Vizitator Cosmin01 Postat Ianuarie 27, 2013 Partajează Postat Ianuarie 27, 2013 Salut!Sunt nou pe aici de aceea va rog sa ma scuzati daca nu respect ceva din regulile forumului.Am si eu o rugaminte....Lucrez la un Service de Stivuitoare si am o problema...Unul din stivuitoarele la care lucrezare nevoie de o temporizare de circa 30-50 sec pentru motorul de servo. Va rog sa ma ajutati daca puteti cu o schema sau cevapentru a face un modul simplu (cat mai simplu) pentru a temporiza motorul de servo. Precizez ca motorul este alimentat cu 48V si in acest moment este pornit de un micro care se afla pe pedala care comanda motoarele de tractiune. Daca iei piciorul de pe pedala servo se opreste instantaneu si nu prea e frumos sa virezi la 90 grade un utilaj de 2,5t.Va multumesc Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 27, 2013 Partajează Postat Ianuarie 27, 2013 Cauta releu de timp cu burduf, sunt cele mai simple! Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 27, 2013 Partajează Postat Ianuarie 27, 2013 Cum e alimentat motorul de la servodirectie? Direct de la blocul de contacte al pedalei de acceleratie sau prin intermediul unui releu auxiliar? Link spre comentariu
Vizitator Cosmin01 Postat Ianuarie 27, 2013 Partajează Postat Ianuarie 27, 2013 micro de pe pedala de acceleratie comanda bobina unui contactor ce alimenteaza motorul de pompa... Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 27, 2013 Partajează Postat Ianuarie 27, 2013 Cunoscindu-se tensiunea de alimentare V+, polaritatea tensiunii de comanda la iesirea din microcontactul de la pedala, rezistenta bobinei contactorului / curent de comanda contactor, se poate dimensiona un circuit de temporizare extrem de simplu care va intirzia decuplarea contactorului la intreruperea microcontactului de la pedala.Exemplul de mai jos sugereaza un exemplu in cazul in care tensiunea de comanda la iesirea din microcontacul de la pedala are polaritate pozitiva, considerindu-se masa alimentarii la minus. Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 28, 2013 Partajează Postat Ianuarie 28, 2013 Asa cum e montat C-ul cred ca temporizarea se face la cuplare si la decuplare..In mod corect, eu cred ca acel C-u se monteaza inaintea rezistentei care, printr-un contact N.I. al releului principal, sta pe (+) si cand se apasa pedala C-ul face temporizarea..dupa cum se vede se complica chestia. Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 28, 2013 Partajează Postat Ianuarie 28, 2013 Asa cum e montat C-ul cred ca temporizarea se face la cuplare si la decuplareSchema e doar de principiu si nu cea reala. Dupa ce se cunosc datele problemei se poate desena o schema reala. In montajul real nu va fi o singura rezistenta sau un singur tranzistor si nici alte contacte suplimentare in afara celor existente. Link spre comentariu
Vizitator Cosmin01 Postat Ianuarie 28, 2013 Partajează Postat Ianuarie 28, 2013 Domnilor...intr-un stivuitor am 2 instalatii...una de forta , cu fire groase cu D10-12 si o instalatie electrica de comanda.Acum...motorul meu de pompa este conectat permanent la (-) si printr-un contactor la (+)Instalatia de comanda este conectata permanent la (-) si (+) este trecut prin contact de cheie si prin micro de pe pedala de acceleratie si merge la bobina contactorului de la instalatia de forta.Motorul de pompa porneste cand apasa pedala de acceleratie, deci cand ma deplasez si se oprete exact in momentul in care iau piciorul de pe pedala....Ceea ce imi doresc eu este atunci cand iau piciorul de pe pedala...motorul servodirectiei sa mai mearga 30_50 secunde....asa ca pe firul care este intre micro de pe pedala si bobina contactorului trbuie sa pun ceva care sa imi faca intarzierea...ajuatati-ma!.. Link spre comentariu
worker Postat Ianuarie 29, 2013 Partajează Postat Ianuarie 29, 2013 se poate si fara un temporizator.cu un simplu push-button care se monteaza langa pedale (sau pe volan, desi estemai usor de comandat cu piciorul) si se leaga intre un + permannt de la partea de comanda si releu.Push-buttonul respectiv se poate chiar integra intr-o noua pedala care va fi actionata atunci cand nu se apasa acceleratia pentru schimbarea directiei de mers. Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 29, 2013 Partajează Postat Ianuarie 29, 2013 In paralel cu acel micro pune un push sau un intrerupator care sa fie accesibil la volan asa cum a zis si userul de mai sus; e cel mai simplu. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum