Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cu ce sa ne incalzim?


Vizitator serban sorin

Postări Recomandate

 

O propunere foarte serioasa (eu am 45 de ani,nu sunt un pustulica)ne intalnim (locuim amandoi in Bucuresti)imi faceti proiectul de izolatie termica pentru 150mp casa la curte cu garantia ca platesc inh medie 100lei pe luna in anotimpul rece

OFER ---1000 EURO--- PENTRU LUCRAREA SAU PROIECT 

Daca nu aveti incredere mergem la notar si facem tot ce este necesar

VORBESC FOARTE SERIOS

ASTEPT

 

 

Foarte serios, ne putem intalni oricand gratis... pot da cateva sfaturi si aici.

Un proiect relativ decent de casa este 10Euro/mp.

Un proiect complet, la sange, de casa pasiva, este... mult.

 

Eu pot sa dau si gratis o sectiune prin fundatie, una prin zona centura/sarpanta, una prin ferestre (se vede mai sus), una prin usile de acces. Pot propune in baza unui studiu de insorire o orientare corecta, cateva aspecte de luat in calcul. Veti ajunge la 400mm pur grosimea izolatiei la pereti, 300 la fundatii, si 500mm la plafoane, atentie, CONTINUU, structura libera de punti termice, veti ajunge la tripan, veti ajunge la orientari extrem de riguros judecate, la o arhitectura in sine complexa.

 

Aceasta casa costa nu neaparat bani, cat o rabdare de otel si o relatie extrem de speciala arhitect-client. O casa ca asta se face cu arma in santier. Se face la sange, pana la cel mai mic detaliu. Eu stiu ca suna absurd in cifre, dar, trebuie tratat serios un astfel de proiect. Vorbim de o CASA PASIVA.

1000 euro, nu-mi acopera nici benzina, o spun cu toata bunavointa.

Adica, practic si public, va refuz 3000, acum, pe loc...

 

Ma tem ca ce doriti Dvs. nu e posibil, ar trebui o izolatie mult prea groasa si costisitoare pentru asa ceva, nu sunt specialist, dar ma indoiesc ca e posibil asa ceva...dupa cum am precizat mai sus am scos 48 lei/luna la gaze in conditia in care unui apartament care are un singur perete spre exterior. Daca o casa are minim 3 pereti(in cazul in care clacanul e lipit de casa vecina, sau patru pereti daca e amplasata in mijlocul terenului, probabil, la 150mp iesiti undeva la 400 lei/luna la gaze. Zic si eu...

 

Ba da, este posibil. Sunt cifre de institut de proiectari.

Ce nu intelege lumea este cifra JUMATATE DE METRU grosimea peretilor, si DETALII CRUNTE, orientari, recuperare de energie, THE LOT!

 

Dragilor, gratis nu se poate.

 

Asta inseamna o casa in care NATIV, fara incalzire, nu vei avea temperaturi sub 16 grade iarna. Ajungi sa ai aport semnificativ si de la ecranul TV-ului, raportat la pierderi.

Link spre comentariu

 

 

Veti ajunge la 400mm pur grosimea izolatiei la pereti, 300 la fundatii, si 500mm la plafoane, atentie, CONTINUU, structura libera de punti termice, veti ajunge la tripan, veti ajunge la orientari extrem de riguros judecate, la o arhitectura in sine complexa.

 

:57

In cazul asta e complet pasiva acasa aia, daca omul sta intr-o camera de 20mp, corpul lui disipa ~100W, un PC, un TV inca 100-150W, atunci trece iarna si nu plateste nimic la gaze in afara de incalzirea apei si aragaz. La peste  33cm grosime polistiren expandat izolatie la pereti +celelalte masuri, deja se considera casa pasiva...

Link spre comentariu

Constructia exista

Vreau  indicatii pentru izolatie 

Deci vedeti constructia la fata locului si imi spuneti ce trebuie sa fac pentru a aduce  costurile la nivelul de 100 sau chiar 200lei pe luna

Link spre comentariu

Ori sunteti invidios, ori...ma abtin.

 48 de lei/luna(32 mc gaze, centrala clasica, nu in condensatie) am platit si eu pe perioada de iarna, cu ceva zile in care au fost afara -17 gr.C.

 24 gr. C in interior peste tot, 65mp S.U., bloc nou-nout cu fata spre sud-est.

E perfect posibil, daca e bine izolat. 

 

E posibil, pt ca, banuiesc, nu aveti mai mult de 25mp de perete exterior si in laterale,sus,jos aveti vecini. Nomikos vorbea de casa, casa care, daca are 10*10*2.5m are 220-250 mp exteriori (in functie de panta acoperisului) + 100mp de pardoseala. 

Poate sa fie si mama locuintei pasive, nu ai cum sa incalzesti 100mp de casa cu 300wh, un frigider consuma cam 2kW/zi deci muta(pt. ca e o pompa de caldura), la un randament de 2 cam 4kW adica cam 166w intr-o ora iar diferenta de temperatura interior/exterior e de cca 20 grade.

Editat de MLGore
Link spre comentariu
 

Constructia exista

Vreau  indicatii pentru izolatie 

Deci vedeti constructia la fata locului si imi spuneti ce trebuie sa fac pentru a aduce  costurile la nivelul de 100 sau chiar 200lei pe luna

 

 

Deci, daca constructia exista;

 

Nu se mai pot rezolva problemele de orientare, nu in mod capital si absolut.

 

Luati in calcul detaliul de mai sus, de montaj al ferestrelor. Acolo e problema nevralgica de tip punte termica, si se pierde energie infiorator. Este valabil si pentru usi. Stiu ca suna greu, dar agrafele alea nu-s greu de obtinut.

Trebuie fie o tamplarie extrem de performanta pe termopan, sau schimb pe tripan, cu montajul de mai sus.

Trebuie EPS pe comanda de MINIM 200mm grosime, pastrand problema permeabilitatii la vapori, sau vata bazaltica daca tinem la permeabilitate. Ramanem cu picioarele pe pamant, EPS MINIM 200mm.

Eu as pune 250mm. Se obtine pe comanda, are 1mp pe bax, si costa fix 60lei/mp, fara adeziv, plasa, dibluri, manopera.

Trebuie coborata izolatia in sol, pe langa fundatie, macar 1m in adancime, de la nivelul solului.

Trebuie realizata izolatia la nivelul solului (parter) cu un minim 150-200mm. Dala flotanta, EPS 150-200mm pe radier, placa armata, fara contact cu peretele. Aici trebuie detaliu desenat.

Realizarea corecta a detaliului de racord izolatie perete-sarpanta. Acolo trebuie sa exista o continuitate absoluta. Casa trebuie sa aiba un contur specific in sectiune verticala egal in R cu cel al peretelui. Daca la sarpanta nu avem MACAR 300mm izolatie, si ermetizat la sange, o lasam balta.

Orientari. Deschidere spre soare vara, maxim. Peretii se fac cu deschidere la nivelul ferestrelor de tip "gura de tragere", sa maximizeze aportul de energie solara.

Lucrare ERMETICA. Nu se admit rosturi mai mari de 0.6 n cicluri de schimb, cu casa presurizata. Se face test la asta. Asta sta mult in detaliile lui Dorel... ajungem la atentia la detalii.

 

Aport de aer proaspat, trecut prin sol, cu preincalzitor mic, si recuperare de energie, schimbator aer-aer. Reduce pierderile prin ventilatie la 10%. Asta e o banalitate, la o casa de 60.000, costa vreo 500 euro.

ETC...

 

Raspuns pe scurt. Toata lumea pune termopan prost si polistiren de 10. Daca vrem sa avem o discutie serioasa intru reducerea consumului, fara tripan montat corect, usi izolate montate corect si 20-25cm izolatie, PIERDEM VREMEA...

 

Daca la o casa de 100mp la sol, faci toate astea de mai sus corect, si depasesti gaz 150 lei pe luna medie, pe 4 luni de iarna, imi cer scuze public!!!

 

@MLGore;

Imi amesteci afirmatiile.

Link spre comentariu

Daca vorbim numai din prospecte, ai dreptate, nu consumam mai mult de 150 lei/luna pt. o casa ca cea pe care ai descris-o. In realitate, coeficientul de transfer termic depinde mult si de curentii de aer interiori si exteriori, in prospect sunt dati in conditii de masura statice. 

In mod normal avem nevoie de minim 1 schimb orar de aer pt. o ventilatie confortabila iar cele mai bune schimbatoare aer-aer nu depasesc 40% randament. Hai sa ne jucam un pic si sa facem un bilant energetic al casei:

Date: 

100mp utili

h=2.5m

250mc volum

Spereti=110mp

Sacoperis=130mp

Spardoseala =120mp

Svitrata= 20mp

Aport aer proaspat:250mc/h

Temperatura medie sezon rece:0grade Celsius

Tinterior: 21grade

Pierderi de caldura pereti 110*0.12*21=277wh

Pierderi de caldura prin acoperis 130*0.15*22=429wh

Pierderi prin suprafetele vitrate: 20*0.6*21=252wh

Pierderi prin pardoseala: 120*0.12*15=216wh

Caldura aer proaspat (tin cont ca are 10 grade de la preincalzitorul facut prin pamant): 250*1.2*11*0.6*0.277=548wh

Aer neetanseitati: 250*0.6*1.2*21*0.277=1047wh

Total incalzire:2769w*h  (am folosit coef. de 0.12 pt pereti si pardoseala, 0.15 pt. acoperis si 0.6 pt. suprafetele vitrate precum si un gradient de temperatura de 2 grade intre pardoseala si tavan). Consum lunar: 2769*24*30/1000=1994 kW  1240*0.12/0.9=266 lei/ luna 

 

Nu mai pun apa calda , cred ca si asta e 20 lei pt. 2 persoane.

 

In realitate, ce e mai sus se mai inmulteste cu 1.5

Editat de MLGore
Link spre comentariu

Cu 3.5

Explica-mi si mie, te rog, chestiile astea 3, in detaliu, valori;

 

250*1.2*11*0.6*0.277=548wh

250*0.6*1.2*21*0.277=1047wh

1240*0.12/0.9=266 lei/ luna 

Prima e caldura necesara incalzirii aerului proaspat, a doua caldura necesara aerului pierdut prin neetanseitati iar a treia transformarea kw in lei.

Pentru MLGore

Deci la modul real 400lei pe luna

OK

Care ar fi costurile exclusiv electric

Sa inmultim cu 3 sau cu 4

Cu 3.5.
Link spre comentariu

Nu, 0.277 si 0.6 nu le reperez.

250 e volumul, 1.2 e densitatea, 21 si 11 sunt diferentele in grade... 

 

Dar pe ultima ma jur ca n-o inteleg, sau sunt foarte obosit... ?

1240*0.12/0.9=266 lei/ luna 

 

 

Pana una alta, pleci de la ideea ca spatiul nu mai primeste aport energetic, sub si in nici o forma, ceea ce nu e tocmai corect.

Pleci de la ideea ca diferenta de 21 este o constanta, ceea ce iar nu e ok, dar hai sa spunem c-o accept.

Adica, este foarte rigida calculatia, si tocmai asta e placerea, sa aduci un aport energetic in forma gratuita, daca imi este permisa exprimarea, printr-o abordare inteligenta. De fapt, de la calculatia asta mai departe, incepe povestea frumoasa.

 

Pe parte de pierderi de energie, imi scapa. Totusi ai amestecat pierderile de etanseitate cu ventilatia, si le-ai insumat. Tocmai, se doreste ca fix numarul minimal de cilcuri sa fie controlat energetic, asta inseamna ca de acolo scad.

0.12 transmitanta mi se pare mult, luat generic. 

La orientare buna se inmagazineaza energia in masa termica, daca ai detalii corecte, asta inseamna enorm in aport energie. 

Iti spun eu ca doar din arhitectura, generic, scazi cifrele tale la jumatate. Poate, sa nu exageram, dar, insumate, toate, ca demersuri, aduc la jumatate ce spui tu, in cazul unui sistem constructiv corect, o arhitectura corecta si o exploatare inteligenta. 400 ron la valorile propuse, imi par enorm.

 

Mi se pare ca, din contra, luat caz ireprosabil din teren, pe un 0.12 generic, in realitate, controlat inteligent, as face un 0.8x valorile tale. 

Ai surse inerente de energie in casa. Le ai, le platesti, asta-i viata. Puterea aia e acolo, din pierderile sub forma de caldura a tot ce functioneaza in casa, inclusiv caldura corporala.

Avem expunere buna, avem energie. Avem metode de a inmagazina energia asta, si de a o stoca, chiar in materialele de finisaj la interior. Sunt atatea de spus...

Link spre comentariu

0.277 e caldura specifica aerului (in kwh/kg*K), 0.6 e randamentul schimbatorului in prima ecuatie iar in a doua e coeficientul de pierderi prin neetanseitati.Cu ultima: ziceai ca ti-a venit factura la gaze! Si mie, si ghici: pretul e pe kw nu pe mc. E 0.12 lei un kw de gaze daca-i pot spune asa. Iar 0.9 e randamentul ct.

Editat de MLGore
Link spre comentariu

Pai la ultima, aia cu 1240, aia ma depaseste...

 

P.S. Eu l-am scos dintr-o cautare mai adanca, la un 1.34 ron/mc, sau ceva de gen. N-am stat sa ma uit in factura... am facut o socoteala la viteza.

 

NU vreau sa-mi aduc aminte cum se calculeaza costurile unui mc gaz pe meleaguri mioritice... nu cred ca e cazul sa dezvolt.

Am remarcat ca iar se intorc colegii la paralela gaz-electric, si iar reluam o discutie mai veche, legata de diferentele fundamentale in functionarea fiecarui sistem in parte.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări