Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Corectare Injectie Logan 1,5 Diesel-caut programator si elec


harfa

Postări Recomandate

Cei care faci chip tuning se pot atinge de toti parametrii motorului dar se rezuma doar la hartile care cunosc cu ce se ocupa. Sunt sectiuni ale softului dedicate functionarii motorului si sectiuni de siguranta (unde probabil este si problema lui harfa). Eu stiu sigur un Logan Dci resoftat care a patit problema cu injectoarele si pilitura si la schimbare unui injector a cerut recodare.

Deci chiptuningul nu afecteaza deloc sectiunea de codare si identificare a injectoarelor.

 

Se pare ca pe Logan difera injectoarele in functie de norma de poluare, cele montate pe E3 sunt diferite de cele montate pe masinile cu E4.Difera si ca pret.Poate te ajuta cu ceva informatia asta.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 64
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • harfa

    18

  • bluey

    7

  • alfabit

    6

  • awy1917

    5

Am si eu o intrebare :Daca eu ma duc acuma la un magazin de piese auto si-mi cumpar o pompa de motorina noua nou nouta va mai avea nenorocita aia de problema cu pilitura ? Sau problema este prezenta la orice pompa de motorina indiferent de anul de fabricatie pentru ca cei de la Delphi au corectat problema echipand noile noile dci-uri cu un alt model?Multumesc

Link spre comentariu

@harfa :Te-am intrebat ceva mai inainte, n-am primit raspuns. Meganele cu care te-ai jucat au acelasi ecu cu Loganul ? DCM12 ? Daca da, ti-am zis, schimba softul de pe Logan cu cel de Megane, treaba de 15 minute si vezi care-i treaba, daca face la fel cu injectoarele marcate defecte.Acum vad ca te preocupa problema cu pilitura din motorina, eu zic sa le iei pe rind problemele astea, nu le mai amesteca ca se plictisete lumea sa inteleaga ce vrei tu pina la urma.Daca e aceeasi pompa pe modelele vechi si pe cele noi e usor de aflat de la orice magazin serios de piese originale Dacia, intrebi de coduri , si inca ceva : n-ai precizat despre ce model de dCi e vorba, sint de 65cp, 70 cp 75 cp , 85 cp, 90 cp plus ala de pe Duster parca 110 cp ( turbina cu geometrie variabila ).Toate modele astea difera intre ele prin multe chestii, in primul rind SW din ecu s.a.m.d.Asa ca ai unele lucruri de lamurit, daca poti bine, daca nu eu ma retrag din discutie. In fond am zis ce voiam sa zic despre dizelurile astea, asa ca da, ma retrag din discutia asta, in fond eu nu sint " tractorist "

Link spre comentariu

@alfabit o mica precizare : autorul topicului este userul harfa. El a facut experimentele cu Logan si Megane.

LE: userul harfa a spus doar de problema "software" si de comparatia Logan <-> Megane

 

Poate si eu am confundat si am crezut ca problema injectoarelor este data de fapt de pilitura ... si abia acum realizez ca de fapt sunt 2 (?):

- software - cea experimentata de userul harfa

- vechea pb cu pilitura

 

Scuze pentru confuzie

Link spre comentariu

@awy1917 : eu imi cer scuze, eu am facut confuzia asta cu softu si pilitura ...oricum problemele semnalate sint mai multe si nu trebuia sa le amestecam, pilitura nu se rezolva prin re-softare si nici invers... :nebunrau: Am corectat, bine ca se potate edita, intr-o vreme nu se putea decit un timp limitat editarea....inca odata scuze...

Link spre comentariu

NU MAI ADUCETI VORBA DE PILITURA. O stim cu totii. ASA VOR UNII SA CREDEM CA ACEEA E CAUZA....dar NUUUUUU EEEEEEE! Mercedes, Megane , Ford ...MEEEERG si cu mama ei de pilitura. E COMPUTERUUUUUUUU! care opreste injectoarele pentru ca asa s-a vrut...HM!

Link spre comentariu

Va mai dau citeva rezultate de la alte teste evfectuate de mine pe 3 masini Logan si un Megane in decursul a 2,5 ani de folosire a masinilor.Referitor la PILITURA: daca ati fost la un service, unde va facea testul de detectare a piliturii? In benzina din filtru. S-a uitat cineva in injector dupa asa ceva sau in pompa? Nu pentru ca oricum nu vedea nimic. Am lasat masina asa cum era,cu mama ei de pilitura si am schimbat doar injectoarele . A mers tot cit aceea la care s-a curatat intregul sistem de alimentare (7000KM). PILITURA e PRAF IN OCHI. Am inlocuit injectoare noi, folosite, am demontat si remontat injectoare cu piesele lor originale fara sa le inlocuiesc, sau cu piese noi, in regim de curatenie perfecta sau de mizerie perfecta. Intotdeauna rezultatele erau aceleasi si ma duceau catre computer. Verificati functionarea injectorului electronic. Veti ajunge la concluzia mea chiar inainte de a face teste. Urmatoarea serie de teste o voi incepe cind se face mai cald. O sa instalez instrumente de masura pe fiecare injector si o sa vad cind si cum ii da "interzis" . Dupa aceea o sa incerc sa separ aceasta functie de oprire cumva. Sint convins ca oprirea este anulata prin simpla oprire a tensiunii pe injector. Daca asa este , e posibil sa anulez aceasta doar avind grija ca injectorul sa aiba in permanenta sau atunci cind trebuie, o diferenta minima de potential. Teoretic, el trebuie sa functioneze in concordanta cu miscarea pistonului. In concluzie vor apare acele diferennte de tensiune functie de deplasarea pistonului. Daca exista o tensiune minima permanenta, atunci voi avea grija ca acea tensiune sa nu fie oprita, asa ca i-am luat computerului piinea. Daca tensiunea pe injector este oprita la un anumit punct de miscare a pistonului, atunci imi va fi mai greu, ca trebuie sa caut tot in computer rezolvarea. E doar o banuiala deocamdata si un plan de la care vreau sa pornesc.

Link spre comentariu

Pai tu ai idee macar cum primeste injectorul tensiunea aia?Vei fi surprins ce "triluri" trimite computerul catre injector. Fereastra de injectie,timingul sunt foarte importante + ca exista posibilitatea sa injecteze in mai multe serii motorina.Mai bine salvezi softul cu injectoarele functionale, salvezi softul cu injectoarele blocate, compari si gasesti zonele in care ecu face modificari si gata.Cate fire are un injector de Logan? Eu tot sunt curios cum e stocat codul in injector.

Link spre comentariu

Eu tot sunt curios cum e stocat codul in injector.

NU este nici un cod stocat in injector. Daca ar fi asa nu ar mai fi necesara scrierea manuala a acestor coduri in ECU ci ECU-ul si le-ar citi singur.

Calibrarea mecanica, fizica, a injectorului este reprezentata digital prin acest cod printat pe injector.

Link spre comentariu

Pai si se decalibreaza de nebun sau cum?

Da, de nebun, pentru ca sunt proaste, sau influentate de factori externi: motorina de slaba calitate de la noi, impuritati, stil de condus. Ar mai fi si teoria conspiratiei, deloc de neglijat.
Link spre comentariu

Ca sa raspund tuturor: Nu mai am decit una din masinile care au participat la experiment, un Logan. Nu mai pot schimba nimic cu Megane.Pompa de injectie, am inteles ca a fost modificata si pare sa fie mai buna (masinile produse incepind cindva in 2008). Dar daca schimbati o pompa si cumparati alta, nu inseamna ca cea noua este si modelul nou. Pompa insa trebuie schimbata doar daca nu furnizeaza presiunea necesara. Repararea pompei cu un set nou de pompa, nu rezolva intotdeauna problema. Mai bine una uzata dar buna decit un set nou. Cea noua e scumpa. Stiu ce triluri de tensiune primeste un injector. Vreau sa vad daca exista un anumit moment in ciclu , in care tensiunea e zero. Probabil ca momentul e imperceptibil din cauza frecventei, dar daca, el, computerul, vrea sa opreasca un injector e observabil, chiar (banuiesc) inceteaza furnizarea tensiunii. Injectoarele sint piezo. O lovitura foarte usoara, decalibreaza injectorul. Acel decalibrat merge pe Megane, nu merge pe Logan. Simpla rotire a injectorului, il decalibreaza. Deschidere-inchidere fara umblat in interior , il decalibreaza. Daca ati scapat injectorul din mina, il puteti arunca. Tensiunea dupa cite imi amintesc variaza intre 90-110V, dar nu mai retin exact. Am oprit experimentele in urma cu vreo 6 luni. Ideea mea este, ca daca atunci cind un injector este oprit din functionare prin taierea tensiunii minime , atunci as incerca sa-i dau o tensiune falsa la voltajul respectiv, si probabil motorul nu se mai opreste. Teoretic, este posibil ca mentinind o tensiune minima pe injectoare, acestea nu mai pot fi blocate, dar asta e mai mult o banuiala. Din moment ce intreaga functionare tine de aceste variatii de tensiune, acolo este foarte putin probabil sa pot eu interveni. Dar daca exista acea mica probabilitate? Posibilitatea pentru probleme de siguranta a motorului e evidenta, dar sint sigur ca nu se va intimpla nimic in 5 minute de proba. Important este sa stim ce se intimpla, Ar fi poarta de intrare pe drumul rezolvarii. E drept ca inlocuirea computerului cu cel de la Megane ar putea fi o solutie. Dar nu mai am Megane-ul si chiar daca l-as avea, cred ca acela are o alta configuratie care poate nu merge pe Logan (alti senzori si functii-in plus), dar voi studia si aceasta alternativa daca gasesc un computer de Megane 1,5 diesel Euro 3. Dupa cite stiu un computer costa cit 4 injectoare iar unul second e nesigur. La un calcul simplu comparatia valoare masina, valoare reparatie , rezulta ca mai eficient este sa o demontezi sa vinzi o parte din piese si apoi fierul. Dar daca s-ar gasi acea CHICHITA unde modificarea costa 10 lei, nu credeti ca situatia se schimba?

Link spre comentariu

Inca o data CA SA CLARIFIC: realizez frecventa de schimbare a ciclurilor si evident tensiunilor pe care le da computerul pe injector, de asta depinzind functionarea la relanti ca si acceleratia si frinarea etc. Vreau doar sa observ daca , atunci cind computerul opreste un injector, ii taie complet tensiunea de alimentare sau ramine la o anumita tensiune care difera de cea din timpul functionarii. Nu am cum sa intervin eu in sistemul de livrare a tensiunilor, dar poate reusesc sa intervin , doar atunci cind si daca se opreste complet tensiunea ca sa fie blocat injectorul.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări