spinach Postat Februarie 17, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 17, 2013 Observ ca trebuie sa fac ceva cercetare ; inca nu am gasit o schema care sa o aplic .Cercetarea are trei puncte , astfel:a.daca trebuie/nu trebuie sa existe filtru LC inainte de motorb.ce frecventa sa folosescc. cum pilotez mosurile . Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 17, 2013 Partajează Postat Februarie 17, 2013 Daca sarcina este un motor de cc atunci la ce sa te complici atata cu mcu si 'pilotare' si alte notiuni pe care evident nu le pricepi? exista regulatoare de turatie pentru motoare cc in control pwm, foarte simplu de realizat si inteles, un simplu timer si un mosfet de putere, cauta pe forum ca exista muuuuuulte scheme si discutii pe acest subiect. Link spre comentariu
spinach Postat Februarie 18, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 18, 2013 1.tot ce am gasit , sint la frecvente mici care fac sa se auda zgomote si probabil interfereaza .2.am mai spus ; mcu exista si este folosit si in alt scop si in mcu apare cererea pentru motor , care o scot afara sub forma de pwm. Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 18, 2013 Partajează Postat Februarie 18, 2013 Ok am inteles, mult succes atunci. Link spre comentariu
Vlad Mihai Postat Februarie 18, 2013 Partajează Postat Februarie 18, 2013 dacă se vrea pilotarea doar pentru reglarea turatiei a motorului la o frecventa mare, s-ar putea să se descopere efectul pelicular al bobinelor motorului. Link spre comentariu
bolek Postat Februarie 18, 2013 Partajează Postat Februarie 18, 2013 1.tot ce am gasit , sint la frecvente mici care fac sa se auda zgomote si probabil interfereaza .2.am mai spus ; mcu exista si este folosit si in alt scop si in mcu apare cererea pentru motor , care o scot afara sub forma de pwm.Parerea mea:1.Motorul ala e facut pt DC si presupun ca e cu colector. Cat despre interferenta, mai mari probleme o sa ai cu varfurile de tensiune cauzate de motor , decat invers.Daca cumva e brushless, poate ne spui si noua, inainte sa il prajesti .2. Tu de fapt vrei sa comanzi turatia cu un uC, adica nu vrei neaparat o sursa de tensiune. Daca vrei si stabilitate de cuplu, atunci reactia o vei face pe curent (aici depinzi foarte mult de motor). Sau prin numarare de impulsuri de curent consumat, (doar daca motorul e cu colector, cum am presupus mai sus) si asa te prinzi ca i-a scazut turatia ca sa compensezi. Daca vrei si acuratete, o sa trebuie sa alegi ce anume implementezi din controlul PID. Link spre comentariu
spinach Postat Februarie 18, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 18, 2013 Motorul este cu colector , monopolar. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum