Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Corectare Injectie Logan 1,5 Diesel-caut programator si elec


harfa

Postări Recomandate

Logica ta despre functionarea ECU si eroarea pe care o da nu e chiar ok.Mai bine orienteaza-te pe simularea injectorului ok.Adica sa poti face ecu sa scoata impulsurile alea si sa vada injector ok chiar daca mufa injectorului e scoasa sau injectorul este decalibrat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 64
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • harfa

    18

  • bluey

    7

  • alfabit

    6

  • awy1917

    5

Da , stiu ca nu e OK. Am si spus ca e o banuiala. Si apoi asta as vrea sa fac in final , sa fac ECU sa recunoasca injectoarele. Doar gindesc o posibilitate simpla de a ajunge acolo. Cind nu stii ce se intimpla , drumul e dificil. Am facut insa o pasiune pentru rezolvarea acestuia.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator gimsava

"INTREBARE: e cineva care are priceperea necesara pentru a corecta COMPUTERUL DE LOGAN astfel incit sa marim plaja de toleranta in lucru a injectorului pina la limita admisa de buna functionare a motorului? Sau aveti alte idei de rezolvare, chiar si mecanice?"am citit topicul initiat de harfa si, avand ceva experienta in domeniu, fac urmatoarele comentarii:1 - injectoarele functioneaza pe masina si fara coduri (asta daca supapa este noua sau in stare buna). problema este ca nu functioneaza corect fara cod iar cel mai dureros este ca in timp pot aparea alte complicatii la motor2 - codul c2i contine doar 16 caractere si de fapt este ca o functie care transpusa intr-un grafic da curba de injectie3 - ECU preia aceasta functie si respecta curba de injectie atunci cand motorul mergeavand in vedere cele de mai sus, in cazul asta nu exista conceptul de "plaja de toleranta". asa cum am scris la (1) injectoarele merg si fara cod, deci nu ai de ce sa umbli la ECU. problemele intalnite in timpul experimentului nu au fost determinate de comenzi ECU care au oprit functionarea injectorui, ci de faptul ca injectoarele au avut probleme de uzura fizica sau alte defectiuni.nu vreau sa descurajez pe nimeni, dar daca se umbla la ECU, nimeni nu o sa poata sa aduca din nou in starea initiala si va trebui schimbat, deci mare grija. ECU de la Logan, Renault sau Ford au deja o gramada de probleme si sunt instabile, deci ganditi-va de doua ori inainte sa interveniti.in ultimul timp multa lume crede ca poate face ceva ingenios la injectoarele Delphi, dar lucrurile stau mult mai complex decat par. la ora actuala o singura compania are licenta sa produca echipamente de recodare a injectoarelor Delphi (Hartridge), iar aceste echipamente sunt destul de complex elaborate, deci este aproape imposibil ca un om sau doi care discuta pe acest forum si se apuca de fel de fel de inginerii sa ajunga la un rezultat in privinta injectoarelor sau ECU Delphi.imi pare rau de entuziasmul celor care incearca prin astfel de experimente sa desluseasca hibele injectiei Delphi, pentru ca niciodata nu se va putea realiza nimic in aceasta privinta. ganditi-va ca motorul a fost conceput ca un tot unitar, iar o alterare a unei componente (in cazul nostru injectia) poate afecta si restul componentelor si implicit intregul motor.sfatul meu este, ca atunci cand aveti probleme cu injectia Delphi, sa apelati la adevaratii specialisti, atatia cati mai sunt in tara asta...mult succes!

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Macar astia care fac loganu nu sau apucat sa faca masina sa se blocheze cand nui faci servisu la timp ,se blocheaza franele si trebue sa pui PC-ul pe ia altfel nu pleaca masina decat cu macaraoa .Eu nu cred ca un unjector se decalibreaza daca il fortezi putin ,la loviturile de presiune si socurle mecanice care le primeste in motor nu pateste nimic iar cand pui mana pe el se defecteaza .Cred ca codul acela care este inscris in injector este maimult din ratiuni economice decat tehnice In primul rand trebue cautat cum detecteaza sistemul ca injectorul este defect ,aici sant cam doua variante ,masurarea gazelor care es din motor sau detectarea esiri din rezonanta a injectorului cauza care face ca injectorul sa consume maimult curent .

Link spre comentariu
Vizitator qqq_john2000

Daca imi permiteti o mica informatie! Intradevar injectoarele se decalibreaza si caracteristicile fizice ale injectorului nu mai corespund cu cele initiale ale injectorului cand era nou. Desi injectorul nu este defect are alti parametri de functionare. Daca un injector isi schimba parametrii de functionare datorita "inbatranirii" sau daca a fost reconditionat, acestuia trebuie sa i se genereze un nou cod cu alti parametri de functionare. Exista "dispozitive" speciale care testeaza injectorul ca si cum ar functiona pe masina si ii genereaza un cod functie de caracteristicile acestuia pentru ca ECU sa-l recunoasca ca fiind in parametri. Desigur ca si initiatorul acestui topic are dreptate vizavi de calitatea soft-ului, sunt deacord ca ar trebui imbunatatit.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Cred ca gimsava are dreptate in tot ce spune. Nu am mai incercat modificari. Desi am gasit persoana care a reusit sa faca . Nu stiu cum , dar el zice ca asa cum a procedat el , Loganul a mers mult mai bine fara sa fie afectat. Cum mare importanta nu are, pentru ca in mod normal si legal, intr-o tara civilizata cu un guvern normal, Renault ar fi retras toate Loganurile ca sint niste roabe cu motor care in general nu functioneaza, sfatuiesc pe toata lumea sa nu cumpere aceste tipuri de masini. Si feriti-va de cap tot ce are scris pe spate CDI.Numai bineAs vrea sa inchid topicul aici ca sa nu mai incurcam forumul, dar nu stiu cum , ca vad ca aici nu exista rubrica de inchidere a topicului...?!....A, uitasem sa spun. Ultimul Logan din experimentari continua sa faca exact aceleasi probleme. Nu s-a intimplat nici o minune.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Teoria suna cam asa:Odata cu introducerea sistemelor de injectie "Common Rail" a fost marit si factorul de precizie la nivel de injectarea carburantului in capul pistonului.Asadar acea precizie nu se poate obtine din factori mecanici (de altfel nici nu se doreste asta) si am sa va explic de ce anume. Fiecare injector care iese de pe linia de fabricatie are anumiti parametrii: impedanta bobinei, minimum flow-rate, maximum flow rate samd. In general 2 injectoare care ies pe linia de fabricatie nu au exact aceeiasi parametrii, de altfel nici nu se urmareste asta din motive economice in cadrul productiei - te chinui sa le faci perfecte si apoi le testezi si aflii ca nu sunt perfecte si scoti 40% rebuturi ? Pentru a se evita aceasta problema a fost adoptat urmatorul concept: Injectoarele care dupa ce ies de pe linia de ansamblare, sunt testate iar in urma testelor se obtin anumiti parametrii pe fiecare injector. Parametrii acestia sunt translatati intr-un cod (codul minune despre care vorbiti). Aici intervine partea interesanta. ECU in functie de parametrii injectoarelor STIE caracteristicile FIECARUI injector in parte - asadar aplica corectiile IN TIMP REAL cu privire la timpii de deschidere PER injector individual - asdar obtinanduse o injectie perfecta.De exemplu daca un injector are un flowrate mai ridicat, atunci ECU comanda timpii de deschidere mai redusi. Daca ar fi toate injectoarele tratate la fel (cu aceeiasi parametrii de catre ECU) acel injector ar "pisa" motorina in loc sa o pulverizeze normal. Asadar in urma parametrilor (codului injectorului) se obtine o injectie IDENTICA la FIECARE INJECTOR (mici diferente evident ca sunt, insa sunt corectate de catre ECU).Acuma, injectoarele in timp se DECALIBREAZA - o data este de vina calitate motorinei (impuritati samd) a 2-a mai apare si factorul ECONOMIC (nimeni nu are interesul ca Dl. harfa de ex. sa tina masina aia la nesfarsit) iar a 3-a ar fi calitatea de executie (care de multe ori este indoielnica), pilitura din pompa samd. Calculatorul SIMTE cand un injector este in neregula, in urma semnalelor primite de la senzorul de detonatii (detonatiile implica deja cantitati marite de carburant - dozaje necontrolate). Acuma ECU face el cat poate saracul corectii insa cand nu se mai poate zice STOP ! injectorul asta este GATA! Adica atunci cand injectorul a IESIT din marjele de erori atribuit de catre ECU (prin acel COD) atunci e declarat defect.Ca subiectul asta este barfa e partea a 2-a, -doar ca idee ca sa te apuci sa desifrezi MODUL in care ECU calculeaza limitele de parametraj ale injectoarelor mi se pare putin cam UTOPIC. De ce spun asta? Pentru ca la un grup de cativa bytes care reprezinta immobiliserul se chinuie o gramada si isi sparg capetele, nu cred ca are sens sa vorbesc despre o rutina de cod CONDITIONATA de anumiti parametrii de intrare.Iar pe de alta parte...cine oare ar avea interesul sa isi bata capul atata pentru Renault - Dacia? Subiectul este interesant..insa din pacate se reduce (si ramane) la nivelul de BARFA.Ce s-ar putea insa face ar fi urmatoare a solutie: Sa se afle MODUL de calcul al acelui cod, respectiv sa se poata readapta in functie de uzura injectorului (dar asta se poate face DUPA ce acel injector este RETESTAT si RECERTIFICAT ca se afla in marja respectiva de parametrii). Apoi ii se atribuie un alt cod si ECU stie cu ce are sa lucreze. Dar...asta e posibil DOAR daca avem un inginer programator ce lucreaza la Delphi.

Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...

Teoria suna cam asa:Odata cu introducerea sistemelor de injectie "Common Rail" a fost marit si factorul de precizie la nivel de injectarea carburantului in capul pistonului.Asadar acea precizie nu se poate obtine din factori mecanici (de altfel nici nu se doreste asta) si am sa va explic de ce anume. Fiecare injector care iese de pe linia de fabricatie are anumiti parametrii: impedanta bobinei, minimum flow-rate, maximum flow rate samd. In general 2 injectoare care ies pe linia de fabricatie nu au exact aceeiasi parametrii, de altfel nici nu se urmareste asta din motive economice in cadrul productiei - te chinui sa le faci perfecte si apoi le testezi si aflii ca nu sunt perfecte si scoti 40% rebuturi ? Pentru a se evita aceasta problema a fost adoptat urmatorul concept: Injectoarele care dupa ce ies de pe linia de ansamblare, sunt testate iar in urma testelor se obtin anumiti parametrii pe fiecare injector. Parametrii acestia sunt translatati intr-un cod (codul minune despre care vorbiti). Aici intervine partea interesanta. ECU in functie de parametrii injectoarelor STIE caracteristicile FIECARUI injector in parte - asadar aplica corectiile IN TIMP REAL cu privire la timpii de deschidere PER injector individual - asdar obtinanduse o injectie perfecta.De exemplu daca un injector are un flowrate mai ridicat, atunci ECU comanda timpii de deschidere mai redusi. Daca ar fi toate injectoarele tratate la fel (cu aceeiasi parametrii de catre ECU) acel injector ar "pisa" motorina in loc sa o pulverizeze normal. Asadar in urma parametrilor (codului injectorului) se obtine o injectie IDENTICA la FIECARE INJECTOR (mici diferente evident ca sunt, insa sunt corectate de catre ECU).Acuma, injectoarele in timp se DECALIBREAZA - o data este de vina calitate motorinei (impuritati samd) a 2-a mai apare si factorul ECONOMIC (nimeni nu are interesul ca Dl. harfa de ex. sa tina masina aia la nesfarsit) iar a 3-a ar fi calitatea de executie (care de multe ori este indoielnica), pilitura din pompa samd. Calculatorul SIMTE cand un injector este in neregula, in urma semnalelor primite de la senzorul de detonatii (detonatiile implica deja cantitati marite de carburant - dozaje necontrolate). Acuma ECU face el cat poate saracul corectii insa cand nu se mai poate zice STOP ! injectorul asta este GATA! Adica atunci cand injectorul a IESIT din marjele de erori atribuit de catre ECU (prin acel COD) atunci e declarat defect.Ca subiectul asta este barfa e partea a 2-a, -doar ca idee ca sa te apuci sa desifrezi MODUL in care ECU calculeaza limitele de parametraj ale injectoarelor mi se pare putin cam UTOPIC. De ce spun asta? Pentru ca la un grup de cativa bytes care reprezinta immobiliserul se chinuie o gramada si isi sparg capetele, nu cred ca are sens sa vorbesc despre o rutina de cod CONDITIONATA de anumiti parametrii de intrare.Iar pe de alta parte...cine oare ar avea interesul sa isi bata capul atata pentru Renault - Dacia? Subiectul este interesant..insa din pacate se reduce (si ramane) la nivelul de BARFA.Ce s-ar putea insa face ar fi urmatoare a solutie: Sa se afle MODUL de calcul al acelui cod, respectiv sa se poata readapta in functie de uzura injectorului (dar asta se poate face DUPA ce acel injector este RETESTAT si RECERTIFICAT ca se afla in marja respectiva de parametrii). Apoi ii se atribuie un alt cod si ECU stie cu ce are sa lucreze. Dar...asta e posibil DOAR daca avem un inginer programator ce lucreaza la Delphi.

Asta stiam si noi fara atatea explicatii .Exista dispozitive care verifica injectoarele si ii aloca un alt cod dar ideia era sai marim plaja de eruoare .Eu am desfacut un injector sa vad din ce este facut si surpriza o bobina ,un arc ,un ac care opreste combustibilu cu tolerante destul de mari ,cei drept injectoru era pentru benzina ,partea proasta pe care am depistato este o sita care este pusa la intrarea injectorului ,aceasta sita este foarte fina dar si foarte mica ceia ce inseamna ca se infunda foarte usor .
Link spre comentariu

clar este ca trebuie scrise injectoarele in ecu....o alta anomalie destul de des intalnita la motoarele Renault,este slaba calitate a setului de cabluri de la injectoare(contactele)....recomand rescrierea ecu cu un soft modat(nu de pe net,ci de un specialist,de preferat din vest,daca se poate francez) apoi rescrierea injectoarelor si revizuirea contactelor

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Calculatorul SIMTE cand un injector este in neregula, in urma semnalelor primite de la senzorul de detonatii (detonatiile implica deja cantitati marite de carburant - dozaje necontrolate)

Daca asta-i singurul parametru in functie de care un injector este declarat defect atunci se poate pacali calculatorul prin modificarea semnalului primit de la acest senzor. Totusi pe termen lung vor aparea efecte negative asupra motorului .Ideal ar fi marirea puterii de adaptare a calculatorului la un injector cu o oarecare uzura, ceea ce probabil face calculatorul de megane. Din pacate chestia asta e aproape imposibil de realizat fara informatii din interior, de la cei care au realizat softul pt calculator.
Link spre comentariu

Nu cred ca ar avea interes cineva sa se apuce de modificari de genul asta. Pe de alta parte este spre binele posesorului, pentru ca atunci cand un injector este pe duca motorul o sa inceapa sa mearga din RAU in MULT mai RAU. Ganditi-va ca daca pulverizeaza prea mult, pur si simplu se poate topi pistonul (multe dCi-uri au patit asta in urma unui injector blocat pe deschis) - dupa aia o sa incepeti sa blestemati pe inginerii de la Delphi ca nu au gandit cand au facut sistemul de injectie ca softul e prost samd samd.

Link spre comentariu

Nu cred ca ar avea interes cineva sa se apuce de modificari de genul asta. Pe de alta parte este spre binele posesorului, pentru ca atunci cand un injector este pe duca motorul o sa inceapa sa mearga din RAU in MULT mai RAU. Ganditi-va ca daca pulverizeaza prea mult, pur si simplu se poate topi pistonul (multe dCi-uri au patit asta in urma unui injector blocat pe deschis) - dupa aia o sa incepeti sa blestemati pe inginerii de la Delphi ca nu au gandit cand au facut sistemul de injectie ca softul e prost samd samd.

Cand un injector baga prea mult combustibil in capu pistonului ,pistonul nu se topeste si nici nu pateste alceva ,combustibilu arde atat cat are aer restu este scos pe esapament ne ars iar o parte se scurge printre segmenti in baia de ulei si iti strica uleiu ,daca nu schinbi uleiu si cantitatea de combustibil in ulei creste prea mult atunci se strica linia motorului .
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări