Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

dacia super nova


cnc

Postări Recomandate

va salut am o trepidatie la masina daca merg cu ia peun asfalt bun fara denivelari exemplu pe un drum national dela 70 75 km\h incepe sa trepideze pe un asfalt mai prost nu prea se simte trepidatia nureusesc sa imi dau seama din ce cauza are trepidatia d ela echibrarea rotilor sau motorul face figuri a doua problema daca imi explica cineva cum se schimba cureua de distributie va multumesc

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cnc

    3

  • sebi

    1

  • Adierea

    1

  • GEO 53 BN

    1

Top autori în acest subiect

E posibil ca vreo greutate aplicata la echilibrarea rotilor sa fi sarit(rupt) si de aici vibratiile aparute mai ales la viteze mari.La viteze mici nu sint asa de evidente.La un atelier de vulcanizare se poate afla cauza.Cureaua de distributie se poate schimba, dar trebuie o deosebita atentie.E suficient ca la montaj sa se greseasca cu un singur dinte si motorul sa aiba de suferit.Motorul nu mai porneste sau porneste foarte greu sau si mai grav,supape indoite si pistoane sparte sau tamponate.Parerea mea ca e mai bine sa se apeleze la un meserias serios care a mai facut asa ceva.Pagubele produse de montarea incorecta a curelei de distributie sint mult,mult mai mari ca manopera platita meseriasului.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

La distributie invarte motorul pana cand toate pinioanele au semnele spre curea ,numara dinti curelei dintre semnele pinioanelor si pune cureaua cealalt .Trepidatii la viteze mari pot aparea la puntea din fata pentru ca rotile sant prea inchise sau deschise in partea din fata si nu sant paralele trebue da masori distanta intre genti in partea din fata si in partea din spate ,partea din fata trebue sa fie mai inchisa cu un milimetru ,reglezi din capetele care fac legatura intre caseta de directie si suportul roti stanga si dreapta .

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Cand ai unghiul prea inchis este posibil sa fluiere la viteze mari (si toceste cauciucurile pe exterior), iar cand ai unghiul prea deschis nu revine volanul pe directia "inainte" dupa ce iei vreo curba. Toceste cauciucurile pe interior. In ambele situatii tinuta de drum este nesatisfacatoare. Nu umbla la bielete daca nu esti sigur ca de acolo e beleaua. La masinile cu tractiune pe fata rotile sunt deschise, pe cand la cele cu tractiune pe spate, rotile sunt inchise. Cat de deschise sau inchise ar trebui sa gasesti in cartea tehnica. Inchiderea sau deschiderea este foarte mica, nu se observa cu ochiul liber (daca se observa ochiometric, ai o problema).Deschise= distanta din fata mai mare decat distanta din spateInchise= invers, evident.Ai grija la conditiile de masurare (incarcarea masinii, planul pe care faci masuratoarea, etc). Unghiurile astea se masurau si inainte sa apara device-urile astea electronice. Cauta in cartile mai vechi, eventual vreun manual de profesionala auto de prin anii '80.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Adierea, cam gresesti! Se numeste unghiul de convergenta, si trebuie mai DESCHIS in fata cu 1-2mm, pentru ca forta de tractiune le aduce la paralel in mers. Daca e prea deschis, scartaie in curbe si uzeaza la interior (dar revin singure la mersul inainte). Responsabil de revenire, e unghiul de fuga, care trebuie sa fie egal pe ambele parti, altfel va trage intr-o parte, spre partea unde unghiul e mai mic (doua forte egale si de sens opus, au rezultanta zero).La supernova, nu se regleaza, decat daca strambi bascula sau tija amortizorului.Vibratia rotii, e cu atat mai mare si la viteza mai mica, cu cat dezechilibrul e mai mare (ca greutate). Daca ai echilibrat rotile, masina de echilibrat nu e capabila sa-ti destainuie si un eventual defect al bandajului, pentru ca roata nu e in sarcina cand e rotita. Cand roate e angrenata in tractiune, eventualele armaturi rupte, lasa sa se "adune" neuniform cauciucul, in fata caii de rulare, facan acele hopuri. Ia rotile de pe spate (una cate una), si inlocuieste pe fata, si-ti dai seama care e roata cu anvelopa defecta. Echilibrarea mai sigura, o faci direct pe masina, dar asta e alta poveste. Eu am dat si un film pe youtube, pentru ce nu se poate echilibra bine.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări