DanuAL Postat Februarie 11, 2013 Partajează Postat Februarie 11, 2013 Am un proiect pentru masina mea de gaurit MG13 - vreau sa-i schimb axul MK1 cu un altul MK2-3 cu filet interior, sa prinde mandrine pentru frezat, gen port penseta Einhell. Ma puteti ajuta cu niste poze mai in detaliu cu conul, axul si sistemul de strangere a conului in partea de sus? Va multumesc anticipat!!! Adresa mea de mail/messenger - [email protected] - asta daca aveti timp sa trimite-ti pozele direct pe mail, sa nu umplem topicul .. Multumesc! Link spre comentariu
Vizitator darkflames Postat Februarie 11, 2013 Partajează Postat Februarie 11, 2013 Tocmai am demontat eu astazi axul...o sa-ti fac niste poze si ti le trimit. O seara buna ! Link spre comentariu
78ATI Postat Februarie 12, 2013 Partajează Postat Februarie 12, 2013 In cazul in care cineva are nevoie de roti dintate, am gasit acest site: http://www.amadeal.co.uk/acatalog/Gears.html Link spre comentariu
78ATI Postat Aprilie 5, 2013 Partajează Postat Aprilie 5, 2013 Buna ziua!Ati inlicuit/schimbat cumva rulmentii de la arborele masinii? Sunt curios ce rulmenti sunt montati acolo de catre producator: In partea superioara cred ca sunt 6206, insa in partea inferioara nu stiu.O alta intrebare, cand rotiti de arbore, acesta se misca usor? (in cazul in care nu este cuplata o viteza - liber).Multumesc mult de eventualele raspunsuri! Link spre comentariu
fenobarbital Postat Aprilie 5, 2013 Partajează Postat Aprilie 5, 2013 Daca nu se misca usor cu mina inseamna ca nu sint aliniati concentric rulmentii. La demontarea si montarea arborelui, acestei operatiuni ii trebuie acordata o atentie deosebita. Un arbore montat gresit nu se roteste uniform; deobicei pe o parte a revolutiei lui se simte ca intimpina rezistenta. Link spre comentariu
78ATI Postat Aprilie 5, 2013 Partajează Postat Aprilie 5, 2013 Daca nu se misca usor cu mina inseamna ca nu sint aliniati concentric rulmentii. La demontarea si montarea arborelui, acestei operatiuni ii trebuie acordata o atentie deosebita. Un arbore montat gresit nu se roteste uniform; deobicei pe o parte a revolutiei lui se simte ca intimpina rezistenta.Asa cum spuneam si in privat, mi se pare foarte ciudat ca arborele nu se roteste usor. CUm s epoate remedia problema cu alinierea rulmentilor? Excluzand operatii de strunjre a carcasei sau alte astfel de operatii externe. Ma gandesc, poate la montaj, unul din rulmenti nu a fost asezat perpendicular pe axa de rotatie. De simtit cu mana nu imi dau seama, insa la viteze foarte mici se audeo variatie a sunetului (o crestere/scadere) a amplitudinii zgomotului facut de rotile dintate (angranaj) + motor, ca si cum ar fi ceva care il solicita diferit. Link spre comentariu
fenobarbital Postat Aprilie 5, 2013 Partajează Postat Aprilie 5, 2013 Alezarea carcasei la spindler este facuta corect, arborele este deasemenea in regula, problema vine de la montaj si cel mai bine iese in evidenta cind se gaureste cu masina; o aliniere corecta a rulmentilor, asa cum iti spuneam si pe privat, duce la o functionare ireprosabila. Link spre comentariu
fenobarbital Postat Aprilie 11, 2013 Partajează Postat Aprilie 11, 2013 Iata o lista cu rulmenti daca va mesteriti freza:pentru arbore:rulment principal: 7206 CCDiametru interior: 30 mmDiametru exterior: 62 mmLatime: 16 mm, Pret ~ 210 RON6206Diametru interior: 30 mmDiametru exterior: 68 mmLatime: 16 mmPret ~ 26RON...56 RONpentru roata baladoare (tija) 6001 2buc, aprox 5 RON/bucrotile (ingratele pinioane de plastic ce se tot sparg la aceasta freza) de schimb se gasesc la service Einhell in Bucuresti, costa in jur de 130RON ambele cu taxa de curierat cu tot. Aceste roti au modulul 2,5 (din calcule: D=ZxP/pi), dar nici cele metalice nu sint danturate STAS (nu "pusca" profilul frezelor modul romanesti), par a fi profilate prin mortezare. Roata mica are z=12 si z=20, cea mare z=21 si z=29. Datele sint valabile pentru frezele si strungurile generice "china", spindle-rul frezei este aproape identic cu spindle-ul strungurilor, acestea din urma avind in plus frezat canalul pentru ghidajul batiului si alte gauri de fixare.Am sa revin si cu datele rulmentilor din motor daca e cazul. Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 15, 2013 Partajează Postat Aprilie 15, 2013 Doar ca observatie: Pentru o mai buna functionare se recomanda sa fie rulmenti radiali axiali la ambele capete, nu stiu exact ce cauta acel 6206 in ansamblu. Pentru strunguri si freze la dimensiunile sculelor noastre se recomanda rulmenti cu role, de exemplu 32206 care are diametru interior si exterior similare, adica 30 / 62 mm, difera doar grosimea, care e vreo 21-22mm, dar asta se poate ajusta prin prelucrarea capacelor sau alte parti ale ansamblului. http://www.grizzly.com/products/Mini-Mi ... hine/G8689 freza similata einhel mr550 http://cdn0.grizzly.com/manuals/g8689_m.pdf manual de utilizare http://cdn0.grizzly.com/partslists/g8689_pl.pdf fisa de asamblare http://www.grizzly.com/products/g8689/parts piese de schimb Link spre comentariu
78ATI Postat Aprilie 15, 2013 Partajează Postat Aprilie 15, 2013 Buna!Dupa cum se stie orice rulment radial preia si o mica incarcare axiala. Special in acest caz, incarcarea nu este atat de mare incat sa fie necesara folosirea a 2 rulmenti radiali axiali, si unde mai pui pretul acestora. La urma urmei nu poti producte un utilaj hobby la pret de hobby cu rulmenti skf cu role. Dar cred ca se poate retine posibilitatea de a schimba acesti rulmenti in timp cu unii de calitate! Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 15, 2013 Partajează Postat Aprilie 15, 2013 Nu e necesar sa fie scumpi, nu mai tin minte ce rulment avea Dacia pe spate, poate e unul din acei rulmenti, si se gaseste la pret rezonalbil.Poti incerca si la targ, poate gasesti, e o modificare pe care e bine sa o faci daca e utilajul tau si vrei sa lucreze bine, la frezare sunt si solicitari radiale mai ales la freze cu diametru mare.Daca gasesti rulmentii produsi de URB prin targuri la 25-30 lei / buc e bine sa ii cumperi. Link spre comentariu
alin 105 Postat Aprilie 16, 2013 Partajează Postat Aprilie 16, 2013 Nu inteleg de ce rulmentii pe role nu se pot folosi cu succes la aplicatiile gen ax principal strung sau freza....sant ieftini ( un rulment spate Dacia e cc 10-12 lei,sincer e dubios de ieftin) suporta incarcari axiale si radiale si sant reglabili.Poate ne explica cineva mai in cunostinta de cauza care e chestia cu rulmentii pe role. Link spre comentariu
goguboeru Postat Aprilie 17, 2013 Partajează Postat Aprilie 17, 2013 Pe CQ -ul meu am pus rulmenti cu role conice, SKF. Am pus si un link pe topicul lui (la pagina 9 pe 22 martie) , catre un film de pe YT unde se vede foarte bine motivatia inlocuirii rulmentilor cu bile cu cei cu role la o masina unealta . Link spre comentariu
78ATI Postat Aprilie 17, 2013 Partajează Postat Aprilie 17, 2013 Pe CQ -ul meu am pus rulmenti cu role conice, SKF. Am pus si un link pe topicul lui (la pagina 9 pe 22 martie) , catre un film de pe YT unde se vede foarte bine motivatia inlocuirii rulmentilor cu bile cu cei cu role la o masina unealta .Buna dimineata!Vreau sa va intreb, ati pus rulmentii seria P (precision) sau obisnuiti? Nu stiu exact care este diferenta (de pret) insa cred ca ar trebuii sa fie o astfel de diferenta. A existat, sau exista o imbunatatire a functionalitatii strungului dupa schimbarea respectiva? Link spre comentariu
bcristian Postat Aprilie 17, 2013 Partajează Postat Aprilie 17, 2013 Eu la cnc am folosit rulmenti conici (seria 32000), care se gasesc cu 5-15 lei peste tot, la suruburi.La mine acestea sunt montate in tensiune - cate un rulment conic in fiecare capat, si surubul tensionat (destul de zdravan) intre ei. Alegerea a fost facuta pt a minimiza flambarea suruburilor, Tr12x3 la ~1300 mm cel mai lung.Pana acum nu am vazut uzura sau alte probleme, si nici nu ma astept sa am - pana la urma in utilizarea lor cea mai cunoscuta, la rotile de masina, suporta incarcari si socuri cu mult mai mari. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum