Loky Postat Aprilie 3, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 3, 2013 Am facut progres si astazi: taiat locul pentru LCD, crimpat conectori pe niste fire si facut legaturi. Nu stiu cum se leaga cele doua potentiometre... Le-am studiat o ora intreaga, dar n-am putut sa decid la care pin se conecteaza firele pe care le-am lipit pe PCB (cu cele originale a fost usor ca am avut fotografia). Ma puteti ajuta? Poza de rezolutie mare cu domnu' Potmetru: http://i.imgur.com/dfZBhCA.jpg Schema PDF: http://www.jabel.com.pl/files/instrukcje/J-031.pdf Schema JPG: http://i.imgur.com/Zu6rDvh.jpg Link spre comentariu
albasete Postat Aprilie 4, 2013 Partajează Postat Aprilie 4, 2013 Potentiometru P1: pin 1 conectat la R2; pin 2 conectat la R4; pin 3 conectat la pinul 4 al integratului.Potentiometru P2: pin 1 conectat la D7; pin 2 conectat la pin 6 al integratului; pin 3 conectat la PR 1. In situatia in care rotesti spre dreapta si scade tensiunea/amperajul, inversezi pe potentiometru pinii 1 cu 3, astfel incat rotind spre dreapta sa creasca tensiunea/amperajul. Spor si felicitari ! Link spre comentariu
Loky Postat Aprilie 4, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 4, 2013 Mersi frumos! Sper sa revin cu mai multe stiri si poze bune diseara. O zi buna tuturor! Link spre comentariu
Loky Postat Aprilie 4, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 4, 2013 Pana ce mi-am dat seama ca ordinea pinilor de pe potmetru de la stanga la dreapta (asa cum e pozitionat pe poza) este 2, 1, 3...Poze si o scurta inregistrare video in curand! Link spre comentariu
heroes Postat Aprilie 9, 2013 Partajează Postat Aprilie 9, 2013 Salut.Mai are cineva PCB-ul gata facut pentru transfer toner de la aceasta sursa?]Multumesc. Link spre comentariu
Loky Postat Aprilie 10, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 10, 2013 Am intarziat un pic, fiindca am fost ocupat cu familia. Astazi am reusit sa fac progres, si sa inregistrez sursa in timp de functionare. Scuzati, va rog, filmarea; micul Canon SD1000 poate inregistra cu rezolutie de maxim 640x480 pixeli si nu are autofocus... Video: Poze (partea a 2-a): http://www.flickr.com/photos/birrbert/8 ... 214377290/ Fullscreen lightbox: http://www.flickr.com/photos/birrbert/8 ... /lightbox/ Astept radiatorul, sa pot instala in mod adecvat tranzistorul de putere, dupa ce urmeaza lipirea cablului la butonul de pornire-oprire si instalarea unor sigurante (0.8-1 A pe primar si 3 A pe secundar). Sunt foarte bucuros ca am ajuns pana aici. Este un pas foarte mare pentru mine realizarea acestei surse, si vi-l prezint cu multa placere! Link spre comentariu
Loky Postat Aprilie 11, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 11, 2013 Radiatorul a ajuns la mine. E foarte fain. Dimensiuni: 20 cm x 5 cm x 3 cm. Grosimea bazei este de 7 mm, al aripilor 4 mm. Am pus tranzistorul pe el, insa am cateva nelamuriri: 1. Tranzistorul a reusit sa incalzeasca tot radiatorul in cateva minute la doar 0.54 A consum. Asta-i prea mult dupa parerea mea. Musai sa gasesc un alt tranzistor. Cum caut un tranzistor mai performant? Ce fel de caracteristici trebuie sa verific cand ma uit la foaia de date a unuia? 2. Am setat tensiunea la 5 V, am conectat la sursa telefonul meu mobil Nokia X1-01, sa-l incarc, si s-a intamplat urmatoarea faza: chiar daca am rotit potentiometrul de curent la maxim, nu a reusit sa furnizeze mai mult de 0.54-0.56 A. In acest timp tensiunea a cazut la 4.5 V. Mentionez ca si potentiometrul micut a fost "deschis" in totalitate, dar LED-ul rosu care semnalizeaza limitare de curent a ramas aprins. Nu stiu cat curent ar fi vrut sa traga telefonul, dar nu inteleg situatia... De ce doar o jumatate de Amper? Cateva poze cu radiator: 1 | 2 | 3 | 4. O seara placuta in continuare! Link spre comentariu
Loky Postat Aprilie 13, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2013 Am gasit un topic forum unde cineva a construit o sursa reglabila bazata pe kit-ul Jabel J-31, insa el a fost mai destept/priceput si a folosit trei tranzistoare de putere BDCP25 in loc de cel standard. La noi nu am gasit acest tip, insa am foaia de date am descoperit ca echivalentul ei in SUA este tranzistorul 2N6341. . . . designed for use in industrial − military power amplifier and switching circuit applications.Se poate cumpara de pe eBay (4 USD/buc, China) dar si de pe ro.farnell (26,26 RON/buc + transport). Ce parere aveti? Sa-i dau o incercare? Oare trebuie sa schimb si alte componente? Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 13, 2013 Partajează Postat Aprilie 13, 2013 N-o sa se incalzeasca mai putin cu un tranzistor mai 'performant' ...Puterea disipata e tensiunea C-E inmultita cu curentul ce trece prin trz. Deci nu depind de trz! Link spre comentariu
Loky Postat Aprilie 13, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2013 Mersi Dr. L! Daca am inteles corect, este OK sa aleg un tranzistor performant in vederea obtinerii unui curent mai mare, dar pentru a mentine o temperatura mai scazuta e bine sa pun doi sau trei in paralel. Asa cum a scris si homer, da? Am mai citit si alte chestii, idei pentru schimbarea si altor componente pentru o performanta mai buna: - C1: standard 2 x 1000 uF 40 V schimbat cu 2 x 4700 uF 50 V sau 1 x 10000 uF. - T1: standard BC337 schimbat cu BD140. - R14: standard 1 Ohm 5 W schimbat cu 0.1 sau 0.22 Ohm 10 W. In cazul condensatorilor e clar ca este vorba de filtraj mai bun, dar ma puteti clarifica, daca va rog frumos, cum influenteaza comportamentul sursei schimbarea celorlalta componente (R14 si T1)? PS: ma gandesc sa cumpar un kit nou si sa incep de la zero cu componentele "performante" enumarate mai sus... Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Poti sa pui si 10 tranzistori in paralel...in total o sa se incalzeasca fix la fel!Eu am zis clar de ce depinde incalzirea radiatorului...mai citeste o data ce am scris Link spre comentariu
blazeu Postat Mai 30, 2013 Partajează Postat Mai 30, 2013 Altfel spus: tranzistorul (de putere) se comporta ca un rezistor, adica pe el cade diferenta de tensiune intre ce ai dupa redresor (30 volti) si ce doresti la iesire (5 volti?). Aceasta tensiune se inmulteste cu curentul ce trece prin el (0,5 amperi) si rezulta o PUTERE care e transformata din electric in termic (caldura). De-aia orice tranzistor ai pune, tot caldura aia o va genera.Solutia problemei e fie accelerarea circulatiei aerului care preia caldura de pe aripioarele radiatorului ("amplificarea" proceselor de conductie si convectie a aerului incalzit prin conductie, prin instalarea unui ventilator), fie MARIREA suprafetei radiatorului (marirea suprafetei de radiatie dar si de transfer spre aerul care circula natural sau fortat).Astea sunt solutiile "simple".Solutiile complicate (e bine sa stii care sunt unele din alea): 1) sursa in comutatie (complicata, dificil de pus la punct, "zgomot" electromagnetic ("paraziti" radio) generati de comutatie)2) comutarea unor prize pe trafo, astfel incat diferenta de tensiune intre iesirea din redresor si iesirea din stabilizator sa fie cat mai redusa, fara a ajunge cu tranzistorul de putere in saturatie (practic un minim de 5 volti asigura rejectia riplului rezidual de pe filtrajul redresorului corect dimensionat). Aceasta solutie s-a aplicat la multe surse de fabricatie industriala, cele 2 comparatoare si 2 relee fiind mult mai ieftine decat un radiator MULT mai mare, eventual si cu racire fortata.Uite asa se "vede" valoarea experientei "expiratilor" astia cu prefixe mari in buletine....Succes! Link spre comentariu
XAN77 Postat Iunie 1, 2013 Partajează Postat Iunie 1, 2013 vad in video ca reglajul curentului minim coboara pana la 0,01A, sau ma rog, deja e prea putin pentru rezolutia acelui voltmetru. Pentru R14(shuntul) de 0,1R sau 0,22R creste curentul minim reglabil? daca da la cat? Sursa pare intradevar o obtiune buna fata de cea cu 3 TL-uri, daca se pot regla curenti asa mici. Link spre comentariu
Loky Postat August 26, 2013 Autor Partajează Postat August 26, 2013 Salutari! Revin dupa o pauza mai lunga la acest proiect. S-a intamplat destul de mult in ultimele 3 luni (renovat holul in apartament, s-a nascut fetita , etc.). Intre timp am facut rost de mai multe componente, am luat un nou kit J-31, si am dezvoltat un pic sistemul. Inca nimic nu este finalizat, dar cred ca sunt pe calea buna. Am incercat sa fac cat se poate de modular, ca sa pot schimba componentele daca trebuie. Poze: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10. Voi face si album foto, dar acum e mai bine sa vedeti pozele in rezolutie mare. O sa incerc sa explic ce am facut, in stilul meu simplu (de incepator). Dupa cum se vede in poze, pe circuitul principal am pus numai rezistori cu toleranta 1%. Apoi, am lasat puntea redresoare originala, si am pus ceva mai performant, un KBPC1510W. Dupa punte am conectat doi codensatori marca Samwha, 4700 uF / 63 V. Placa originala a fost prea mica, asa cam le-am pus pe o placa separata. Langa condensatori se afla un convertor step-down, care alimenteaza LCD-ul. Radiatorul are pe el trei condensatori 2N3055 si una bucata 2N3054. Sarcina este distribuita in mod egal printre ele cu ajutorul a trei rezistori 0.1 Ohm / 5 W. Acesti rezistori sunt conectati la un rezistor mai mare, tot 0.1 Ohm dar 20 W. Schema completata o gasiti aici: http://i.imgur.com/YaWhXnH.jpg (multumiri unui prieten din Polonia!). Pe radiator am montat doua ventilatoare de 80 mm, 12 V. Inca nu stiu cum rezolv alimentarea lor; pana acum am folosit un adaptor separat. Acum toate componentele de pe radiator sunt pastrate la o temperatura normala. Probleme: - Trebuie sa rezolv alimentarea ventilatoarelor. - Ieri am facut un "stress test", cam o ora, folosind ca sarcina un bec Philips incandescent de 24 V / 100 W. Asta a fost singurul consumator mai mare pe care l-am gasit in casa. A consumat circa 4.3 Amperi la 23 Volti. Se incalzesc urmatoarele componente: rezistorul de 0.1 Ohm / 5 W de pe LCD (70 grade Celsius), rezistorul mare de 0.1 Ohm / 20 W (51-52 grade Celsius) si traful (50 de grade Celsius). Probabil ca o sa instalez inca un ventilator, de 120 mm sau mai mare, pe partea de sus, sa sufle aer in carcasa. - O situatie mai ciudata: cand am coborat tensiunea la 10 V, a coborat si curentul la 2.64 A, si dupa cateva momente am auzit un sunet ascutit. Sunetul era facut de micul condensator de 100 uF / 63 V, de pe circuitul principal. Am pus mana pe el si mi-a ars degetul. O fi defect sau problema e alta? Fiindca la tensiune mare era OK. - Ma gandesc sa schimb rezistorii mari din ciment cu ceva mai mic si mai performant. Cei trei, care distribuie sarcina in mod egal intre tranzistorii de putere, le-as schimba cu OHMITE - 15FR100E - RESISTOR, 0R1, 1%, 5W. Cel mare, de 20 W, l-as schimbat cu BOURNS - PWR220T-35-R100F - RESISTOR, POWER, 0.1R, 0.01, 35W fiindca mai e loc pe radiator. Sunt destul de scumpi, asa ca ma intai as dori sa va aud parerea despre ele. In fine, sistemul pare stabil, dar se poate si un pic mai bine. Astept opiniile si recomandarile voastre legat de orice aspect al constructiei mele, mai ales daca aveti idei ori posibile solutii la problemele enumerate. In schimb ofer si mai multe detalii, numai sa intrebati. Link spre comentariu
albasete Postat August 26, 2013 Partajează Postat August 26, 2013 Felicitari pentru toate realizarile, sa-ti traiasca fetita , sa fie sanatoasa si numai bucurii ! Rezistentele de 0,1 ohm nu sunt tocmai potrivite, incearca in intervalul 0,33 - 0,47 ohm 5 / w. Pentru pornirea automata a ventilatoarelor, sunt cateva scheme pe net. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum