Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Freza Einhell MBF 550 / BT-MR 550


Vizitator darkflames

Postări Recomandate

Este adevarat, insa FUS22, nu este prevazut de proiectant sa poata freza canale elicoidale. Eu intentionez sa fac modificari, pentru a putea accesa astfel de lucrari. Dar daca in acest caz, proiectantul a prevazut-o cu transmitere prin angrenaje dintate, inseamna ca s-a gandit si la posibilitatea utilizarii avansului, la prelucrari cinematice. Este pacat sa se faca o modificare care reduce posibilitatile masinii, atata timp cat ele au fost prevazute prin constructie.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 114
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • 78ATI

    24

  • philiprobz

    15

  • fenobarbital

    7

  • almarghi

    6

Vizitator darkflames

 

Nu doriti sa incercati kitul de trasnformare Roti dintate -> curele? Cred ca modificarea este posibila atat cu curea trapezoidala cat si cu curea sincrona (dintata).

Scuze de raspunsul intarziat dar nu am avut acces la internet.

Acum ca am patit problema aceatsa cu pinionul, m-am documentat si am aflat de kit-ul de curea . Suna chiar foarte tentant, cu avantajul ca ar fi mult mai silentioasa si nu as mai avea probleme cu pinioane cu dinti rupti. Insa...ulterior am gasit review-ul cuiva care avea deja kit-ul pe freza, si a inceput sa enumere si dezavantajele ... adica ca, i-a crescut turatia, ceea ce pe el ( la fel ca si pe mine) nu-l ajuta, pentru ca lucra la turatii mici, nu mai putea sa lucreze cu freza la o turatie minima si pierduse din cuplu ( care si asa este f mic ) ...asa ca sunt intr-o dilema daca merita sau nu conversia. Apoi , mi-ar parea rau de munca celui ce a avut freza inaintea mea, care spune ca initial freza a avut toate pinioanele din plastic, si el le-a inlocuit cu metalice, exceptie cel ce s-a spart, fiind pinionul cel mai accesibil si lasat sa fie de sacrificiu . Si oricum, ca sa imi realizez modificarea pe curea , am nevoie de freza sa fie functionala, deci initial trebuie sa-mi rezolv problema cu pinionul . Asta ar fi modificarea chiar pe o freza einhell .Posted Image .

Link spre comentariu

Buna dimineata! Vreau o informatie de la dvs, e turatie maxima are motorul? Puteti aa o aflati dintr-o sursa oarecare?Apoi impreuna, daca doriti putem calcula un raport optim pentru a putea folosii masina ca ai initial.Eu recomand folosirea unei curele sincrone in detrimentul celei trapezoidale. De ce? Se diminjeaA in arcare pe arboriSe poate dimensiona la fel pe 2 trepte insa cu cresterea in dimensiuni.Monentan nu va pot ajuta xu pinionul defect, insa sunt ferm convins ca odata inlocuit risxul de diatrugere va fi prezent

Link spre comentariu

Buna dimineata! Vreau o informatie de la dvs, e turatie maxima are motorul? Puteti aa o aflati dintr-o sursa oarecare?

Apoi impreuna, daca doriti putem calcula un raport optim pentru a putea folosii masina ca ai initial.

Eu recomand folosirea unei curele sincrone in detrimentul celei trapezoidale. De ce? Se diminjeaA in arcare pe arbori

Se poate dimensiona la fel pe 2 trepte insa cu cresterea in dimensiuni.

Monentan nu va pot ajuta xu pinionul defect, insa sunt ferm convins ca odata inlocuit risxul de diatrugere va fi prezent

Am revenit, informatii referitoare la motor:

http://www.b2bmotor-manufacturer.com/83mm-03.htm

De aici avem un punct de start: ce turatie maxima folositi in mod curent?

Analizand specificatiile masinii: viteza 1: 50-1100 rpm , viteza 2: 120-2500 rpm

Putem recrea viteza 1 folosind 2 roti de curea avand raportul de 1/5

Dimensiunea de gabarit find 88 mm se poate merge cu o roata condusa de 80 mm,

Rezultand o roata conducatoare de 80/5= 16 mm.

Din specificatiile motorului, delicatetea este sa montam o roata de 16 mm pe un ax de 10.

(16-10)/2=3 mm grosime perete. In acesta trebui practicat canalul de pana.

Eu spun ca este realizabila. Excluzand cumpararea unui kit standard . Problema se complica putin in cazul

Existentei a 2 viteze. Gabaritul va creste dar....schimbarea treptelor va fi mai delicata dar nu imposibila.

 

Ce spuneti?

Link spre comentariu
Vizitator darkflames

Buna dimineata. Folosesc doar viteza 1, si niciodata pana la maxim...deci maxim undeva pe la 600-700 rpm . Canalul de pana din cate imi aduc aminte este de 3 sau 4 mm , ceea ce exclude folosirea unei roti de 16 mm .

Link spre comentariu

Buna seara! Probabil v-ati saturat de propunerile mele insa cred ca am o solutie.O voi aplica si eu cand va venii vremea: curele sincrone HTD. Confectionarea rotii motoare va di mai dificila.Mai orecis se admit rapoate de maxim 1:8, puterea transmisa este mare. Am facut un calcul si la o roata condusa de 72 dinti si un pinion de 16 se poaye face inlocuirea rotilor. Nu stiu ce costuri ar fi. Insa pinionil trebuie modifixat. Mai precis roata condusa trebuie sa fie alamita pe un dorn care se va monta pe motor.In mod obisnuit cu transmisie folosind curele T sau V nu permit in spatiul masinii rapiate mai mic decat 1:4La recitire

Link spre comentariu

@78ATI & @darkflames: Va rog sa va verificati in mod corespunzator si permanent ortografia si gramatica postarilor, astfel incat acestea sa fie inteligibile pentru oricine.

Scuze, insa mesajul a fost trimis de pe un telefon. Sper ca esenta lui a ajuns in pofida errorilor de scriere.Nu le pot spune greseli, ci errori. O seara minunata!
Link spre comentariu
Vizitator darkflames

Buna seara! Probabil v-ati saturat de propunerile mele insa cred ca am o solutie.O voi aplica si eu cand va venii vremea: curele sincrone HTD. Confectionarea rotii motoare va di mai dificila.Mai orecis se admit rapoate de maxim 1:8, puterea transmisa este mare. Am facut un calcul si la o roata condusa de 72 dinti si un pinion de 16 se poaye face inlocuirea rotilor. Nu stiu ce costuri ar fi. Insa pinionil trebuie modifixat. Mai precis roata condusa trebuie sa fie alamita pe un dorn care se va monta pe motor.In mod obisnuit cu transmisie folosind curele T sau V nu permit in spatiul masinii rapiate mai mic decat 1:4La recitire

Buna seara. Nicidecum nu m-am saturat de propunerile dumneavoastra, ba chiar va multumesc pentru efortul de a ma ajuta . Sunt interesat de propunere...Roata motoare, vad ca as putea sa o achizitionez de la hi-end, au exact pe 16 dinti, dar nu inteleg daca corespunde si dimensiunea apentru ax...se precizeaza ca , "gaura maxima pentru ax de 10.5mm", deci inteleg ca au si pt ax de 10 mm . detalii aici ...http://www.hi-end.ro/fulie-htd-10mm-cu-16-dinti-p-2861.html . Deci ar ramane de facut roata condusa , de 72 de dinti si de cumparat cureaua necesara . trebuie sa recunosc ca nu sunt in tema...nu stiu cat de usor este de confectionat/cumparat .
Link spre comentariu

Considerati si faptul ca in momentul conversiei pe curea, toata tensiunea intinderii acesteia va cadea pe un rulment (parca 629?) destul de mic. In link-ul urmator exista o varianta mai pe gustul meu ca sa zic asa:

 

http://mikesworkshop.weebly.com/mill-be ... rsion.html

 

Am schimbat cel putin odata rulmentii motorului de pe freza, in configuratia originala. Parerea mea este ca daca se inlocuiesc rotile din angrenaj din plastic in metal, urmatoarea problema va fi motorul; daca se trece pe curea, iarasi motorul va fi prea solicitat. Chiar nu vad momentan o varianta de rezolvare satisfacatoare la problemele acestei masini.

Link spre comentariu

Buna dimineata!Transmisia prin curea sincrona imbina foarte bine incarcarea radiala redusa, comparativ cu o curea trapezoidala.Astfel propunerea mea, a fost folosirea unei singure trepte de viteza, intre motor si arbore fiind doar 2 fulii.Prima de 16 dinti iar celalta de 72. Folosind o curea 3M cu latime de 9 mm cred ca se poate transmite cu succes miscarea.In cazul curelelor late sau trapezoidale problema este tensionarea acestora, fapt ce conduxe la solicitari radiale suplimentare.Voi incerca maine sa postez un catalog cu fulii, respectiv curele.

Link spre comentariu

Exista si posibilitatea de a folosi curele Poli V care au o sectiune mai mica.Si gasesti si fulii gata facute pt ele tot la cei care le vand.Eu am ales varianta asta pt transmisia la strungul CQ fata de cureaua cu "dinti" profil T.

post-63486-139829572811_thumb.jpg

Link spre comentariu

Buna dimineata!

Asa cum spuneam, incerc sa atasez aici o sectiune dintr-un catalog de roti de curea pentru tipul HTD.

Se va observa ca acest producator nu are pentru pasul de 3 mm decat roti de curea din Al, iar pentru pas de 5 are si Otel.

 

In limita timpului voi face un mic studiu pe o solutie constructiva astfel incat sa se poata obtine un raport de transmitere cat mai mic > 4:1, in limita spatiului masinii.

La prima vedere, cu un artificiu de proiectare/executie se poate obtine raportul minim: 7.2:1 folosind 72 dinti si 10 dinti. Pentru un raport estimat de 6:1, trebuie sa folosim 72 dinti la roata condusa si 12 dinti la roata motoare. Problema constructiva este adaptarea axului motorului sau montarea fuliei pe o bucsa suplimentara.

Spatiul ocupat de roata condusa este de ~ 69mm (fata de 80 mm disponibili).

 

 

In cazul folosirii unei curele cu pas 5, situatia se simplifica putin, insa raportul de transmisie este diferit: 4:1 folosind pentru roata condusa 48 de dinti si pentru roata motoare: 12 dinti. Aici montajul se face foarte simplu roata motoare permitand si alamirea pe un alt dorn, etc...

 

Din mesajele anterioare, si din informatii diferite, se pare ca motorul ar trebuii sa debiteze 5000 rpm, insa gurile rele spun ca functioneaza la 4300-4800 rpm.

Astfel ca masina, in configuratia originala pentru a obtine 1100rot/tr1 foloseste un raport de 4:1. De aici este la latitudinea dvs cum doriti sa faceti transmisia. In treapta 1 (viitoare unica) sa se obtina 0-1100 sau mai mica!

 

Daca doriti sa faceti ceva foarte complicat se poate compune o transmisie cu 6 roti de curea si 3 curele, obtinandu-se un raport inferior celui de 4 sau 6:1, insa mergand cu constructia pe verticala.

HTD GT_1.pdf

HTD GT_2.pdf

Link spre comentariu
Vizitator darkflames

Buna dimineata.Nu as avea nevoie sa ma complic cu mai multe viteze, daca in momentul actual nu am simtit nevoia sa o folosesc pe a 2-a, deci mi-ar fi suficient doar 2 roti de curea cu un raport ce sa-mi permita sa pastrez unica viteza cuprinsa intre 0-1100 rpm .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări