bcristian Postat Martie 5, 2016 Partajează Postat Martie 5, 2016 Merge cu 36-38 pe tur. Adica nici macar nu sunt in tabel, ca incepe la 40, dar la cat de cald e afara inseamna COP peste 4, probabil aproape de 5 cand sunt 36 de grade pe tur si +10 grade afara. Apoi, necesarul energetic al casei e mai mic, termostatele programabile reducand temperature noaptea, adica fix cand sunt pierderile cele mai mari. Mai cald afara decat anul trecut, plus erori la masurare, si cam aia e. Evident ca nu ma gandeam nici eu ca are COP 7. N-are rost sa discutam cat de mare e casa, sunt mult prea multe variabile ca sa putem compara. De exemplu vecinul meu care are casa f asemanatoare la vreo 60 m distanta are necesar termic mai mare decat mine pentru ca a lui e prima din sat spre camp, fix in directia din care bate vantul cel mai des Link spre comentariu
florinellll Postat Martie 5, 2016 Partajează Postat Martie 5, 2016 Am intrebat de suprafata pentru ca eu am 100m2 la parter si as fi foarte multumit si la un consum de 1000kw pe luna Deci aproximativ cati m2 Link spre comentariu
bcristian Postat Martie 5, 2016 Partajează Postat Martie 5, 2016 La mine pompa de caldura duce 31 mp ipat in living si 8.5 mp cu 1 calorifer + portprosop in baie. Caldura radiata de tevi + boiler + vas expansiune, plus ce trece prin pereti tine la 16-18 grade o camera nefolosita de 16 mp (cu un singur perete exterior, spre sud). In dormitor (16 mp) avem o teracota mare in care facem foc seara. In living mai e o soba f mica (~30x30 cm), pentru ca ii place sotiei sa stea cu cea mica pe langa ea Mai e un hol de 10 mp in care nu exista surse de caldura, dar fiind in mijloc se incalzeste din restul. Motivul pentru care nu e ipat peste tot e ca inca nu am apucat sa renovez casa veche. Toate suprafetele sunt cele efective ale camerelor, masurand din perete in perete pe interior. Casa are doar parter. Un consum de 1000 kWh pe luna la 100 mp mi se pare cam prea mare cu pompa de caldura. Link spre comentariu
danpin Postat Martie 5, 2016 Partajează Postat Martie 5, 2016 Nu stiu daca am inteles bine, adica cu "Midea de 8 kW (termici) incalzire" incalziti aproximativ 40m2 plus un calorifer si un port prosop? Mai aveti in vedere o extindere a instalatiei? Link spre comentariu
bcristian Postat Martie 5, 2016 Partajează Postat Martie 5, 2016 Da, o sa bag ipat si in camere si holul care n-are, adica inca ~42 mp in total. In momentul de fata pompa de caldura este cu mult mai puternica decat am nevoie. Link spre comentariu
rasputin Postat Martie 5, 2016 Partajează Postat Martie 5, 2016 (editat) Zic şi eu, aşa ca să mă bag în treabă, de wattul chinezesc vă mai aduceţi aminte? Ei bine COP-ul, de la o vreme, a ajuns a purta straie chinezeşti. În fapt, pentru nespecialişti el nu spune multe, dar în mîna comercianţilor devine un instrument teribil. Ei vă vorbesc de cifre, de mărimi absolute, nici unul din ei nu suflă o vorbă de condiţiile în care se obţin aceste cifre, de condiţiile celor două norme evropene ce reglementează COP-ul şi măsurarea lui. Acu’, la modul sincer, nici eu nu ştiu cum sună aceste norme, n-am găsit aceste norme, mai bine zis le-am găsit, dar costă o grămadă de parale şi pentru o simplă discuţie pe forum nu merită cheltuiala. Pe de altă parte ştiu cum e definit coeficientul de performanţă la răcire, respectiv încălzire, asta mă face să spun, cu mîna pe inimă, că şi echipamentele ale arhaice de acu’ un secol erau capabile de aşa valori, că nu îndemnau la surle şi trîmbiţe e altă treabă, ăştia erau doar ingineri, nu şi reprezentanţi de vînzări, aveau simţ practic şi un alt simţ ce lumii moderne lipseşte. Editat Martie 5, 2016 de rasputin Link spre comentariu
danpin Postat Martie 5, 2016 Partajează Postat Martie 5, 2016 Da, o sa bag ipat si in camere si holul care n-are, adica inca ~42 mp in total. In momentul de fata pompa de caldura este cu mult mai puternica decat am nevoie. Da, am inteles. Tot 8Kw are si pompa mea, vroiam sa fa fac o comparatie, asa, groso-modo. A Dvs. are avantajul ca e cu inverter, a mea nu. Link spre comentariu
cheluakame Postat Martie 5, 2016 Partajează Postat Martie 5, 2016 (editat) Zic şi eu, aşa ca să mă bag în treabă, de wattul chinezesc vă mai aduceţi aminte? Ei bine COP-ul, de la o vreme, a ajuns a purta straie chinezeşti. În fapt, pentru nespecialişti el nu spune multe, dar în mîna comercianţilor devine un instrument teribil. Ei vă vorbesc de cifre, de mărimi absolute, nici unul din ei nu suflă o vorbă de condiţiile în care se obţin aceste cifre, de condiţiile celor două norme evropene ce reglementează COP-ul şi măsurarea lui. Acu’, la modul sincer, nici eu nu ştiu cum sună aceste norme, n-am găsit aceste norme, mai bine zis le-am găsit, dar costă o grămadă de parale şi pentru o simplă discuţie pe forum nu merită cheltuiala. Pe de altă parte ştiu cum e definit coeficientul de performanţă la răcire, respectiv încălzire, asta mă face să spun, cu mîna pe inimă, că şi echipamentele ale arhaice de acu’ un secol erau capabile de aşa valori, că nu îndemnau la surle şi trîmbiţe e altă treabă, ăştia erau doar ingineri, nu şi reprezentanţi de vînzări, aveau simţ practic şi un alt simţ ce lumii moderne lipseşte. Daca nu este specificat (adica, daca nu exista diverse *** pe langa cuvinte, el se raporteaza de obicei la +35/30*C pe partea calda si +7*C pe partea rece la cele aer-apa, iar la cele sol-apa pentru 35/30*C pe partea calda si 0/-5*C pe partea rece). Cele cu " / " sunt temp tur/retur. Oricum, orice producator care se respecta va furniza un tabel cu coeficientii si temperaturile aferente. In ceea ce priveste calcularea coeficientului, el se refera strict la puterea consumata vs puterea furnizata, nefiind insa luat in calcul consumul aferent circulatiei agentului, aceasta diferind de la caz la caz (adica sunt persoane care folosesc sticks-uri in loc de tevi si au pompe si de cate 200-300 wati pentru 100 mp si sunt persoane care realizeaza instalatia astfel incat consumul puterea pompei se invarte in jurul a 20-25 wati pentru aceeasi suprafata). Legat de asta, ar exista si un normativ care spune ca energia electrica folosita pentru transportul agentului nu trebuie sa depaseasca 10% din cea folosita de sursa pentru incalzire. La o centrala gaz/lemne/electrica, asta este simplu caci la o casa de 10.000 kwh, pompa ar putea consuma in acel sezon 1000 kwh, ceea ce ar insemna undeva la 5 kw/zi (200 wati intr-o ora, deci mai mult decat suficienti). Insa, la o pompa de caldura cu COP 4, deja cei 10.000 kwh termici se transforma doar in 10.000/4 = 2.500 kwh consumati intr-un sezon, reducand astfel cantitatea de energie pentru circulatia agentului la doar 55 wati per ora. Extrapoland asta la normativul C107, acestea ar fi pentru o casa de circa 100-110 mp utili. (Bine, in realitate, incepand cu 01.01.2016, 100kwh/mp/an este consumul de energie primara pentru locuintele individuale, astfel cel termic este mult mai jos, pe la vreo 70 ). Editat Martie 5, 2016 de cheluakame Link spre comentariu
bcristian Postat Martie 5, 2016 Partajează Postat Martie 5, 2016 (editat) @rasputin: kW-ul si COP-ul meu sunt cat se poate de chinezesti. De la cel mai mare producator de asa ceva din lume. Si te asigur ca nu mint de loc, dau tabel detaliat cu conditiile. Uite colo: @cheluakame conditiile standard sunt de fapt mai draconice decat ce spui tu, sunt alea subliniate in tabele. A, consumul pe care l-am spus e de fapt totalul instalatiei de incalzire (ca asa am pus contorul, intentionat), deci incluzand pompele. Da, stiu, dupa tine si normative sunt prea puternice. Si dupa mine, de fapt :P Ca fapt divers, Midea are pompe de caldura cu COP peste 7 in conditii standard (nu ca alea la care am raspuns acum ceva vreme), dar nu cred ca are rost sa discutam despre echipamente la care varianta mica se alimenteaza la 6kV si cea mare la 10. Da, am inteles. Tot 8Kw are si pompa mea, vroiam sa fa fac o comparatie, asa, groso-modo. A Dvs. are avantajul ca e cu inverter, a mea nu. Ne putem compara doar foarte "grosso". Inca imi aduc aminte ce mormane de zapada erau pe marginea drumului cand am fost acolo acum niste ani dupa o freza (salut, @znecula, inca merge f bine). Editat Martie 5, 2016 de bcristian Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 6, 2016 Partajează Postat Martie 6, 2016 Chiar daca vremea are aceste tendinte de incalzire pe perioada iernii trebuie sa fim pregatiti si pentru temperaturi scazute pentru perioade lungi. Nimic nu pica din cer iar avertismentul lui Rasputin trebuie avut in vedere. Se stie ca o cantitate de caldura este data de masa si de temperatura (si caldura specifica). Pentru a extrage aceasta caldura din aer trebuie ventilata o cantitate cu atat mai mare cu cat temperatura sa scade. Pe schimbatoare apare zapada (aerul rece de afara este si mai rece la schimbator pentru ca i se extrage "caldura") iar acest lucru impiedica un bun schimb din cauza autoizolarii termice al zapezii.Banui ca sunt si niste rezistente pe-acolo care degivreaza schimbatorul reducand drastic COP-ul. Spunea cineva, tot pe aici, ca aceste sisteme nu sunt potrivite pentru tara noastra (el locuia undeva mai la sud, parca prin Spania). Important este sa retinem ca energia asta termica este "de afara" si ca transportul ei se face cu ajutorul energiei electrice;n-are nici-o legatura cu randamente (am vazut pe aici) ci cu eficienta (tehnologica), adica cu transportul energiei termice de afara in casa cu energie electrica cat mai putina. Link spre comentariu
bcristian Postat Martie 6, 2016 Partajează Postat Martie 6, 2016 Tot in tara noastra sunt si Intorsura Buzaului, si Constanta, si Brasov, si Timisoara. Si nu prea seamana iernile in locurile astea. La mine de exemplu zile intregi cu temperaturi sub -10 grade se intampla rar, la cativa ani. A mea nu are rezistente pentru degivrare, si din cate am inteles nu e nevoie, nu ar trebui sa apara gheata pe schimbator. Si nu am vazut astfel de fenomene, desi temperatura schimbatorului era negativa. Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 6, 2016 Partajează Postat Martie 6, 2016 (editat) Eu nu contest ceea ce spui dar uita-te cum apare bruma, de exemplu. Tu cum crezi ca se explica lipsa brumei pe schimbator cand temperatura scade si mai mult decat cea exterioara (la temperaturi negative)? Editat Martie 6, 2016 de gica70 Link spre comentariu
bcristian Postat Martie 6, 2016 Partajează Postat Martie 6, 2016 Ca sa apara bruma trebuie sa fie suficienta umezeala in aer incat sa condenseze, si apoi viteza cu care ingheata sa fie mai mare decat viteza cu care o arunca fluxul de aer de pe schimbator. A mea face condens (care se scurge prin drenul pentru asta) doar cand e cald afara - la frig nu facea deloc. Link spre comentariu
florinellll Postat Martie 6, 2016 Partajează Postat Martie 6, 2016 (editat) Chiar daca vremea are aceste tendinte de incalzire pe perioada iernii trebuie sa fim pregatiti si pentru temperaturi scazute pentru perioade lungi. Nimic nu pica din cer iar avertismentul lui Rasputin trebuie avut in vedere. Se stie ca o cantitate de caldura este data de masa si de temperatura (si caldura specifica). Pentru a extrage aceasta caldura din aer trebuie ventilata o cantitate cu atat mai mare cu cat temperatura sa scade. Pe schimbatoare apare zapada (aerul rece de afara este si mai rece la schimbator pentru ca i se extrage "caldura") iar acest lucru impiedica un bun schimb din cauza autoizolarii termice al zapezii.Banui ca sunt si niste rezistente pe-acolo care degivreaza schimbatorul reducand drastic COP-ul. Spunea cineva, tot pe aici, ca aceste sisteme nu sunt potrivite pentru tara noastra (el locuia undeva mai la sud, parca prin Spania). Important este sa retinem ca energia asta termica este "de afara" si ca transportul ei se face cu ajutorul energiei electrice;n-are nici-o legatura cu randamente (am vazut pe aici) ci cu eficienta (tehnologica), adica cu transportul energiei termice de afara in casa cu energie electrica cat mai putina. Nu au rezistente de dezghetare Se inverseaza functiile unitatilor astfel unitatea exterioara cedeaza caldura pentru scurt timp dezghetandu-se Problema este ca procesul acesta apare foarte des si practic eficienta scade drastic Practic eu cu AC meu sub 0 grade nu mai obtin caldura nici macar COP 1,sistemul ocupandu-se mai mult de dezghetare decat de incalzire Cine are AC cu functie de incalzire poate sa confirme cele relatate de mine Editat Martie 6, 2016 de florinellll Link spre comentariu
cheluakame Postat Martie 6, 2016 Partajează Postat Martie 6, 2016 (editat) @cheluakame conditiile standard sunt de fapt mai draconice decat ce spui tu, sunt alea subliniate in tabele. A, consumul pe care l-am spus e de fapt totalul instalatiei de incalzire (ca asa am pus contorul, intentionat), deci incluzand pompele. Da, stiu, dupa tine si normative sunt prea puternice. Si dupa mine, de fapt :P Mitsubishi, Daikini, si inca ceva modele folosesc temperaturile de 35*C tur. Insa este adevarat ca au COP-uri peste 4 date de producator. In ceea ce priveste normativele, nu am considerat niciodata ca ar fi prea puternice. Banui ca sunt si niste rezistente pe-acolo care degivreaza schimbatorul reducand drastic COP-ul. /.../ Spunea cineva, tot pe aici, ca aceste sisteme nu sunt potrivite pentru tara noastra (el locuia undeva mai la sud, parca prin Spania). Depinde de modele, sunt modele ce au rezistenta termica incorporata pentru degivrare, sau sunt sisteme care folosesc injectia rapida pentru degivrare. In ceea ce priveste potrivirea acestor sisteme pentru tara noastra, eu zic ca nu se mai comercializau si nu mai luau amploare in ultima vreme. Editat Martie 6, 2016 de cheluakame Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum