Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Corectare Injectie Logan 1,5 Diesel-caut programator si elec


harfa

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 64
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • harfa

    18

  • bluey

    7

  • alfabit

    6

  • awy1917

    5

Vizitator trofim

buna ziua !!!! am programat injectiile cu ajutorul aparatului de diagnoza Launch x431Vpro, cind citesc datele din ecu codurile injectiilor coincid dar cind citesc erorile imi spune ca injectiile nu sunt programate, parca sunt blocate functionarea lor, de ce?

Link spre comentariu

Bine! Atunci sa continuam subiectul.

============================ 

 

Nu mere bre ...Loganu asta e ceva naravas rau. E un cal asa si asa pa dinafara , da, boland rau zau asa pe dinauntru! Adeca i-o martzoaga ree da tat! Ii dai sa mince gras daca mai pui si oleu de 2T in motoreatza si el da un partz si moare bre...!

Pai VW ala vechiu....bre! da pan 2000 mereeee. Astea noi nu stiu ca e tot asa cu CDI-u asta care stoarce fum si arde ...cica si fumu'. Cumnatelu' meuu are unu d'asta...da 3 ani. Meree bre da maninca nori si nu trebe oleu da 2T si nici fan mai bun bre. Mere cu ce-o da domnu, chiar si cu fan da la TIR ca si ei cumpara din aceeasi capita cu noi aia cari dam la Logan da ... nu mai stim da noi... adica da voi ca io pa Albastrel Logan l-am dat bre la altu' pi di jaba. Sa faca el ce-o sti cu el ca mie mi-o mincan fanu si am ramas cu sacii nedusi la moara.  Ala da i-l-am dat cica o dat motoru jos, o pus unu buleftric si taie iarba cu Loganu pa marinea santului.

 

Bun rau Loganu breee!. Daca va place cumparati bre la Logane cata vreti, da io martoage d'astea cu rombu' in fata nu mai vreu bre cat iarba si cat fan oi ave in capita.

No s'aveti bafta si sa nu dee Loganu paste voi...

Link spre comentariu
  • 4 ani mai târziu...
On 2/6/2013 at 9:38 AM, harfa said:

vreo parere noua? Doar pareri tehnice si limitate la masina aceasta. Multumesc

Salut"harfa"...!!!

Sunt 7 ani de la aceasta ultima postare a ta si as

dori sa stiu daca ai reusit sa dai de cineva care sa te ajute sau ai reusit tu sa faci mai multi pasi in acea directie care, sincer, este al naibi de interesanta.

Eu am un Ford Mondeo care este la fel de capricios ca Loganul tau si incerc sa inteleg ce-l face asa de capricios si sa stii ca vorbim de un TDCI care are in sistemul commonrail, componente DELPHI...

Eu cred ca si in aceste componente sta o parte din secretul pe care toti cei implicati: DELPHI ; reprezentatnte; servisuri; mecanici...etc. le tin ascunse ca pe "sfintele moaste" si asta pentru a-si pastra protectia meseriei.

Astept un raspuns aici sau pe [email protected]

Multumesc si iti doresc tot binele din lume.

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

Salut,a trecut mult timp de cind nu am mai intrat pe aici,voi incerca sa aduc putina lumina in subiectul asta.Cu toate astea,reparatia unui injector nu este asa simpla cum cred unii,schimbi o duza si gata,merge masina,dar na,cum toti cei care lucreaza in domeniul auto sint considerati analfabeti prin nastere,schimbatori de ulei,si rulmenti,ce sa facem?Bineinteles ca trebuie sa recunosc si faptul ca un procent enorm de mare de schimbatori de rulmenti si ulei de motor sint cirpaci de duminica,si ca pretind sa fie respectati,si de multe ori nu merita asa ceva.

Pentru cel care a deschis subiectul.

Da este adevarat ca poti sa montezi orice injector fara sa il codifici,in orice masina,si aceasta sa functioneze.

La fel de adevarat este ca unele masini nu functioneaza bine daca nu codifici injectoarele,si la fel de adevarat este ca aceleasi injectoare,montate intr-o masina functioneaza perfect si in altele nu.

Ce functiune au codurile injectoarelor?

In primul rind indica ECU-ului care in ce pozitie se afla,adica in ce cilindru.

Apoi,indica ECU-ecului ce anume trebuie sa faca in functie de cit apesi pedala de acceleratie,ambreiajul,frina,etc.

Fiecare litera si cifra din cod,indica ECU-ului ce comportament trebuie sa adopte in relatia cu injectorul,si toate acestea depind de lectura ce se face senzorilor,de aer,presiune,temperatura,etc.

Incerc sa simplific un pic....o masina care coboara o panta,in viteza a 4 de exemplu,nu are nevoie de acelasi efort ca o masina care urca aceeasi panta in viteza a 4.

Cum traduce ECU informatia...prin intermediul impulsurilor electrice aplicate unui injector,mai precis spus prin aplicarea unui impuls mai lung sau mai scurt,controleaza debitul de combustibil injectat.

Ce vrea colegul nostru,din pacate nu se poate decit cu masinile diesel care nu sint controlate prin ECU,tractoarele,si masinile vechi.

Acuma revenind la DACIA....RENAULT...foarte important este faptul ca in aceste masini sint montate sisteme diesel diferite,Bosch,Delphi,Siemens,etc...si fiecare dintre acestea au un comportament diferit,solutii diferite,si nu pot fi comparate intre ele.

Am sa scriu in majuscule,adica tipind,si imi cer scuze,IN 99% DIN CAZURI,PROBLEMELE DE INJECTIE SINT PROVOCATE DE COMBUSTIBILUL DE PROASTA CALITATE.

Nu am intilnit in ultimii 25 de ani de profesie in acest domeniu decit un singur caz in care problemele apar datorita proastei calitati in fabricarea injectoarelor,si acestea sint cele de la marca Siemens,Continental, VDO care este acelasi lucru cu alta denumire.

Revin la ideia initiala a celui care a deschis subiectul,presupunind ca modifici curba de raspuns a unui injector,si il faci sa injecteze dupa cum doresti,intrebarea urmatoare este ce faci cu restul,adica vei schimba si datele referitoare la aerul trecut prin cilindri?EGR?,Temperatura motor?Asta inseamna ca trebuie sa modifici tot softul,si atunci ce rost are?Mai bine iti cumperi alta marca de masina.

Daca totusi simti nevoia sa faci modificari,urmeaza calea celor care se ocupa de modificari pentru masinile de serie transformate in masini de competitie.

Revin un pic la injectoare.O sa dau un exemplu,un injector Bosch,in partea superioara,unde se afla solenoidul,comanda o bila cu diametrul de 1mm,care are rolul de a inchide trecerea combustibilului spre retur,printr-un orificiu foarte mic,0,5mm diametru.

Cursa acestei sfere,este in functie de numarul de referinta al injectorului de intre 0,036mm pina la 0,046mm,si din 3800 de referinte diferite,unele au intre 0,022mm pina la 0,034....altele ajung inclusiv la 0,099mm.

Cu cit acesta sfera,bila,ramine mai mult timp ridicata,cu atit se injecteaza mai mult combustibil.

Timpul de ridicare al bilei,este continut in ECU,si de obicei acest timp in medie este de 0,160 miscrosecunde pina la 1200 microsecunde,adica 1,2 milisecunde.

Cantitatea de combustibil injectata mai este conditionata si de alti factori,cum ar fi uzura mecanica a pieselor,bila,valva control,saiba de calibrare,lungime arc calibrare,duritate-elasticitate arc calibrare,etc.

Sa revenim cu picioarele pe pamint...cum poti controla efectiv astfel de dimensiuni in viata reala,fara ajutorul ECU-lui?Eu cred ca este imposibil.De aici si necesitatea ca cineva mai rapid in viteza de procesare a datelor decit creieul uman,sa controleze functionarea unui astfel de dispozitiv.

Revin un pic asupra calitatii combustibilului.Orificiile dintr-o duza,sint de diametrul unui fir de par,sau mai mici,si in timp,mizeria,rugina,si ce mai doresti,se depune prin interiorul acestora si formeaza o crusta care la final influenteaza in cantitatea de combustibil injectata.

In testele efectuate pe bancul de probe,in testul de relanti,un injector trebuie sa injecteze intre 0,3...5,6ml de combustibil pe minut.

Matematic vorbind,daca un orificiu de 0,003mm se incarca si se micsoreaza cu 50% din diametrul total,la final nu va fi in stare sa injecteze mai nimic.Iar daca se intimpla ca in realitate,si in loc de 6..7 orificii cit are o duza,mai ramine decit una sau doua deschise,si alea la 50%,atunci masina nu va mai porni deloc.

Toata vorbaria asta este doar asa,ca sa redeschid topicul,insa daca aveti intrebari,despre injectia diesel,de la A la Z,va stau la dispozitie.

 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări