carageae Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 Am vazut mai multe lampi la care exista mai multi pini legati la acelasi electrod...are vreo semnificatie asta? In RF, dar si in audio? Conteaza cum ii legam in circuit? De exemplu, pentru G2, e in regula daca la un picior legam condensatorul de filtraj si la celalalt rezistenta care vine de la sursa de alimentare? Daca e indiferent, ar permite un montaj mai aerisit, practic aproape nu mai e nevoie de cose... Exemple: EL153: http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_el153.html EC80: http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_ec80.html La EC 80 macar ma gandesc ca avea grila la masa, fiind tub pt. UIF...afecteaza asta functionarea in audio? Se impune ecranarea mai mult ca la alte tuburi? PC97: http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_pc97.html Link spre comentariu
fgbogdan Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 si seria PL (500->519) sunt la fel. Link spre comentariu
zal Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 Şi celebra 7027A are ''ieşiri'' duble ptr grilele 1 şi 2. Ptr asta foloseşte pinii lăsaţi liberi la celelalte lămpi din familia 6L6/KT66, adică 1 şi 6, ăsta e motivul ptr care am renunţat la folosirea EL34 în ultimul amplif, ar fi ajuns G2 legată cu catodul + G3 dacă schimbam lămpile. http://www.drtube.com/datasheets/7027a-rca1959.pdf Link spre comentariu
carageae Postat Februarie 1, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 1, 2013 Probabil sunt multe asa....ma gandesc ca e oricum un lucru bun - se previne riscul de nefunctionare prin contact imperfect la unul din pini...ma intreb insa cum or fi legate elementele interioare, adica are sau nu importanta daca ne folosim simultan de ambele capete?Exista si lampi cu multi pini neutilizati...oare la alea de ce nu s-au dublat pinii mai importanti si cu curent mai mare - macar anodul si catodul sau in unele cazuri filamentele, daca e loc liber de 4 pini pt. asta - cazul triodelor simple pe soclu noval.Cu un ohmetru nu se poate determina nimic, in fond electrozii interni ai tuburilor sunt niste sarme...dar in functionare sarmele alea au o suprafata radianta si prezinta - ma gandesc - o cadere mica de tensiune. Link spre comentariu
Den Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 In multe cazuri e vorba de altceva... Daca te uiti la prima si a doua lampa,poti sa observi ca G2/G1 e prinsa intern pe 2 pini.In cele mai multe cazuri,g2 e vinovata de aparitia microfoniei,pentru ca grila e prinsa mecanic doar pe o parte.Cu g2/g1 fixata mecanic pe ambele parti,vibratiile nu mai pot sa apara asa usor,microfonia fiind redusa considerabil.La a doua lampa decuplarea se poate face chiar langa pini,in rf sunt utile conexiunile cat mai scurte posibil. In ultimul caz e vorba doar de o imbunatatire in interconectare.*Faza cu filtrarea pica,traseul de masa nu se face asa... Link spre comentariu
carageae Postat Februarie 1, 2013 Autor Partajează Postat Februarie 1, 2013 OK, si asta as vrea sa stiu, oare in toate cazurile e prinsa grila in doua puncte, sau doar un suport e legat in doua puncte? Nu as vrea sa sparg o lampa doar ca sa vad cum e legata grila 1 sau 2...teoretic daca grila ar fi legata la doua puncte de la capete, prin aplicarea unei tensiuni mici si curent mare s-ar putea pune in evidenta asta prin inrosirea ei, sau nu? Link spre comentariu
Den Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 Nu trebuie sa le spargi,pe radiomuseum iti arata corect in poza cum sunt conexiunile.Anume sunt date,te ajuta in functie de schema.Am desfacut eu ceva lampi in ultima vreme si poza reprezenta corect la majoritatea.(o singura data am dat de o lipsa in schema) De exemplu ec80 este o lampa de mica putere care lucreaza la frecvente mari. Grila e bobinata sigur cu sarma subtire care are tendinta sa vibreze,lucru deosebit de negativ la frecvente mari.Astfel constructorul o prinde mecanic pe ambele parti,iar conexiunile suplimentare ajuta in rf. Pentodele de putere au grilele bobinate cu sarma mult mai groasa,le ofera suficienta rigiditate ca sa nu fie deranjant fenomenul de microfonie.*in functie de conexiunile interioare apar cuplaje "nestiute" in interiorul lampilor.De exemplu un e/pcl86 nu se lasa niciodata cu catodul la pentoda nedecuplat de la masa. Link spre comentariu
zal Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 Mecanic, toate grilele ''bobinate'' sînt prinse în patru puncte, dar electric în minim unul. Link spre comentariu
Den Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 Acum depinde ce se intelege prin prindere mecanica Cu niste suporti infipti pur si simplu in izolatorul de mica nu prea poti sa zici ca exista fixare temeinica,fabricantul nu isi pierdea timpul cu astfel de maruntisuri decat la lampile mai speciale. Rolul electrozilor,sau a sarmelor care fac legatura intre soclu si partile lampii e destul de precis,pe langa partea electrica are si rol de fixare.(daca nu mecanica,cine stie de care) Link spre comentariu
zal Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 Să fim serioşi, toate sîrmele care ies din discul de mică de jos se îndoaie manual cît e nevoie ptr a fi lipite cu sîrmele din bază, îndiferent că e bază suflată sau presată. Asta se vede cu ochiul liber, la majoritatea lămpilor. Cum ar fi să stea toate maţele aiurea în lampă, dar terminalele să fie brici? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum