa incercam altul;2840#600=4.7 asa ar fi bine si in cazul de fata ai putea sa te alegi si cu doua trepte de viteza 600#2=300 find turatia noastra dorita.Sau schimbi motorul si ei unul de 1420rpm si ai un singur raport 1420#300=4.7ok. [ca sa intelegi ceam spus cu acel 4.7] fulia motoare se invirte de 1420 de ori cu diametru de 60mm cea invirtita trbuie sa fie cu 4.7 ori mai mare de cit cea motoare sa se demultiplice adica sa aiba 280mm.Luand in calcul si tipul curelei si adincimea canalului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum