Vizitator Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 As vrea sa alimentez o bujie de 8V[12A] la tensiunea de 12V. Practic lucrez la un montaj cu uC [atMega 328], a unui modul de soba ..bla bla, ideea ca bujia acestui agregat foloseste o bujie incandescenta de 8V in loc de traditional 12V.Am incercat in urma cu ceva timp sa alimentez la 12V, ideea apartinand unui coleg de pe forum cum ca asa scrie pe ele dar merge. Nu e adevarat, se ard. Trebuie redusa tensiunea. M-am gandit la 2 variante pana acum, de genul PWM si masor tensiunea la 8V, caz care nu se preteaza din cauza ca aceasta bujie este Deja conectata la masa. A doua varianta ar fi un BTS 432 comandat in impulsuri, in asa fel incat sa fie 8V. Acest fapt insa ar fi ca bujia primeste tot 12V chiar daca pe perioade scurte..Nu stiu, va rog dati-mi idei...sau daca varianta cu BTS 432 ar merge...eventual ce raport in milisecunde ar fi ?PS: sper am reusit macar sa ma fac inteles, in ciudatenia asta de exprimare a mea Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 Cit timp va sta alimentata bujia? Posteaza o poza cu ea. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 Cit timp va sta alimentata bujia? Posteaza o poza cu ea.Durata expunere: 30-40 sec din care primele 6 merge fara ventilatie (preincalzire)Rezistenta bujiei: ~ 0,5R Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 Sint bujii pentru motoare diesel cu antecamera. Se alimenteaza direct la acumulator, fara rezistenta in serie, deoarece in momentul actionarii demarorului tensiunea scade in circuit. Am utilizat o gramada de incalzitoare pentru autovehicule care aveau montate astfel de bujii si se ardeau destul de rar (problema cea mai mare era acoperirea lor cu calamina ceea ce ingreuna procesul de aprindere al combustibilului in camera de ardere a aerotermei). Modelele recente de aeroterme produse la Oradea folosesc bujii de 8,5V alimentate direct la instalatia autovehiculului (13,8...14,4V) si timpul dureaza 50...90 de secunde. Primele 30 de secunde bujia e alimentata direct la tensiune, apoi pina la sfirsitul ciclului de aprindere este alimentata cite 3...5 secunde cu pauza de 3...5 secunde. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 Uite..imi spun doar parerea. Aceste bujii, de 8V sunt concepute intr-adevar pentru situatia in care acumulatorul scade in voltaj. Dar ele nu pot functiona la 12V. Se ard, in 30 de secunde. Nu exista nici un demaror in caz-ul in care programezi de exemplu aceasta aeroterma sa porneasca la ora X. In circuitul original (defect; a trebuit sa-l concep si recreez pentru ca vreau sa o pot adapta la altceva) exista un BTS 432 ptr comanda bujiei. Ceva nu e in regula s-au ars deja 2 bujii (al naibii de scumpe) in mai putin de 30 de secunde puse pe un acumulator de doar 7A 12V. Eu cred ca acele bujii de care spui tu au un releu ceva, am citit ca exista un releu ptr astfel de buji rapide. Care oare ce face decat ca ai da tensiune in impulusuri ...?Am facut pe un uC impulsuri la fiecare 50ms cu expunere de 40ms, semnal injectat in BTS 432 (1.5K) mi se aude in bujie frecventa dar insesizabil, tensiune de 8.5; temperatura lui BTS 432 dupa 30 secunde fara radioator = 50°C; Nu stiu cum se va produce imflamarea, dar in acest context bujia are viata...si pare destul de innrosita..PS: ai incercat sa pui pe direct sau doar banuiesti ca sunt asa ? imi cer scuze ca insist sa intreb acest aspect, dar ... chiar nu suporta tensiunea asta aceste bujii.. :( Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 bujia are viata...si pare destul de innrositaPorneste jucaria si vezi daca se aprinde combustibilul. Daca totul e bine, las-o asa. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Cum ar fi mai corect..sa obtin acesti 8V.. cu impulsuri de 750ms = on / 250ms = off (average) sau pe o frecventa mai mare de genul 75ms = on / 50ms = off , avand in vedere ca vreau sa primeasca si cei 10 amperi.. ? Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Alimentarea separată a bujiei dintr-un transformator8 V/max. 150 VA nu aţi considera-o a fi o soluţie ?Gabaritul acestuia va fi mai mare decât al unui montajelectronic, însă ţinând cont de specificul instalaţiei dvs.probabil că fiabilitatea şi siguranţa în exploatare se aflăînaintea miniaturizării. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 4, 2013 Partajează Postat Februarie 4, 2013 Alimentarea separată a bujiei dintr-un transformator8 V/max. 150 VA nu aţi considera-o a fi o soluţie ?Gabaritul acestuia va fi mai mare decât al unui montajelectronic, însă ţinând cont de specificul instalaţiei dvs.probabil că fiabilitatea şi siguranţa în exploatare se aflăînaintea miniaturizării.da. e o idee foarte buna. dar..e pe baterie de 12V... si chiar daca nu ar fi, ar trebuii folosit un "tampon" deci tot 12V. NU poate ramane fara curent in timp ce merge. s-ar topii brusc ceva pareri la ultima idee, rog mult.. ? Link spre comentariu
blazeu Postat Februarie 4, 2013 Partajează Postat Februarie 4, 2013 Probabil o folositi pentru un incalzitor pe autovehicul, asa ca alimentarea din trafo nu e adecvata.Puteti folosi fara probleme si un PWM, chiar si cu timpii de ordinul sutelor de milisecunde, procesele termice fiind relativ lente. Cei 0,5 ohmi probabil sunt la rece, situatie in care cu 8 volti ati avea 16 amperi, probabil la cald aveti cam 0,8 ohm; deci cea mai sigura varianta ar fi un stabilizator sau PWM cu limitarea curentului MEDIU la 10 amperi; o varianta acceptabila ar fi si limitarea tensiunii MEDII la 8 volti (incalzirea se va face in cateva secunde, limitandu-se curentul la cei 10 amperi).Daca aveti o aeroterma nu ar fi mai sigura aprinderea cu arc? La aerotermele cu benzina stiu ca se folosea un sistem cu bujie de scanteie (nu cu incandescenta) si un sistem de tip aprindere electronica cu un mic oscilator.Posibil sa fiu alaturi de subiect, insa nu ati prezentat prea multe amanunte.Succes! Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 4, 2013 Partajează Postat Februarie 4, 2013 Amanunte sint... dar imprastiate in cele 5 topicuri deschise cu diferite intrebari despre elementele componente si schema. Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 5, 2013 Partajează Postat Februarie 5, 2013 Uite aici o alta idee de alimentare a bujiei viewtopic.php?f=75&t=94694Din pacate si topicul ala a fost deschis "din prastie" la "tablarie"... acum vezi ce greu e de gasit ceva cind deschizi topicuri aiurea, asa cum ai farimitat si tu discutia in mai multe topicuri... Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 6, 2013 Partajează Postat Februarie 6, 2013 problema alimentarii bujiei am rezolvat-o cu BTS 432 in impulsuri de 35ms la fiecare 50ms. nici macar radiator nu trebuie, totusi i-am pus ptr siguranta.am probleme cu pornirea lui insa.. si chiar are bujia si sita noua, curatat temeinic..ar trebuii sa porneasca bine..dar cred ca e foarte sensibil la voltajul precis in momentul X al acestei bujii...deja am stricat 3, pe asta vreau sa nu o mai ard asa ca orice-ar fi mai mult de 9,5V nu mai pun pe ea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum