Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Corectare Injectie Logan 1,5 Diesel-caut programator si elec


harfa

Postări Recomandate

Buna ziua

Va propun o colaborare de readucere la normal a Loganului anormal de 1,5 diesel. Toti stim ca are probleme grave de injectie.

Am experimentat pe un Logan si un Megan ambele cu acelas tip de motor 1,5 dci si ambele in stare foarte buna de functionare.

CONCLUZIA MEA dupa nenumarate teste : Logan nu are probleme cu injectoarele si pompa de injectie care , chipurile s-ar defecta din cauza motorinei proaste "luata de la camioane" un praf in ochi aruncat atunci cind v-i s-a anulat pe nedrept garantia. Logan are un program defectuos " injectat" in computerul de asistare a motorului. Si probabil este simpla limitare exagerata a tolerantei de functionare a injectorului, astfel incit la prima iesire din parametri , computerul respinge un injector inca bun.

In general defectiunea apare la 105000km, dar foarte multe masini au avut-o in primii 15000.

 

INTREBARE: e cineva care are priceperea necesara pentru a corecta COMPUTERUL DE LOGAN astfel incit sa marim plaja de toleranta in lucru a injectorului pina la limita admisa de buna functionare a motorului? Sau aveti alte idei de rezolvare, chiar si mecanice?

 

ATENTIE; nu veniti cu comentarii sau sugestii care au umplut forurile. Le stim cu totii. Limitati-va la idei concrete: TREBUIE SA FACEM masina sa functioneze...nu ne intereseaza curatat de rezervor, inlocuire de poimpa si injectoare, nici magneti si alte idei de acest fel, stim si ca e motor turcesc si ca delphi e nu stiu cum etc. Au fost consumate si masina tot nu functioneaza. COMPUTERUL trebuie sa lase injectorul sa-si faca treaba . ASTA NE INTERESEAZA ACUM afara doar daca gasiti o alta explicatie mai buna.

 

Daca aveti timp, va invit sa vedeti testele facute de mine :

 

Testul 1. Determinarea functionarii cu injectoare inlocuite si nerescrise.

REZULTAT: Ambele masini functioneaza. Logan trepideaza usor.

Testul 2. Inlocuirea unui injector cu unul presupus defect:

REZULTAT: Logan porneste si functioneaza excelent. Opresc motorul si repornesc...NU PORNESTE. Fac acelas lucru cu Megane si functioneaza normal.

Reinstalez injectorul original.

REZULTAT: Ambele masini merg normal, dar Logan nu reporneste dupa prima oprire.

Testul 3. Dupa ce am facut testul 2, nu reinstalez injectorul original ci montez un alt injector presupus defect.

REZULTAT: Logan porneste si merge frumos. Opresc dar nu reporneste. Megane merge normal in orice situatie.

Reinstalez primul injector de la testul 2, presupus defect.

REZULTAT: Logan porneste si functioneaza frumos. Opresc si nu reporneste. Megane merge normal.

 

Testul 4. Inversez toate cele 4 injectoare. Cele de la Logan merg la Megane si invers.

REZULTAT: Logan functioneaza 7000km dupa care sta. Megane functioneaza normal.

Schimb cele 4 injectoare aducindu-le la masina originala.

REZULTAT: Logan porneste si functioneaza excelent. Il opresc si NU REPORNESTE. Megane functioneaza normal.

 

Testul 5. Ca rezultat al testului 4. revin la testul 2 cu acelas raspuns din partea masinilor.

 

Testul 6: Tot ca rezultat al testului 4 si dupa rezultatul cu esec pentru Logan , de la testul 5, INLOCUIESC un injector de la Megane cu unul de la Loga si invers.

REZULTAT: Logan, porneste si functioneaza excelent . Opresc si NU REPORNESTE.

Megane functioneaza excelent.

 

Testul 7: Reinstalez injectorul original al Loganului (de la Megane) si il pun pe al Megane-ului la locul lui original.

REZULTAT: Logan porneste si functioneaza excelent. Opresc si NU REPORNESTE. Megane functioneaza corect.

 

Test multiplu LOGAN: inlocuiesc un injector cu altul presupus defect:

REZULTAT: porneste, functioneaza, opresc si nu reporneste.

Repet operatia de cca 20 de ori cu injectoare presupuse defecte sau cele de la Megane.

REZULTAT: dupa fiecare inlocuire indiferent de originea injectorului, Logan porneste. Dupa oprire nu reporneste.

 

Testul 8: Inlocuiesc toate injectoarele de la Logan cu injectoare reconstruite.

REZULTAT:Functioneaza frumos 1000 de km dupa care sta.

Ca rezultat reiau testul nr 2 CU ACELAS REZULTAT: porneste, functioneaza corect, opresc si nu reporneste.

 

Testul 9: Inlocuiesc injectoarele cu set nou.

Rezultat:Functioneaza normal 7000Km dupa care sta.

Schimb injectoarele intre masini .,Aceleasi care au fost supuse testului 4 de la Megane , merg la Logan si cele noi de la Logan merg la Megane.

REZULTAT: Logan functioneaza cca 7000km dupa care sta. Megane functioneaza normal.

Inversez din nou seturile de injectoare si rezultatul se repeta . Loganul moare iarasi dupa

mai putin de 1000Km, dar Megane functioneaza normal.

 

Repet TESTUL MULTIPLU cu acelas REZULTAT.

 

Testul 10: La loga si respectiv Megane se inverseaza pe acelas motor 2 injectoare intre ele dupa ce Logan a trecut prin fiecare din testele 2-9. Logan nu porneste deloc. Megane functioneaza normal.

 

MENTIUNE: inlocuirea injectoarelor s-a facut respectind pozitia lor 1,2,3 sau 4. Nu a contat numarul injectorului inlocuit. Cind nu s-a respectat locul injectorului, testul a dat acelas rezultat.

Mentionez ca la nici un test , nici la Logan si nici la Megane nu s-au rescris codurile, pentru a lasa computerul de bord sa adapteze singur functionarea motorului. Cind Logan a mers normal 7000 sau 1000km, intotdeauna avea trepidatiile caracteristice care eventual ar fi fost eliminate sau mai curind reduse mult dupa rescrierea injectoarelor. Megane nu avea insa nici un fel de trepidatii.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 64
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • harfa

    18

  • bluey

    7

  • alfabit

    6

  • awy1917

    5

Sau aveti alte idei de rezolvare, chiar si mecanice?

Te-ai chinuit ceva... Totusi, solutia cea mai recomandata e rescrierea codurilor de injectoare. Pentru asta s-au facut aceste coduri, ca injectoarele sa lucreze corect. E gresit ce crezi, ECU motor nu se adapteaza singur cu injectoarele. Adaptarea se face prin scrierea codurilor.O interfata de diagnoza cu care poti face rescrierea acestor coduri se gaseste pe toate drumurile si costa 65 lei.
Link spre comentariu

Nu ati citit cu atentie. Intentionat nu am rescris codurile. Injectorul trebuie sa functioneze si fara coduri rescrise, chiar daca nu perfect. Injectoarele nu sint ele perfecte prin tehnologie, de aceea este facut computerul astfel incit sa adapteze oarecum functionarea lor diferita. Desigur codul are explicatia lui, dar pe moment va rog sa faceti abstractie de asta din motivele explicate de mine mai sus. TESTUL a raspuns diferit FARA RESCRIEREA codurilor. Megane functioneaza intotdeauna. Loganul...e nebun. Daca as sti cum, as mari plaja de acceptie a injectoarelor. Ca rezultat s-ar mari poate consumul, putin. Dar acolo se mai poate lucra. Banuiala mea este ca Loganul care merge la export are alt soft sau reglaj pentru marja de toleranta a injectorului. Loganul scoate injectoare bune din uz si nu porneste motorul. INCA NU SINT CONVINS.

Link spre comentariu

Scuze ca ma bag si eu poate usor offtopic.Poate cineva sa ma lamureasca in 3 cuvinte ce inseamna rescrierea injectoarelor? Sau sa-mi dea un link catre o discutie pe subiect. Eu am gasit doar ca s-a stricat injectorul, s-a cumparat unul noi, si dupa montare a trebuit rescris codul.Nu mai porneste masina din cauza mult discutata. Se poate rescrie un cod al injectorului prin OBD si computerul crede ca s-a schimbat injectorul ?Ma intereseraza, am un Logan dci cu 75000KM, am auzit mai demult de aceasta problema, si stau cu frica in san.Multumesc.

Link spre comentariu

Poate cineva sa ma lamureasca in 3 cuvinte ce inseamna rescrierea injectoarelor?

 

Trebuie sa spun de la inceput ca nu sint un fan dizel, nu-mi plac motoarele dizel, or fi bune pe tractoare, camioane, nu sint pe gustul meu.

Din cite stiu eu, ce am citit intimplator, nu am studiat problema din motivele de mai sus. Cica asta cu scrierea injectoarelor in ECU e data de respectarea normelor astea drastice antipoluare, ( E3-E4-E5 nu stiu cum e la E1-E2 ). Injectoarele au o toleranta mecanica din fabricatie, si pentru a compensa aceste tolerante de debit, presiune se scrie in ECU un sir de caractere care fac ECU sa dea mai putina motorina sau presiune sau ce-o mai fi pe acolo pentru a scoate normele antipoluare.

O noua metoda exceptionala inventata pentru a strica un lucru care a mers ani de zile perfect, si la motoarele pe benzina e la fel, le-au gituit cu E5 astea de te miri ca inca mai merg, sint curios cum or sa fie alea E6 sau ne luam biciclete ca alea nu polueaza de loc.

 

@harfa : acum am citit postul tau, din ce spui acolo imi intaresti parerea mea despre dizel. Mai ales de dizel reno-dacia.

Aaaaa .. a propos de Logan si Megane... sint ambele aceeasi norma antipoluare ? Daca sint norme diferite, ar fi logic ce spui tu, norma le Megane sa fie mai mica decit la Logan si de aceea Loganul sa nu accepte un injector acceptat pe Megane. ECU de Megan sa fie mai intelegator cu poluarea decit ECU de Logan mai putin poluant.

Link spre comentariu

Din cate spui tu acolo , 1.5Dci cu alte harti de injectie si presiune ar trebui sa mearga cu orice tip de injector?1.5dci cu presiuni marite si harti diferite de injectie stiu multe, dar nu cred ca vorbim de acelasi lucru.Adica identificarea injectoarelor prin acel cod nu are nici o legatura cu IQ sau cu timingul.

Link spre comentariu

Am recitit ce a scris harfa si am inteles ca mai degraba descrie un algoritm in softul masinii prin care la primul defect chiar si intermitent injectorul este marcat definitiv ca si defect si masina refuza sa mai porneasca desi nimic din functionarea motorului nu ar arata acest lucru.

Prin schimbarea cu un alt injector (chiar si fost defect) masina porneste, ipoteza fiind ca celalat injector este vazut ca o piesa noua, indiferent de starea lui reala.

Aceleasi injectoare pe Megane nu fac nici un fel de problema, de unde si ideea ca poate conditiile de definire a defectului la Megane sunt mai permisivi.

 

Eu cel putin asa am inteles, este interesant subiectul mai ales prin prisma faptului ca exista solutii de domeniul Voodoo la aceasta problema. Si eu am vorbit cu mai multi mecanici si mi-au spus ca pur si simplu nu stiu care este cauza , si poti profilactic sa speli rezervorul, sa umbli cu rezervorul mai mult plin, etc .. nu intru in detalii pentru ca autorul topicului a cerut explicit sa nu divagam.

Link spre comentariu

Problema cu spalatul rezervorului si a conductelor nu e chiar voodoo , doar ca nu are legatura cu subiectul.E cunoscuta problema Loganului cu defectarea pompei de injectie si a injectoarelor datorita uzurii pompei si a introducerii piliturii pe traseele de motorina tur-retur.Se pare ca una din cauze ar fi motorina euro3-4-5-x care nu mai face ungerea corecta a sistemului de injectie.Motorul de pe Logan a fost proiectat si dezvoltat inainte de obligativitatea introducerii de biodiesel in motorina de pompa (care e practic un solvent) si a altor aditivi pentru reducerea continutului de sulf.Se pare ca motorina aia de tractoare chiar isi facea treaba.Si mai stiu o poveste cu turul Europei si al Asiei cu masini Mercedes in scopuri de marketing. Masinile mergeau cu cisterna proprie de motorina dupa ele.Se pare ca aveau un scop si motorina era aditivata cu un procent de ceva gen ulei 2T sintetic, pentru imbunatatirea ungerii sistemului de injectie.Si aici am terminat cu off-topicul.

Link spre comentariu

awy 1917 a inteles ce se intimpla:"Am recitit ce a scris harfa si am inteles ca mai degraba descrie un algoritm in softul masinii prin care la primul defect chiar si intermitent injectorul este marcat definitiv ca si defect si masina refuza sa mai porneasca desi nimic din functionarea motorului nu ar arata acest lucru.Prin schimbarea cu un alt injector (chiar si fost defect) masina porneste, ipoteza fiind ca celalat injector este vazut ca o piesa noua, indiferent de starea lui reala.Aceleasi injectoare pe Megane nu fac nici un fel de problema, de unde si ideea ca poate conditiile de definire a defectului la Megane sunt mai permisivi." Atentie: injector presupus defect din test = injector bun respins de Logan, dar acceptat de Megane. Injectorul "presupus defect" a fost declarat asa la service si propus pentru inlocuire cu nou. La repetate inlocuiri motorul de Logan a pornit si a MARCAT din nou injectorul ca defect, dupa care nu a repornit. Dar motorul la prima pornire merge foarte frumos. Motoare perfect la fel, aceeasi norma euro, ca altfel nu se poate (euro 3 in cazul nostru), diesel 1,5. Megane are un computer permisiv, cu o toleranta mare in functionarea injectorului. Logan nu areINTREBAREA E : CUM SE POATE FACE COMPUTERUL MAI PERMISIV? ca sa folosesc cuvintul excelent adus aici de awy1917. Schimbarea injectoarelor , lasa motorul sa porneasca deoarece, computerului i se pare ca s-au instalat injectoare noi. Dupa ce EL, computerul, stabileste ca acel injector cu care a fost pacalit , de fapt nu se incadreaza in limitele de functionare dictate lui de producatorul care i-a instalat softul, atunci il marcheaza ca defect, dar nu are capabiltatea de a opri motorul inca, ci de-abia dupa ce se opreste din cheie. La incercarea de repornire , computerul recunoaste injectorul marcat de el ca defect si nu prneste motorul. Simptoma se repeta de cite ori schimb injectoarele.Deci trebuie sa invatam computerul ca totusi injectorul e bun si nu trebuie sa-l blocheze, din care cauza motorul nu mai porneste. Adica sa-i dam aceleasi lectii care au fost puse in Megane. Nu cred ca acel coputer are acelasi soft, dupa cum nu cred ca Loganul export are acelas soft cu Loganul intern. Raspundeti-va singuri de ce cred asta dar nu scrieti aici ca tot nu ajungem nicaieri.

Link spre comentariu

Motoare perfect la fel, aceeasi norma euro, ca altfel nu se poate (euro 3 in cazul nostru), diesel 1,5. Megane are un computer permisiv, cu o toleranta mare in functionarea injectorului. Logan nu areINTREBAREA E : CUM SE POATE FACE COMPUTERUL MAI PERMISIV? ca sa folosesc cuvintul excelent adus aici de awy1917. ...Deci trebuie sa invatam computerul ca totusi injectorul e bun si nu trebuie sa-l blocheze, din care cauza motorul nu mai porneste. Adica sa-i dam aceleasi lectii care au fost puse in Megane. Nu cred ca acel coputer are acelasi soft, dupa cum nu cred ca Loganul export are acelas soft cu Loganul intern.

Motoarele au acelasi ecu ? Delphi DCM 12 ? Daca da, este simplu, tragi softul din ecu Megane si-l rescrii in ecu Logan.Macar intra cu o scula de diag si vezi softurile ce omologari au in cele doua cazuri , Megane si Logan.
Link spre comentariu

Motoarele au acelasi ecu ? Delphi DCM 12 ? Daca da, este simplu, tragi softul din ecu Megane si-l rescrii in ecu Logan.Macar intra cu o scula de diag si vezi softurile ce omologari au in cele doua cazuri , Megane si Logan.Experimentul s-a facut pe 3 Logan si un Megane. Rezultatul a fost acelas. Acum nu mai am decit un Logan pe care l-am pastrat ca sa vad daca pot sa rezolv plaja de toleranta. In Germania au rezolvat pe Mercedesul dci. Cineva mi-a spus ca doar taie 2 fire care apoi sint legate in alta parte. In felul acesta au anulat functia de blocare a injectorului care vine din computer. Motorul merge excelent. Asta vreau sa fac la Logan si o sa reusesc chiar daca ard 3 computere. Am crezut ca poate cineva a facut deja, sau stie cum se face. Ca sa nu tai firul "rosu" la plesneala.

Link spre comentariu

Cei care fac chip - tuning n-ar trebui sa stie? Practic ei se ating de toti parametrii motorului.Apropos : un dci cu chip tunning mai face probleme cu injectoarele?

NU UITATI: Logan este mana cereasca pentru serviceuri. De acolo nu primesti nici o informatie corecta. Ne descurcam singuri daca vrem sa aflam ce trebuie facut ca Logan sa functioneze corect.1. Cautam o solutie de anulare a functiei de blocare a injectoarelor atunci cind ies din parametrii exagerat de limitati din softul computerului. Ar putea fi simpla schimbare a unor conexiuni, sau reglare a unor potentiometrii sau rezistente, sau relee, etc. Sau ceva mai complicat, sau imposibilsau:2. Gasim o solutie de resoftare care sa largeasca parametrii de toleranta a injectoarelor. Aici nu am absolut nici o idee ca nu ma pricep oricum.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări