Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

tranzistor din calculatorul unui automobil CHRYSLER benzinar


electrocatt

Postări Recomandate

Salut!Va rog sa ma ajutati, daca aveti idee, ce tranzistor este cel din poza. Pe el scrie pe primul rand de sus 4221, iar pe randul al doilea R638 si este fabricat de MOTOROLA. Acesta comanda aprinderea pentru bujiile 1 si 4 si l-am gasit in scurt. Motorul porneste doar in doua pistoane 2 si 3. Celalalt tranzistor e bun. Cel ars se incalzeste foarte tare. Am rupt netul in sus si in jos si nu l-am gasit. Banuiesc ca este un MOS FET N channel. Astept un raspuns.Multumesc!

post-6500-139829568171_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • electrocatt

    8

  • alfabit

    5

  • remus68

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Incearca la cineva care repara ecu, sigur va gasi printr-un ecu nereparabil 2 buc tranzistori ( sa fie ambii la fel ) si sa-i schimbi pe amindoi in ecu tau, sint sanse mari sa fie varianta cistigatoare.Sigur vei gasi iun Sirius 32 ( foarte comun ecu ) care are 2 Mosfeti care fac tot acelasi lucru, comanda bobinele 1-4 si 2-3.Oricum daca nu gasesti unul exact la fel ( 4221 cum zici tu ), sa pui echivalent trebuie schimbati amindoi .

Link spre comentariu

Asta era ideea, sa caut un echivalent. As fi curios ce caracteristici are cu aproximatie. Poate ai mai vazut in alt ECU alti tranzistori care fac acelas lucru. daca aveti o idee.... astept.Multumesc!

Link spre comentariu

Uite, s-a cam lamurit treaba. M-am uitat in niste ecu vechi care le tin pentru piese, EMS 3132 are acolo 14CL40 si Sirius 32 are 20CL36.

Deci daca te uiti pe google dupa tipurile astea de am zis, 14CL40 = 14N40 ( 14A, 400V, N-Channel Ignition IGBT ), 20CL36 = 20N36 ( 20A, 360V N-Channel, Logic Level, Voltage Clamping IGBTs )

 

Ce ai tu in ecu tau este : Q67040-A4221 IGBT With Antiparallel Diode (Low forward voltage drop High switching speed Low tail current Latch-up free Including fast free-wheel diode), deci corespunde cu cele din Siemens-urile mentionate mai sus, echivalent cu BUP307D ( IGBT 35A 1200V ), ala al tau este mult mai puternic decit cele europene ( normal. americanii sa fie ei cei mai tari ! )

 

Deci, sa nu mai lungesc vorba, cauti echivalent cu al tau, BUP307D, daca nu, IGBT minim 15-20A / 400V, masori cel care e bun la tine daca are dioda antiparalel, oricum eu as incerca cu 20N36 care gasesti in ecu comune de Reno-Dacia, daca merge te-ai scos, daca crapa cauti mai puternic, eu asa as face, mai ales ca am la indemina.

 

P.S.Ma mir ca nu ai gasit pe net nimic despre tranzistoarele finale de bobine inductie de ecu, e plin netu de subiectul asta, toate fisele de catalog sint pe alldatashhet.com ( nu e reclama, e clar in scop educational )

Link spre comentariu

A functionat foarte putin ..adica nici 10 km si a cedat... trebuie sa puna ceva mai puternic

Bobina de inductie a verificat-o cineva ? Daca are scurt pe infasurarea primara unde a cedat tranzistorul e o problema...Asa facem ca Dorel care cere mereu " da-ti-mi va rog un ciocan mai mare ", al lui niciodata nu-i suficient ...
Link spre comentariu
Vizitator dracushoru

Dupa ce o sa schimbe cata tranzistorul o sa montez si bobina noua...mentionez ca inainte sa ajunga ecu la Catalin am cumparat bobina noua ,fise noi si bujii.dupa ce remediaza Cata problema o sa pun odata cu ecu si bobina noua.

Link spre comentariu

am montat IRF840 de invertor 12V-220V. Dupa calculele mele trebuia sa tina. Cat au functionat nu se incalzea nimic. Totul rece si fara probleme. Sa vad de unde as putea sa comand cele specificate mei sus. Ce parere aveti de asta IRG4PH50UD. Cele mentionate mai sus nu le prea gasesc.

Link spre comentariu

....Sa vad de unde as putea sa comand cele specificate mei sus. Cele mentionate mai sus nu le prea gasesc.

Gaseste un Sirius 32 sau EMS 3132 de Reno ( sau dacia supenova-solenza-logan ) din care iei tranzistoarele ( sfatul meu sa le schimbi pe amindoua ).Un ecu de Reno gasesti la dezmembrari, gasesti unul spart, accidentat, tranzistoarele sigur au scapat nevatamate, sau gasesti un ecu defect din care scoti tranzistoarele ( problema sa nu fie chiar un tranzistor care cauti defect in acel ecu ).Eu cind am avut nevoie am gasit si accidentat ( sparta carcasa, restul perfect inauntru ), si defecte, unul chiar cu un tranzistor de-ala defect.Si obligatoriu schimba bobina de inductie ( scurt in primar ), mari sanse sa impuste chiar ea tranzistorul.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări