Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema transformator pentru statie de lipit

Vizitator AMarius

Postări Recomandate

Vizitator AMarius

Sunt un incepator ce vrea sa isi construiasca o statie de lipit comandat de un atmega8, transformatorul pe care vreau sa il folosesc de 24v si ~5A imi scoate 29v fara sarcina, iar dupa redresare am 27v.Problema este ca dupa ce filtrez cu un condensator de 1F, tensiunea mi se duce pana la 40v iar tensiunea maxima a regulatorului este de 35v.Imi poate da cineva o idee cum sa tin tensiunea sub 35v.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• gauss

2

• misuraelectronic

1

• marius_3004

1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

daca trafo dvs scoate 29 de volti ca in gol , asta inseamna redresat si filtrat 40,02 volti cc...! pentru a avea redresat si filtrat maxim 35 de volti cc , este musai ca trafo dvs sa scoata in gol maxim -maximorum 25,36 volti ca...indiferent daca tensiunea la retea urca pina la cazurile cele mai nefavorabile , adica la 250 de volti ...! pe scurt , trebuie sa mai scoateti din spirele secundarului ...! daca ar fi dupa mine , eu as scoate din spirele secundarului pina as avea 23 de volti alternativ in gol , cu reteaua avind 230 volti ...! asta inseamna 25 de volti in secundar in gol in cazul cel mai nefericit in care se ajunge la 250 volti la retea...adica 34,5 volti cc redresat si filtrat...care e mai mic decit 35 de volti ...!qed

Link spre comentariu
Vizitator AMarius

Filtrati cu 1 F ? ... care e ideea ?

Asa este in schema dupa care il construiesc, am incercat sa filtrez tensiunea si cu un condensator mai mic (470uF) dar asta nu a schimbat absolut nimic
Link spre comentariu
Vizitator AMarius

c2=470,0 c3=1000,0,daca c2 ati spus ca e 470uf de ce c3=1farad?