Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Caracteristici componente centrala termica


valivoi

Postări Recomandate

Geamul ca si dimensiune este prea mic si nu respecta ,o asa numita suprafata de explozie,o conditie pe care trebuie sa o aiba bucataria pentru a se trage macar teava de gaz pentru aragaz.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 29
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • valivoi

    18

  • doru3160

    9

  • cheluakame

    2

  • salsa

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Degeaba am dublat eu suprafata geamului,ei trag teava de gaz doar daca toti locatarii blocului isi maresc geamurile de la bucatarie,nu trag teava de gaz doar pentru mine.Ca si necesar de energie din calculul necesarului termic a iesit undeva pe la 3,6 kw la -18 grC.Cum media temperaturilor in lunile nov-mar in Focsani e cam 1 grC cu plus nu ar trebui sa platesc cam mult curent.

Link spre comentariu

La ora actuala platesc pentru incalzire un pic peste 1 Gcal transformat in Kw aproximativ 1200KW,cam mult pentru un apartament de 37 m2,avand in vedere ca nu a fost nici asa frig

Link spre comentariu

Pai la 37mp ala nu mai e apartament,e baietiera,ca sa nu-i spun garsoniera :rade: Cei din Iasi care stiu zona Tatarasi la A-uri,sunt blocuri de baietiere,cu cca 16 ap /etaj,si blocurile sunt P+9,au gaz instalat,si alea parca tot mai sunt cum mai sunt,dar in Q-uri e belea,bucataria nu are geam deloc,si e cca 2mx1m,de astea spuneam ca daca te superi stai pe scaun afara din bucatarie si mananci pe masa din bucatarie,si au si aia gaz,ba am vazut montate si centrale...cred ca e doar chestiune de politica locala...la voi cine face cartile,parca Oprisan :rade:

Link spre comentariu

8.2. Condiţii tehnice pentru funcţionarea în siguranţă a instalaţiilor interioare deutilizare a gazelor naturale combustibile:a) volumul interior minim al încăperilor- 18,0 m³ pentru încăperi curente;- 7,5 m³ pentru bucătării, băi şi oficii;- 5,0 m³ pentru bucătării din construcţii existente, cu respectarea condiţiilorprevăzute la art. 8.6;b) asigurarea aerului necesar arderii;c) ventilare naturală sau mecanică;d) evacuarea totală a gazelor de ardere, în atmosferă;e) suprafeţe vitrate.8.3. Toate încăperile în care se montează aparate de utilizare a gazelor naturale,se prevăd cu suprafeţele vitrate, sub formă de ferestre, luminatoare cu geamuri, uşi cugeam sau goluri, toate la exterior, sau spre balcoane sau spre terase vitrate cu suprafaţăminimă totală de:0,03 m2 pe m3 de volum net de încăpere, în cazul construcţiilor din betonarmat;0,05 m2 pe m3 de volum net de încăpere, în cazul construcţiilor din zidărie.Pentru cazul în care geamurile au o grosime mai mare de 4 mm sau sunt deconstrucţie specială (securizat, termopan etc.) se recomandă montarea detectoarelorautomate de gaze cu limita inferioară de sensibilitate 2% CH4 în aer, care acţioneazăasupra robinetului de închidere (electroventil) al conductei de alimentare cu gazenaturale al arzătoarelor.

Link spre comentariu

8.4. În încăperi cu volum mai mic de 18 m3 şi în băi (indiferent de volumulacestora), nu sunt admise:- aparate de utilizare pentru prepararea instantanee a apei calde de consum;- aparate de utilizare pentru încălzire centrală sau locală. prevăzute cu arzătoratmosferic şi rupere de tiraj, chiar dacă au termostat de coş.8.5. Fac excepţie de la prevederile art. 8.2, 8.3 şi art. 8.4., aparatele de utilizarecare au atestare / agrement tehnic, sau aviz ISCIR pentru funcţionare în alte condiţii,(la care prin tubulatură etanşă, se asigura accesul din exterior al aerului necesar arderiişi evacuarea în exterior sub presiune a gazelor de ardere – cazane cu focar etanş şi tirajforţat).Deasemenea sunt exceptate de la prevederile art. 8.3. aparatele de utilizare dincategoria turbosuflantelor destinate pentru încălzirea fermelor de păsări şi animale cucondiţia utilizării detectoarelor de gaze naturale având limita inferioară de detecţie de2% CH4 în aer şi care acţionează automat robinetul de închidere al conductei dealimentare cu gaze naturale a aparatelor de utilizare.8.6. Debitul total al aparatelor cu flacără liberă care se pot instala într-o încăperetrebuie să satisfacă condiţia: 15 m³ volum interior de încăpere pentru fiecare metru cubdebit instalat de gaze naturale.

Link spre comentariu

Asa,si? aia de care-ti povesteam,tot au gaz :rade:Daca facem un calcul,desi nu sunt chiar sigur pe cote,dar sa zicem 2mx1mx2,5m, iaca ai scos de 5mc...deci se incadreaza,aerul de ardere este de afara,ca la noi in blocuri n-am prea vazut cu tiraj normal,ci doar fortat,deci se poate.

Link spre comentariu

La un moment dat au pus pliante astia de la gdf suez sa ne debransam ca ne fac ei instalatii,ne dau centrale si luna de pe cer ,cand le-am prezentat datele au recunoscut ca au facut o eroare si nu pot face instalatii in tipul asta de blocuri.

Link spre comentariu

De parca ti-as vorbi din carti...vino la Iasi si te convingi,vad ca alta cale nu accepti.Normative gasesti oricand pe net,nu asta era problema sa ma convingi pe mine ca aia de fapt nu au gaz,sau ca nu trebuiau sa aiba gaz,,ca nu l-am montat eu...eu doar am constatat ca au si ti-am povestit cum e,ma crezi,bine,nu,tot bine.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Ma uit cum se arunca unele persoane cu capul inainte. Nu zic ca eu nu am fost asa, dar cu ocazia asta spun si celorlalti ca sa deschida si ei ochii.

@valivoi, ce si cum ai ales puterea celor 3 rezistente de care vorbesti? Cum vei dimensiona sursa de radiere (calorifere/incalzire pardoseala/tavan/pereti sau ce sursa alegi)? Ce debit va avea pompa de recirculare? Care este ecartul dintre tur si retur?

 

Acum, legat de instalatie.

Faptul ca ai ales sa folosesti 3 rezistente este si nu este bine. Partea buna este ca poti modula puterea "centralei" in functie de necesar. Partea proasta (poate gresesc, nu mai stau de calcule la ora asta) este ca ce-mi sunt 3 rezistente care lucreaza 3 ore, ce-mi este o rezistenta de puterea celor 3 care lucreaza o ora, tot acelasi lucru este.

Un avantaj este atunci cand suprafata de contact cu apa a celor 3 rezistente este mai mare decat a celei singure de puterea lor.

 

Dar, trecand peste toate acestea, in primul rand pentru o sursa de caldura de orice tip, trebuie calculat un necesar termic al locuintei, pentru a sti ce putere sa aiba sursa respectiva.

Spre exemplu, la apartamentul meu de 55mp, necesarul termic total este de doar 3 kw la o temperatura exterioara de -20*C si una interioara de 22*C, asta inseamna ca un calorifer electric de 3 kw, reuseste sa-mi asigure in toata casa 22*C atunci cand afara sunt -20*C. Daca temperatura exterioara este mai mare, creste si temperatura interioara, daca cea exterioara scade (anul asta minima a fost -15*C), scade si cea interioara.

 

Dar, tu, neavand aceste calcule facute te poti trezi in 3 situatii.

1. Cea mai benefica, situatia perfecta, "brodesti" cele 3 rezistente astfel incat ele sa se potriveasca perfect cu necesarul imobilului.

2. Cea mai urata, cele 3 rezistente sunt prea mici pentru a face fata necesarului de la o anumita temperatura exterioara in jos (ex pana la -5 grade face fata, sub -5 grade scade si temperatura interioara).

3. Situatia "las-o bai ca merge asa" , cele 3 rezistente sunt mult peste necesarul tau, fac fata cu bio la cereri, dar pretul de achizitie a fost cam mare, cu diferenta reuseai sa iei si ceva accesorii.

 

 

Asa ca cel mai bine, cauta un calculator pentru necesarul termic al locuintei.

Cele mai multe sunt imprecise, pentru ca un calcul termic este foarte complex si nu se poate realiza la mod general, dar gasisem candva un calculator tip excel care era oarecum apropiat de adevar.

Dupa ce ai facut acolo un necesar total, in functie de tipul constructiei, temperatura interioara maxima dorita si media temperaturii exterioare iarna, poti alege rezistentele de incalzire si dimensiunea caloriferelor.

 

Nu am citit prea mult ceea ce vrei sa faci, dar eu as rezolva problema mult mai simplu.

Un boiler cu o capacitate mica (30-50 litri), cu o rezistenta in functie de necesarul termic. Legat intr-un circuit cu pompa de recirculare, vas de expansiune (inchis sau deschis dupa cum preferi) si calorifere.

Ca elemente de siguranta (in cazul in care este circuit inchis) as avea 2 supape de siguranta calculate in functie de presiunea din circuit, un aerisitor automat, si un termostat care in cazul unei supraincalziri, sa opreasca alimentarea rezistentelor.

Ca automatizare, as folosi un termostat de ambient legat la comanda pompei de recirculare si un fluxostat care sa opreasca alimentarea rezistentei atunci cand pompa de recirculare s-a oprit si apa nu mai circula (nu stiu daca acesta este sigur numele, el se gaseste si in instantele electrice, care cupleaza rezistentele la un anumit debit).

 

O poza face cat o mie de cuvinte.

 

Modificare ulterioara :

 

Acum am mai aruncat un ochi pe mesaje si am vazut ca ai calculat necesarul termic, desi mie mi se pare cam mare.

Asta inseamna ca esti pe drumul cel bun. Spor in continuare.

 

Si un calcul simplu, ai spus ca ai consuma putin peste o gigacalorie sa zicem 270 ron.

La cei 3.6 kw declarati la -18*C, sa zicem (desi pentru corectitudine ar trebui calculat) un corespondent 1.5 kw la 0*C, asta inseamna 1.5 kw x 24 ore x 30 zile/luna x 0.4 ron kwh = 432 ron/luna. Tot ti se mai pare scumpa gigacaloria?

Vrei sa-ti dau un sfat care-i cea mai buna sursa de caldura, si singura care isi scoate banii?

Termoizolatia

post-41391-139829584823_thumb.jpg

Link spre comentariu

Multumesc pentru raspuns ,cum am spus si intrr-o interventie a mea anterioara,aceasta instalatie va fi pusa in functiune doar daca se va elimina complet subventia incrucisata la pretul gigacaloriei.Eliminarea acestei subventii de exemplu la momentul actual ar duce pretul gigacaloriei cel putin la cel de productie care in acest moment este de 418 RON/Gcal.Necesarul termic de 3,6 kw este calculat la -18 grC la exterior si 24 grade interior,cu o supradimensionare a necesarului de 15% pentru eventualele zile cand temperatura exterioara ar scade sub -20 grC.caloriferele vor fi dimensionate dupa necesarul termic si vor avea lungimea cat peretele pentru a compensa pierderile de caldura pe toata lungimea peretelui si inaltimea de 300 - 400 mm functie de rezultatul calculului.Elementele de siguranta vor fi: fluxostat pentru a nu cupla rezistentele fara a exista circulatie a agentului termic,supapa suprapresiune,termostat de lucru,2 termostate de siguranta,aerisitor,filtru Y,termomanometru.Pompa va fi cat mai mica deoarece din calcul a reiesit pe respectiva instalatie un debit de 0,172 mc si un vas de expansiune de 5 L.

Link spre comentariu

Calculul care l-ati facut spre sfarsitul interventiei este corect,media temperaturilor pe timp de iarna in zona orasului Focsani este undeva pe la 1,1 grC.Apartamentul este izolat cu polistiren expandat de 5 cm,geamurile sunt de termopan Low E cu Argon 3 camere.Daca as fi stat la casa alta ar fi fost situatia extrudat de minim 10 cm,izolata fundatia,peretii si acoperisul,puffer de minim 1mc si tarif diferentiat noapte-zi.

Link spre comentariu

Mare greseala. In Romania minimul acceptat la izolarea suprafetelor exterioare este 8 cm. Din experienta proprie eu recomand minim 15 cm. Diferenta de bani se va scoate singura din economia incalzirii.Intre extrudat si expandat diferenta nu este atat de mare pe cat se vorbeste in popor. Extrudatul de 5 cm face cat expandatul de 6 cm, nu cat cel de 10 cm cat spun "meseriasii" din popor.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări