Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Redresor Auto Ultimate Speed (Reclama LIDL) !!!


Vizitator dennyel

Postări Recomandate

Bateria are 6 celule, atunci cand sunt incarcate full fiecare celula are 2.4V deci 2.4 x 6 =14.4V

Bateria ta se comporta ca si cand are avea 5 celule  2.4 x 5 =12V.

 

Presupun ca ai un element in scurt daca dupa incarcare maxima nu atinge 14.4V.

Cu toate astea poate furniza suficient curent incat sa poata functiona pe masina.

 

Problema este ca daca o tii prea mult la incarcat, pe un incarcator ceva mai bun decat ca cel de la LIDL o sa "fiarba" si se distruge complet.

Regimul de functionare de pe masina probabil ca nu o lasa sa se incarce complet si atunci nu este o problema.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 75
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • eugenbt

    15

  • doru3160

    9

  • digix

    7

  • validae

    5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator mirel85

14.4 V ? Eu stiam ca o baterie incarcata are 12.6; 12,7 sau unii spun chiar 12,8 V. Doar atunci cand o am pe masina si o incarca alternatorul imi arata 14.4/5 V. Mai rau m-ai bagat in ceata.... :-(

Link spre comentariu

14.4V  este tensiunea maxima pe care o atinge cand este conectata la incarcator.

Cu bornele in gol, dupa terminarea incarcarii si lasata un timp fara sarcina, daca este incarcata ramane la 12.6-12.8V.

 

Eu voiam sa subliniez faptul ca in regim de incarcare o baterie cu element in scurt nu va reusi sa ajunga la 14.4V si se va incalzi foarte tare.

Link spre comentariu

Tensiunea pe celula unei pile este dependenta de potentiale electrochimice si variaza destul de putin. Pentru incarcare insa, trebuie depasita o energie de activare si de aceea tensiunea acumulatorui "plin" conectat la incarcator este limitata de incarcator dar dupa indepartarea acestuia se masoara mai putin.

 

Este similar cu masurarea presiunii intr-un pneu, daca nu se apasa pe deschizatorul valvei: pentru a pompa aer, trebuie o presiune mai mare, ca sa se deschida si valva, deci daca ar fi sa consideram manometrul pompei, acesta va indica mai mult.

Link spre comentariu

toata noaptea a stat bateria la incarcat, nu indica nimic pe afisaj in afara faptului ca are 12,8V si este full. am pus-o dimineata pe masina, a invartit de 4 ori la prima cheie, am oprit si i-am dat a doua cheie. a mai facut trei sferturi de rotatie si a murit. am pornit masina la vale, m-am dus la Lidl si am schimbat incarcatorul. in seara aceasta, am luat din nou bateria in casa (4 etaje cu namila in mana), am pus un bec de far cu fazele legate in paralel (60+55W) pe baterie si l-am lasat 2 ore pana a scazut tensiunea la 10V, apoi am pus din nou bateria pe redresor. am sperat sa intre desulfatarea in functiune, dar dupa ce-am scos becul, tensiunea a revenit la 11,8V. indicatorul redresorului arata ca incarca, deja am doua liniute din patru in 20 minute. incep sa ma gandesc la faptul ca bateria este buna si ca am alte probleme electrice la masina (Logan MCV, 1.5 dci). mai las bateria pana maine si va anunt rezultatele.

Link spre comentariu

Ai verificat cat incarca alternatorul? Trebuie sa fie 14,2 v (+/-0,2v).

Citire de la producatori>

 

1,28g/cm3 – baterie incarcata în procent de 100 % (tensiunea la borne este de 12,8 V)

1,24g/cm3 – baterie incarcata în procent de 75 %  (tensiunea la borne este de 12,55 V)

1,20g/cm3 – baterie incarcata în procent de 50 %  (tensiunea la borne este de 12,3 V)

1,16g/cm3 – baterie incarcata în procent de 25 %    (tensiunea la borne este de 12 V)

http://despretot.info/2014/02/incarcare-baterie-auto-incarcare-acumulator-auto/

Link spre comentariu

Incarcatorul minune de la Lidl presupun ca nu arata si curentul de incarcare.

 

Cred ca este un incarcator in impulsuri, daca ai un multimetru true RMS poti masura, pe curenti ac, curentul de incarcare.

Bateria ta de 75Ah descarcata la 10V are nevoie de cel putin 12 ore de incarcare cu 7.5A.

 

Este capabil incarcatorul tau de asta ?

Link spre comentariu

Acele încărcătoare sunt niște surse în comutație cu limitare de curent, deci indiferent ce capacitate are acumulatorul pe care-l încarcă, ele vor furniza un curent inițial limitat. Voltmetrul acela ce indică nivelul de încărcare are o toleranță destul de mare și nu poate fi comparat nicidecum cu un multimetru digital, chiar fie el și unul de 10 Lei, deci indicațiile lui sunt doar orientative....

Am reparat acum câțiva ani un încărcător de la Lidl (varianta veche, fără voltmetru) și acela încărca până la o tensiune de circa 14,2V după care decupla prin releu încărcarea.Curentul de încărcare nu depășea circa 4A. Încărcarea era supravegheată de un microcontroler, sigur așa este și cel apărut recent, acesta având în plus și indicarea vizuală a nivelului tensiunii la bornele acumulatorului.

Link spre comentariu

alternatorul baga cca 14,3V.

incarcatorul "minune" are maxim 3,8A, curent de incarcare, cf specificatiilor. de fapt, trebuie sa incarce de la 11,8V, nu de la 10V. 10V avea cu becul pornit, la stingerea acestuia si-a revenit la 11,8V.

indicatiile displayului sunt apropiate de cele ale aparatului de masura. displayul de pe redresorul schimbat indica cu 0.18V mai putin decat multimetrul. sigur, nu garantez ca multimetrul indica bine. 

Link spre comentariu
Vizitator gass

Am cumparat si eu un redresor de la Lidl din cel cu afizaj elecronic. Am un acumulator auto care a depasit 9 ani dar functioneaza inca foarte bine. Am hatarat sa-l ajut putin si sa-l incarc cu acest redresor. Dupa ce l-am lasat la temperatura camerei cam 2 ore am conectat redresorul. Acesta indica 12.6 volti. Am incercat sa pornesc programul de incarcare al redresorului si nu a mers, acesta ramanand in modul standby. L-am lasat asa toata noaptea si a ramas tot timpul in modul standby, voltmetrul indicand dimineata 12.4 volti. Este defect redresorul sau acumulatorul? Multumesc.

Link spre comentariu

Astăzi am cumpărat și eu un redresor de la Lidl, din cel cu afișaj electronic și  vreau  să-l folosesc dar am o nelămurire și rog  pe cei  în măsură să-mi spună cum este mai recomandat  să se încarce acumulatorul, cu acesta cuplat la mașină sau cu bornele decuplate. Dacă acumulatorul este cuplat la autoturism, la încărcare, nu afectează autoturismul ( electronica acestuia). 

Momentan, am pus experimental să încarc un acumulator auto  de 12V și 74 Ah, mai vechi, care l-am scos de pe mașină acum doi ani, a început încărcarea de la 12v și văd că în aproximativ 30 min. a ajuns la 13,8V si  trei liniuțe pe afișajul încărcătorului, pe modul de încărcare de iarnă. O să-l las la încărcat să văd ce se întâmplă.

Link spre comentariu

  Care ar fi motivul pentru care sustineti ca va fi afectata instalatia masinii? Atata timp cat nu se depaseste Umax, nu vad de ce ar fi vre-o problema......... Si din cate stiu acumulatorul in aceasta situatie se comporta ca un tampon....

Link spre comentariu

am pus bateria incarcata toata noaptea pe masina si a pornit din prima. e adevarat, erau doar -7 grade. o voi lasa la noapte pe masina si voi vedea maine dimineata cum se comporta.

@gass, incearca sa descarci acumulatorul pana la 10-11V, apoi pune-l pe incarcator. la mine a mers asa.

Link spre comentariu
Vizitator gass

Multumesc, m-am gandit si eu dar nu am avut curaj sa o descarc. Am gandit si eu ca nu porneste incarcarea pentru ca acumulatorul este incarcat. Dar nici cand a scazut la 12.4V nu trebuia sa porneasca?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări