xti000 Postat Februarie 5, 2013 Partajează Postat Februarie 5, 2013 Salutare, Am cumparat de pe ebay un set de 10 lampi cu LED-uri pentru a inlocui niste Halogeni de 10W bucata tip G4 (12V) din bucatarie si camera de zi. 7 erau destinati dulapurilor din bucatarie si 3 mobilei din sufragerie. Aici puteti vedea exaCT CE AM CUMPARAT: http://www.ebay.de/itm/160933859448?ssP ... 486wt_1140 Buuun. Montez cele 7 lampi la bucatarie, dau drumu' la "corent" si ma felicit si ma minunez de lumina pe care o fac respectivele LED-uri. Le las sa functioneze vreo 2 minute, le opresc si inainte de a purcede cu montatul in mobila din living, pun la misto degetul pe ochiul de sticla care proteja lampa in "fasung". Ei, respectiva sticla frigea bine de tot. Ma gandesc ca asa e normal si montez celelalte 3 bucati in mobila din camera. Le pornesc si pe astea, le las aprinse si ma intorc in bucatarie. Peste vreo 5 minute se simte o putoare de componente arse, ma duc in camera si prin norii de fum vad ca cele 3 lampi, inca in functiune, scoateau nori negri de carpati. Intrerup repede curentul si dau sa scot una din lampi sa vad ce are. Cand scot capacul de protectie, cade si lampa cu LED din soclu. Dupa oarece investigatii am ajuns la concluzia cum ca piesa cea neagra pe care scrie MB6S este raspunzatoare de fum si caldura. Din Datasheet (http://www.fairchildsemi.com/ds/MB/MB1S.pdf) pare o punte de diode destul dezdravana pentru niste leduri. Stau si ma intreb care este cauza care a dus la fenomenul de mai sus si cum as putea sa mai salvez ceva din bietele LED-uri. E pacat, ca dau lumina faina dar nu am chef sa stau cu cronometrul sa le opresc la fiecare minut. Daca scot cu totul puntea aia si montez cate o dioda redresoare 1N400X rezolv ceva? Am facut si 3 poze cu respectivele agregate: Cea fara terminale e chiar aia cazuta la demontare, cealalta inca mai functiona cand am intrerupt curentul (acum lumineaza foarte slab si are respectiva punte explodata. Ultima e o poza cu LED-urile de pa cealalta parte. Link spre comentariu
yo7lhe Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 Trebuiau alimentate la 12V curent continuu.Cred ca tu le-ai alimentat din transformatorul spoturilor(curent alternativ), adica le-ai supravoltat .Foloseste in locul transformatorului o sursa in comutatie stabilizata capabila sa tina curentul necesar(0,2A x nr.spoturi alimentate ).Supravoltandu-le ai cam ''omorat'' LED urile. Trebuie sa functioneze cat mai reci, nu e ok sa te arda la mana nici dupa un ceas de functionare. Link spre comentariu
nicul Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 si de ce mai era puntea redresoare? Link spre comentariu
yo7lhe Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 Pentru ca sa nu tot schimbi firele in socluri pana se aprinde.Cand le-ai comandat nu ai vazut ca scrie mare 12V DC?Cele alimentate in curent alternativ sunt mai scumpe, avand inclusa o mica sursa in comutatie, nu doar o punte. Link spre comentariu
xti000 Postat Februarie 6, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2013 S-ar putea sa ai dreptate. Acum am vazut si eu ca scrie DC acolo. Am montat agregate pe leduri in toata casa si nu am avut astfel de probleme. Din inertie le-am luat si pe astea fara sa ma uit ca sunt de CC.Totusi ambele surse sunt in comutatie, nu ar trebui sa fie cu cc? Link spre comentariu
yo7lhe Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 Sa inteleg ca ai alimentat halogenele cu surse stabilizate de 12V?Ar trebui in cazul asta sa le masori daca sunt ok.Daca ai folosit asa zisele transformatoare electronice insa trebuie sa le schimbi. Nu sunt bune decat la ars LED-uri. Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 Din cate vad eu pe spate, acolo sunt 4 rezistente de 56 ohmi pentru limitarea curentului(4 rezistente pt cate 4 grupe de 3 leduri legate in serie), exact ca la benzile cu leduri.Puterea totala consumata de "bec" este de 2,4W, adica un curent total de 0,2A.Puntea tine 0,5A, deci nu ar fi trebuit sa fie probleme.Puntea e pusa pentru ca becul sa se aprinda indiferent de cum conectezi bornele (+ si-) sau (- si +)Pana la urm din ce le-ai alimentat? din transformator de 12V(deci NU le-ai supravoltat) sau din SCC(sursa de curent constant)?Sursa(transformatorul) scoate 12V sau mai mult? Link spre comentariu
salsa Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 "Transformatorul electronic" e de vina. Puntile sau diodele obisnuite nu lucreaza la frecventa respectiva (peste 30 kHz).Daca ledurile au scapat, poti pune o sursa de 12 V cc si sa elimini puntile. La conectare va trebui sa fii atent la polaritate. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 Valoarea corecta a curentului (ledurile se alimenteaza in curent constant/limitat) cu ajutorul rezistentelor se face numai daca si tensiunea de alimentare e constanta .Spoturile cu halogen au transformatoare cu tensiunii de 13 -15Vca iar in gol tensiuniile sant mai mari cu un 10% ;aceste becoleduri avand un consum de peste 10 ori mai mic ,transformatorul practic lucreaza in gol .Daca tensiunea (in curent alternativ) masurata la bornele transformatorului e mai mare cu 1V +10% din tensiunea totala furnizata ( 14 Vca in gol ) poti sa faci un stabilizator de tensiune cu un tranzistor .[attachment=0]ERS.pdf[/attachment] Link spre comentariu
xti000 Postat Februarie 6, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2013 am sa va dau mai multe date legate de sursele de alimentRe cand ajung acasa. eu cred ca sunt surse in comutatie pentru ca sunt prea mici si prea usoare pentru a avea un transformator in interior. sunt mari cat un pachet de tigari si fix la fel de grele. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 Clar sunt in comutatiePoti redersa tesiunea cu diode rapide (le pui in locul puntilor de pe placi) Link spre comentariu
nicul Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 adica alea sunt surse in comutatie care scot alternativ ???alternativ fiind ala care-si schimba semnul trecand prin zero, atunci putem vorbi de redresare. ca daca-i doar ceva mai mult sau mai putin choppat la 30khz ar trebui sa vorbim de filtrare.cu toate ca ar fi de mirare sa aiba 30khz in manunchi de fire destul de ramificate si terminate cu becuri. Link spre comentariu
xti000 Postat Februarie 6, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2013 Revin cu amanunte:in gol, una din surse indica 3.46V CA, iar in sarcina (bec halogen de 10W/12V) am 12.09V CA.Lampile sunt inca functionale dar puntea respectiva sa incalzeste in 5 secunde de nu mai poti sa tii degetul pe ea. Link spre comentariu
Eusebiu Angelescu Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 Revin cu amanunte:.......cu ce multimetru ati masurat ?....poate sa masoare la o frecv mai mare? Cu alte cuvinte nu este concludenta masuratoare daca nu stie true RMSVa complicati cu alimentatoarele astea ...facute special pentru G4. Mai bine alimentati asa cum au scris colegii de mai sus Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 Lampile sunt inca functionale dar puntea respectiva sa incalzeste in 5 secunde de nu mai poti sa tii degetul pe ea.Aparatul nu poate masura tensiunea ,de aceea indica 3,46V in gol . Orice tip ar fi aparatul de masura ,tensiunea altenativa /in impulsuri e redresata intai si dupa aceea aplicata circuitului de masurare/instrument . Becul (sarcina) e pe post de integrator in cazul masuratorilor si asa se poate masura corect tensiunea. Puntea nu are capabilitatea sa functioneze la frecventele implicate . Cum zice Dr.L ,schimba diodele din punte cu ceva diode rapide ,personal as merge pe diode Shottky . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum