Vizitator Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 Bobina cu pricina mi-a cauzat o multime de probleme pana sa imi dau seama ca necazurile pleaca de la ea.La rece motorul era in regula,pornire ok,tragea ok...dar la cald daca acceleram brusc cum se zice dadea in nas...in sfarsit am crezut ca de vine e pompa de benzina care, probabil ,nu facea destula presiune asa ca am inlocuit de proba:pompa benzina,unitate centrala,modul de aprindere(in delcou),bujii,fise bujii,capac delcou si...aceleasi probleme!Cand ma uit la bobina vad ca nu mai are izolatia exterioara si spirele cam miscau,asa ca am dat-o jos si i-am tras cateva straturi cu banda de izolat panzata si apoi am cufundat-o in lac de transformator vreo 10 minute.Am pus-o la copt in cuptor cam vreo ora si apoi am montat-o la loc.Am ramas masca:motorul merge rotund,perfect si consumul s-a dus mult in jos.Ca solutie de moment zic e in regula si ma duc la un magazin de piese auto sa cumpar una noua sa fiu sigur ca nu o sa am probleme pe viitor.Baietii de acolo ma iau la misto ca de fapt eu caut bobina de inductie,ca in delcou nu exista nici o bobina,ca apriderea este cu senzor Hall si alte...ca daca pot sa vin cu codul original.Ajung acasa si caut in manualul service codul de piesa,dar acolo vad bobina respectiva este data ca este ok daca are intre 500~1500ohmi!!!(pe a mea nu am masurat-o).Nedumerirea mea este urmatoarea:nu ar trebui sa aibe o rezistenta intre niste limite mai stranse?sa zicem 1000~1100ohmi...? Link spre comentariu
alfabit Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 Nu neaparat, bobina aceea furnizeaza niste impulsuri de tensiune care sint preluate si comanda scinteia la momentul potrivit. Nu lucreaza cu curenti mari astfel sa fie importanta rezistenta ei. Impulsurile daca au un anumit nivel corespunzator sa comande baza unui tranzistor este suficient. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 Nu stiu ce sa cred,probabil ca etajul de intrare in modulul de aprindere este gandit sa lucreze pe o plaja larga de nivele,la intrare. Link spre comentariu
briobit Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 daca ai idee cat vroiau aia la service sa imi schimbe bobina aia si nu stiu ce diagnoza in juma de ora am schimbat singur : bobina aia, capac delc, bujii, fise si am reglat pipa aia de se invarte dupa noile ploturi , merge motorul ceas La mine o apuca ca proasta si nu mai pornea sau dardaia in relanti, dupa ce am tras asa cam 3-4 zile si consulat numai calfe , mesteri si "zidari" , am citit un pic si aia a fost.Vezi sa nu ai mustiucii aia unde vine infipta fisa centrala in ambele capete oxidati ca tot asa nu ii place. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 Da,asa-i, eu am ajuns de am dat galeria de admisie jos si am curatat-o,am facut-o ca noua:ma gandeam ca o fi vreun vacuum infundat...si nimic,tot asa mergea.La mine facea figuri de prin vara,dar mai des cand era vreme umeda.De aceea m-am gandit in prima faza sa o impregnez cu lac sa vad daca se schimba ceva si deocamdata e in regula. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 5, 2013 Partajează Postat Februarie 5, 2013 No, pana zi io fost la bobina inmuita in lac... :rade:Intre timp am aflat ca bobina trebuie sa aiba 800Ohmi,valoare care la bobina veche de pe masina se confirma;masurata avea 785ohmi.Zic avea, pentru ca acum bobina cea veche am desfacut-o spira cu spira in speranta ca gasesc undeva emailul cazut de pe sarma sau spire lipite una de alta...nimic suspect O sa intreb zilele astea si un bobinator sa isi dea o parere,sunt tare curios ce parere are. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 31, 2013 Partajează Postat Decembrie 31, 2013 De cateva zile a inceput si cea noua sa faca aceleasi probleme.Am scos cupla(cu firele verde si alb)si am mai tensionat un pic lamelele in mufa;si-a revenit si merge in regula.Incet incet mi se confirma banuiala ca problema reala este de fapt contactul prost in mufa.Dupa ce trec zilele astea o sa ii tai firele si o sa le lipesc direct pe modul. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 22, 2014 Partajează Postat Februarie 22, 2014 Problema s-a rezolvat iar banuiala ca bobina indus era in regula s-a confirmat pana la urma.Problema a fost la potentiometrul de CO care avea pinul din mijloc corodat.Potentiometrul in sine este multitura de 10Kohmi inseriat cu alte rezistente pe capete.Schimbat,refacut reglajul de CO pe tester si acum e in sfarsit bine.Valorile care sunt optime la jucaria mea. Link spre comentariu
briobit Postat Februarie 22, 2014 Partajează Postat Februarie 22, 2014 unde este situat exact acel potentiometru? Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 22, 2014 Partajează Postat Februarie 22, 2014 unde este situat exact acel potentiometru?Langa filtrul de aer,undeva sub cotul ce pleaca din filtru spre motor:este fixat direct pe aripa cu un surub autofiletant.Eu(fara sa caut sa aflu daca este intradevar asa)credeam ca este vreun senzor care care taie alimentarea la pompa de benzina in caz de accident,rasturnare sau alte,fiind fixat pe aripa.Remedierea am facut-o la cateva zile dupa anul nou, dar nu am mai scris nimic pentru ca am vrut sa fiu sigur ca e rezolvata problema.In sfarsit, teava de esapament e argintie la culoare pe interior, ca scrumul de tigara.Cu 13,7L am mers 198km,din care 38km prin oras. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum