Vizitator julius771 Postat Aprilie 26, 2006 Partajează Postat Aprilie 26, 2006 afisaj Link spre comentariu
Vizitator julius771 Postat Aprilie 26, 2006 Partajează Postat Aprilie 26, 2006 in principal modificarea montajului a constat in inlocuirea celor 12 cdb 4192 cu CMOS-urile cd40192 (CMOS-urile se pot pune direct in locul cdb-urilor - pinii lor avand aceeasi corespondenta) consumul insumat al acestora fiind acum de doar aprox. 20mA...portile cdb400 precum si cdb413 le-am inlocuit pe toate cu cd 4093, iar fata de montajul initial am lasat alimentat permanent si etajul de intrare, (cauza incrementarii aiurea...)etajul de afisare este lasat nemodificat, dar este alimentat acum dupa punerea contactului (sau pornirea motorului...), deci consumul mare al acestuia (aprox 400mA) nu mai influenteaza instalatia electrica a masinii.... Link spre comentariu
nassus Postat Octombrie 30, 2006 Partajează Postat Octombrie 30, 2006 o facut careva un vitezometru cu PIC? cu codul scris in C?eu ma confrunt cu niste probleme la capitolul asta... Link spre comentariu
nassus Postat Noiembrie 2, 2006 Partajează Postat Noiembrie 2, 2006 chiar nimeni nu o mai facut nimic? am nevoie de ceva idei... Link spre comentariu
niq_ro Postat Noiembrie 2, 2006 Partajează Postat Noiembrie 2, 2006 vitezometru e un fel de frecventmetru :smt003 doar ai diferit timpul de citire al impulsurilor ... asa ca daca dai de cap la "soft"-ul unui frecventmetru ai rezolvat si problema vitezometrului Link spre comentariu
Abram Burel Postat Noiembrie 2, 2006 Partajează Postat Noiembrie 2, 2006 Păi, ce probleme ai? Care-i hardul, care-i softul? Sau vrei să ne plângem şi noi ca să nu fi singur?! Link spre comentariu
nassus Postat Noiembrie 2, 2006 Partajează Postat Noiembrie 2, 2006 la hard nu sunt probleme... problema e cu softul.. am un impuls pe metru de la senzor... nu stiu cum sa contorizez si sa calculez viteza fara sa pierd vreun impuls..m-am gandit sa calculez timpul dintre impulsuri dar la fiecare 3 impulsuri pierd un timp..am incercat sa numar impulsurile si sa le esantionez la un timp predefinit..dar am ajuns la concluzia ca la viteze mici nu merge corect.. ca sunt prea putine impulsuri pt a fi contorizate.. Link spre comentariu
niq_ro Postat Noiembrie 2, 2006 Partajează Postat Noiembrie 2, 2006 maresti timpul de citire... daca te uiti la tahografele de pe masini vei constata ca au un timp de reactie de 1-2 secunde :smt003 da' cel mai bine folosesti un LM2907/2917 urmat de un volmetru.. studiaza datasheet-ul LM-ului ... vezi si http://www.interq.or.jp/japan/se-inoue/e_car.htm Link spre comentariu
nassus Postat Noiembrie 2, 2006 Partajează Postat Noiembrie 2, 2006 m-am gandit sa folosesc un LM2907 dar vreau sa fac totul digital... Link spre comentariu
Abram Burel Postat Noiembrie 3, 2006 Partajează Postat Noiembrie 3, 2006 Varianta cu măsuratul duratei între impulsuri rezolvă 2 probleme la viteze mici- precizia- perioada de afişareAre şi un dezavantaj. Oricât te-ai chinui, probabil că nu vei putea afişa decât anumite valori ale vitezei şi nu din kmph în kmph.Situaţia cea mai dezavantajoasă este la viteze mari. De exemplu pentru un cap de scală de 200 kmph ai 55 impulsuri, deci circa 18 ms timp pentru a-ţi face treaba. Pentru un ceas de 4 Mhz nu e nici o problemă.Cel mai simplu este să comanzi cu semnalul de la senzor intrarea de întrerupere externă şi să lucrezi evident cu întreruperi. O să "numeri" durata dintre impulsuri într-un TMR (TMR0 e pe 8 biţi, TMR1 pe 16, depinde de rezoluţie). La fiecare impuls primit, citeşti valoarea din TMR şi apoi îl resetezi. Asta e tot ce trebuie să faci în întrerupere. În programul principal, faci împărţirea de rigoare şi afişarea. Eu zic că nu va dura mai mult de 18 ms.Chestia cu precizia la viteze mici nu e chiar aşa de importantă (niciun vitezometru nu are precizie în zona asta). Aşa că dacă vrei să lucrezi numărând impulsurile, tot cu întreruperi te scoţi cel mai uşor. Cel mai bine e să lucrezi cu 2 timere. Unul va da perioada de numărare şi va genera întrerupere periodică, iar celălalt va număra impulsurile primite. La întrerupere se citeşte numărătorul de impulsuri şi apoi se resetează. Foarte probabil că înainte de afişare va trebui să faci o înmulţire. Un truc care te poate salva este să calculezi durata de măsurare, astfel încât înmulţirea să fie cu 4. Pe asta o vei face su shift left de 2 ori. Link spre comentariu
Vizitator tvasile Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Am un display de la un calculator vechi care afisa frecventa de lucru a calculatorului.Il pot folosi in schema pentru vitezometru auto?Daca da,care sint modificarile ce se aduc acestei scheme? Multumesc mult Link spre comentariu
Vizitator copacel Postat Septembrie 10, 2012 Partajează Postat Septembrie 10, 2012 Am un vitezometru de bicicleta pe baza de senzor magnetic.El functioneaza perfect, imi arata viteza instantanee, viteza medie, distanta parcursa etc.Vreau sa leg la cele 2 fire, care vin de la senzor, o bara cu mai multe leduri care sa se aprinda in functie de viteza(de ex la 5km/h sa am un led aprins iar la 30km/h sa am 10 leduri).Cum as putea sa fac asta? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum