fwfw Postat Octombrie 19, 2004 Partajează Postat Octombrie 19, 2004 am un ceas de la o bicicleta ketler si vreu sa imi afiseze viteza masinii pe el dar am nevoie de sensor inductiv sau hall stie cineva vreun circuit integrat , din ceas iasa doua fire si trebuie sa primeasca impuls sau trebuie sa se realizeze acolo un contact cum fac ceasul are si totalizator de km parcursi Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 20, 2004 Partajează Postat Octombrie 20, 2004 schema pusa de Metallman o gasesti si la http://www.niqro.as.ro/viteza3.htm Link spre comentariu
Swat Cat Postat Octombrie 20, 2004 Partajează Postat Octombrie 20, 2004 schema pusa de Metallman o gasesti si la http://www.niqro.as.ro/viteza3.htmam si eu o intrebare.. schema asta o merge pe un opel?? Link spre comentariu
Metallman Postat Octombrie 22, 2004 Partajează Postat Octombrie 22, 2004 am si eu o intrebare.. schema asta o merge pe un opel??Atat teoretic cat si parctic merge pe orice tip de masina deoarece impulsurile sunt preluate de pe cablul kilometrajului(cu un senzor de ceas taxi ca exemplu).Se pot face si doi senzori magnetici ca cei de la bicicleta dar in cazul asta ai cu putin mai mult de lucru... trebuie calculata distanta de montare in functie de dimensiunile anvelopelor... O sa pun si calculele pe aici pe undeva.pai si ce fac imi cumpar bicicleta?> ma gandeam la 2 circuite integrate sau ceva mai simplu atunci cred ca ar trebui sa abandonez chestia asta ok astept raspunsDin doua circuite integrate?Eventual cu un microcontroler dar cu circuite "clasice" sa le spun asa, nu prea se poate.Doua circuite ti-ar ajunge sa zicem doar pentru decodare impulsuri si decodare afisare.Restul?Pe ce le lucrezi?Mai asteptati putin si o sa agat cablajul pe aici pe undeva...Inca lucrez la cablaj sa-l fac cat mai compact (cu SMD si normale). Link spre comentariu
fwfw Postat Octombrie 22, 2004 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2004 MA REFEREAM LA DOUA INTEGRATE FOLOSITE CA SENSOR NU CA SA IMI PRELUCREZE SAU SA IMI AFISEZE KM UNUL SA FIE MONTAT PE ROATA SAU PLANETARA SI UNUL CARE SA CITESCA PE CELALALT D EPE PLANETARA CEVA DE GENUL INDUCTIV CAPACITIV HALL O CHESTIE CU 3 PINII SI UN MAGNET PERMANENT Link spre comentariu
fwfw Postat Octombrie 22, 2004 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2004 MA-M GANDIT SA PUN UN MAGNET PERMANET PRINS PE PLANETARA SI APOI SA FAC O BOBOBINA PRINSA MAI SUS SI APOI SA PRELUCREZ SEMNALUL ASTA IN IMPULSURI DAR CUM FAC BOBINA SI CUM PRELUCREZ SEMNALUL Link spre comentariu
Metallman Postat Octombrie 24, 2004 Partajează Postat Octombrie 24, 2004 Sorry, inseamna ca am inteles gresit.Ca bobina poti sa folosesti de exemplu tolele de la un aparat de ras care nu-ti mai trebe(d-ala din piata) sau de la un selnoid.Bobinajul de pe el ar trebui sa fie relativ bun.Daca nu iti place cum se comporta cu bobinajul lui... il rebobinezi dupa plac.Oricum, sa tii cont de faptul ca la o rotatie o sa ai in jur de 25Hz.(iti trebuie 50Hz).Deci de preferinta ar fii sa folosesti doi magneti permanenti nu unul singur(pusi simetric de o parte si alta).Atentie la distanta dintre magneti si senzor(bobina) sa nu depaseasca 10-15mm.Iar magnetii sa fie de buna calitate(Neodym nu ar strica daca ai pe acasa -> pretentii are si Metallman asta).Integrate senzor... nu cred ca exista asa ceva.Cel putin eu nu am auzit.Totul se bazeaza pe inductie eletromagnetica.Exemplul cu bobina l-am dat pentru schema din link-ul lui niq_ro dar in general acest principiu se aplica la orice fel de montaj faci pe baza de impulsuri electromagnetice.De prelucrat semnalul: Uita-te atent in schema de sus, uita-te la circuitele folosite(in datasheet) si restul vine de la sine.De fapt, daca erai atent... chiar asta face schema aia: preia impulsurile electromagnetice, le prelucreaza si le afiseaza (pe 3 digiti).(Acea schema poate fii folosita cu un senzor de la un ceas de taxi sau cu senzor magnetic - la care te-ai referit tu cu magneti si o bobina).Schema a fost testata ptr. senzor de taxi pe un ford iar varianta cu bobina a fost testata pe... bicicleta medicinala a surorii mele :oops: Link spre comentariu
fwfw Postat Octombrie 24, 2004 Autor Partajează Postat Octombrie 24, 2004 eu am microprocesorul si restul , dysplayul imi trebuie doar o chestie care sa faca contact intre 2 fire atit si ma-m gandit sa folosesc un captor de la un oltcit special si apoi sa formatez impulsuriile primite si dupa aia ce ma-i imi trebuie ca sa ajung la alea 2 fire acolo Link spre comentariu
Vizitator Marku Postat Iunie 2, 2005 Partajează Postat Iunie 2, 2005 eu am o Toyota Corolla din 92' care nu are cablu de kilometraj.Ceasul primeste impulsuri direct din cutia de viteze.Cum pot eu conecta acest vitezometru? Link spre comentariu
Metallman Postat Iunie 5, 2005 Partajează Postat Iunie 5, 2005 Daca ma gandesc bine... ar trebui sa functioneze si pe toyota ... impulsurile magnetice le ia direct din cutia de viteze... deci nu vei mai avea nevoie de un alt dispozitiv.Oricum... te sfatuiesc sa intrebi pe cineva care e in tema.Eu nu am pus mana pe vre-un automobil care sa aibe asa ceva... deci nu pot spune ca sunt 100% sigur.Dar oricum... acolo ar trebui sa ai deja impulsuri magnetice. Link spre comentariu
niq_ro Postat Iunie 9, 2005 Partajează Postat Iunie 9, 2005 am gasit pe net articolul Building a Digital Speedo :wink: sunt si calcule :wink: PS: am mai gasit cateva adrese interesante: - Versatile digital speedometer uses few components - How To calculate speedo drive ratios for given tyre and final drive combination - How To Make Your Own Digital Tacho Link spre comentariu
margarit2001 Postat Iunie 11, 2005 Partajează Postat Iunie 11, 2005 apropo de vitezometrusi yo lucrez la asa cevain principiu ar trebui sa se "culeaga" semnal inainte de diferential(pt. dacia e cam greu ca tre sa umblu in cutie yeah)tocmai de aceea montarea unui senzor pe o planetara nu e de ajuns pt. ca va indica eronat - trebuie pusi senzori pe minimum doua roti si apoi facut un fel de medierepana acum am testat cu senzori hall si la turatii mici ale planetarei arata eronat-asa ca am trecut pe magneto-rezistivibafta Link spre comentariu
niq_ro Postat Iunie 14, 2005 Partajează Postat Iunie 14, 2005 Schema a fost testata ptr. senzor de taxi pe un ford iar varianta cu bobina a fost testata pe... bicicleta medicinala a surorii mele :oops:da-ne si noua cablajul Link spre comentariu
Metallman Postat Iulie 13, 2005 Partajează Postat Iulie 13, 2005 niq_ro ... stiu ca ti-am promis de mult ca trag o schema si o postez dar nu am avut deloc timp :( De 7 luni de zile, m-am apucat sa-mi fac tuning COMPLET la masina(exterior/interior)... si cum lucrez SINGUR la ea... pus fibra sticla, kituit, slefuit, construit,reparat...etc... nu am timp mai de nimic.Am testat schema pe un cablaj de test... (ala cu gaurele multe) ...PROMIT ca imediat cum o fac.. o postez.De facut trebuie s-o fac... ca bordul mi-l fac complet electronic si vreau sa folosesc vitezometru' asta...Imi cer mii de scuze... dar stau foarte prost cu timp... si la munca, si la lucru la masina :( (Munca de sclavoi) Link spre comentariu
Metallman Postat Iulie 13, 2005 Partajează Postat Iulie 13, 2005 Schema a fost testata ptr. senzor de taxi pe un ford iar varianta cu bobina a fost testata pe... bicicleta medicinala a surorii mele :oops:da-ne si noua cablajulLol! Da... vorbeam serios...Era prea mult de lucru sa ma bag sub masina sa montez doi magneti...etc.Era mult mai simplu sa desfac un capac de la bicicleta medicinala si sa dau la pedale...P.S. niq_ro ... link-u tau e chiar schema care am postat-o eu mai demultEu aveam doar schema... nu aveam si calculele... ;/ Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum