Florin berdila Postat Noiembrie 29, 2017 Partajează Postat Noiembrie 29, 2017 ma ajuta și pe mine cineva cu un răspuns la postu 134 va rog Link spre comentariu
tm07uxo Postat Noiembrie 29, 2017 Partajează Postat Noiembrie 29, 2017 D-le Florin strungul SN-400 este unul din cele mai bune , versatile, ergonomice, inditructibila etc. strunguri facute vreodata in lume si chiar in univers... Am lucrat 10 ani pe un asemenea utilaj intr-un at. de scularie .. in acest timp nu a fost nevoie de nici un reglaj iar intretinerea s-a rezumat doar la schimbarea uleiului...de altfel calitatea uleiului sau lipsa ei din cutia de viteze este cauza uzuri discurilor de ambreaj.. Este greu sa-ti explice cineva textual cum se regleza ambreajul si daca ai facut o asa o investitie intr-un utilaj care este o bijuterie ce mai conteaza sa ...cauti,,,.platesti ... un nene care a lucrat o viata intreaga la at de intretinere. Toata operatia nu dureaza mai mult de o ora..si nu uita sa schimbi uleiul...Odata reglat corect si schimbat uleiul daca nu traiesti prea mult strungul SN-400 te tine O VIATA INTREAGA... CU STIMA ...SI SUCCES Link spre comentariu
Florin berdila Postat Noiembrie 29, 2017 Partajează Postat Noiembrie 29, 2017 nu am pe cine si de unde sa chem pe cineva asa ca va rog macar spunetimi dumneavoastra cum se regleaza daca aveti ideie va rog nu am pe cine si de unde sa chem pe cineva asa ca va rog macar spunetimi dumneavoastra cum se regleaza daca aveti ideie va rog Link spre comentariu
mircea56 Postat Noiembrie 29, 2017 Partajează Postat Noiembrie 29, 2017 (editat) Uita-te aici https://www.youtube.com/watch?v=uwXxNJuGpf0 Editat Noiembrie 29, 2017 de mircea56 Link spre comentariu
tm07uxo Postat Noiembrie 29, 2017 Partajează Postat Noiembrie 29, 2017 Dupa cum am scris este destul de greu de explicat fara a avea in fata un desen sau o poza dar incerc sa explic.. Cu motorul oprit se desface capacul papusi fixe.. Din multimea rotilor dintate ambreajul se detaseaza prin aspectul ca este format din niste discuri de tabla cam de 2-3 mm grosime montate pe un ax. Trebuie sa fie doua grupuri de discuri unul ptr rotirea axului in sens normal iar celalalt grup ptr. rotire inversata. Acum se trece la identificarea grupului de mers normal...evident cu motorul oprit se actioneaza maneta ambreajului in sus si punctul 0 de mai multe ori .. si se urmareste cu atentie vizual miscarea discurilor, grupul de discuri care se misca axial este grupul care serveste la mersul normal...daca se actioneaza maneta ambreajului in jos trebuie sa se observe o miscare axiala la celalat grup de lamele ale ambreajului...Am scris ca trebuie urmarit cu atentie ptr.ca miscarea sau cursa lamelelor este de ordinul zecimilor....REGLAJUL .. Lamelele ambreajului sint tinute pe pozitie cu ajutorul unei piulite crestate sau cu gauri pentru a fi posibil rotirea lui... care la rindul sau este blocat pe ax cu unul sau mai multe bolturi cu locas hexagonal...se identifica si se slabesc aceste bolturi daca sint mai multe ... piulita crestata se actioneaza cu ajutorul unei chei speciala cu nas..... metoda meserias...sau cu o tija de alama si ciocanul ..metoda romaneasca..ATENTIE rotirea piulitei trebuie sa fie mica kam de 10-15 grade..SI iar ATENTIE...se blocheaza neaparat piulta crestata cu bolturile filetate.... se inchide capacul nu neaparat strins cu suruburi ca altfel te trezesti cu un dus de ulei pe fata si se da drumul ....este posibil ca cei 10-15 grade cit am strins piulita crestata sa nu fie de ajuns sau am invirtit in sensul nedorit si atunci reluam reglajul rotind cu inca 10-15 grade ... si asa din aproape in aproape se face reglajul pina la rezultatul dorit...Inainte de a incepe reglajul daca este posibil a marca pozitia piulitei crestate cu o zgirietura este benefic... ca putem reveni usor la pozitia initiala ... Identic se regleza si celalalt grup de lamele....La fiecare testare sa nu uiti ca piulita crestata sa fie blocata... Sper ca vei reusi si scuze ptr. gluma din postarea anterioara.. Succes si asteptam numai vesti bune pe MP Link spre comentariu
Florin berdila Postat Noiembrie 29, 2017 Partajează Postat Noiembrie 29, 2017 mulțumesc domnule pentru explicație si răbdare de ami scrie Link spre comentariu
emil.gabor Postat Noiembrie 29, 2017 Partajează Postat Noiembrie 29, 2017 Mai pe scurt trebuie identificat care ambrajul este pe sensul normal de lucru, si învârtit de piuliță de strângere . Piuliță este canelata si trebuie apăsat un blocator cu arc care intra in caneluri . Va face "Clic" la fiecare canal Link spre comentariu
tm07uxo Postat Noiembrie 29, 2017 Partajează Postat Noiembrie 29, 2017 Am avut un asemenea stung SN fabricat la ARAD blocatorul piulitei era doua bolturi filetate care apasau pe filetul axului niste pastile din cupru. Mai am un strung German BOGEN care are blocator cu arc..Nu este exclus sa fi fost varianta SN 400 facut tot asa.. Nu detin adevarul absolut. Pe scurt trebuie vazut si actionat ca atare .. Dl. Emil poate a lucrat la FABRICA DE STRUNGURI si a contribuit la realizarea unui utilaj de exceptie ptr. care merita felicitari Link spre comentariu
emil.gabor Postat Noiembrie 30, 2017 Partajează Postat Noiembrie 30, 2017 (editat) Eu am un sn400 dar nu i-am reglat ambreiajul ca nu a fost căzut . Žnsă am asistat la reglarea ambreajului la un prieten de al meu care a schimbat plăcile de ambreiaj cu el scos pe masa de lucru . Nu sunt cu șurub , ii un bolt cu arc care trebuie apăsat cand se rotește piuliță canelata . Eu nu am lucrat la strungul ca sunt prea tânăr . Taicamio a lucrat o perioada in anii 60 cand se construiau sn 400 si strungul "oerlikon" adică 630 . Sn630 a fost copiat dupa oerlikon un strung elvețian . Si sn 400 nu știu exact de unde a apărut dar multe tari comuniste fabricau acest strung cu mici modificări . Rușii , bulgarii , chinezii . La ruși se numește 1k62 restul numai țin minte .Eu am văzut si chinezești si bulgărești in realitate si se vede ca este aceas platforma si toate sunt foarte reușite , chiar si cele chinezești . Va trebuii sa stâng si eu puțin ambreajul zilele următoare poate fac niște poze . Editat Noiembrie 30, 2017 de emil.gabor Link spre comentariu
dany_cta Postat Noiembrie 30, 2017 Partajează Postat Noiembrie 30, 2017 Laudati strungul asta de parca imi vine sa il iau in pat cu mine, sa dorm cu el sub perna. Altul mai bun deja nu exista pe lumea asta, si totusi nu vad nimic remarcabil la el. Are super precizie ? Poate sa gaureasca o mina de creion de 0.5mm de la un capat la altul ? Uite ca un strung cu adevarat remarcabil poate sa faca asta. SN400-ul poate ? https://www.youtube.com/watch?v=pCtWPbTDbuY Hai sa lasam laudele pentru sculele care le merita, nu pentru toate strungurile strambe dar care mai merg doar pentru ca au pinioane de tractoare si consum (electric) de camioane, deja te ustura la buzunar (factura) fiecare pornire. Nici nu am destule degete sa numar toate firmele de utilaje de-astea care merita toata lauda in Europa, nu vechiturile de SN-uri. Link spre comentariu
emil.gabor Postat Noiembrie 30, 2017 Partajează Postat Noiembrie 30, 2017 Sn sunt de alta precizie nu de scos sutime , dar in majoritatea aplicațiilor nici nu ai nevoie . Sunt fiabile Find pinioanele de tractor electronica minima . Si sunt foarte comode de lucrat . Si cam atât . Depinde la ce vrei sa il folosești . Ca un strung de uz general este perfect dar nicidecum de precizie Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 30, 2017 Partajează Postat Noiembrie 30, 2017 Poti scoate o cota de rulment la SN? Link spre comentariu
emil.gabor Postat Noiembrie 30, 2017 Partajează Postat Noiembrie 30, 2017 Poti scoate o cota de rulment la SN? Depinde cine lucrează pe el . Poti scoate dar diviziunea pe transversal este de 0.05 trebuie sa stii sa il păcălești . Pe longitudinal depinde de uzura mașinii . La Lățimea unui rulment 15-20 mm nu ar trebuii sa fie probleme majore . Dar strungul nu este destinat pentru cote de rulment . Cotele ar trebuii rectificate 2 Link spre comentariu
Vizitator Arzatoare Ulei Uzat Postat Noiembrie 30, 2017 Partajează Postat Noiembrie 30, 2017 Buna ziua la voi,am cumparat un strung Holszman ED400FD. Este fabricat in China (am aflat ulterior) si este vandut sub diferite nume.Am crezut ca sunt fabricate in Austria dar de fapt firma importa tot ce vinde din China si sunt rebotezate. La el am primit setul de roti dintate pentru filete metric si witfort. Ma poate ajuta cineva sa pun rotile dintate pentru filete? Am citit cartea dar tot nu am reusit,am tot incercat o zi intreaga sa schimb rotile dintate dar degeaba. manualul lui este aici: http://download.maschinenhandel-gronau.de/MANUAL_ED_400FD_DE_EN.pdf multumesc in avans. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 30, 2017 Partajează Postat Noiembrie 30, 2017 Bun, deci se poate. Asta inseamna ca e ce trebuie. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum