Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alternator auto


Vizitator alex petrutiu

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    7

  • validae

    3

  • remus68

    2

  • valangjed

    2

Top autori în acest subiect

Vizitator alex petrutiu

Cred ca a fost explicat cum trebuie de catre colegi ca alternatorul scos de pe masina nu se poate verifica doar cu un multimetru.Fara sa-l demontezi nu poti verifica nici macar diodele, trebuie sa scoti cel putin capacul de pe punte.Singura verificare cu voltmetrul e pe masina, cu farurile aprinse si motorul pornit.Daca la bornele bateriei ai intre 13,8 si 14,4V se considera ca alternatorul functioneaza.Daca nu, are un defect care se depisteaza numai dupa demontare.Asta e.

As fi vrut si eu sa pot gasi defectul la un aparat fara sa-l desfac, numai privindu-l. :rade:

Nu cred ca m-am facut inteles ,nu am spus ca nu poate fi demontat ,ci doar ca piesele acestuia pot fi verificate cu un multimetru . Ce ar insemna sa-ti dau un televizor sa-l reparii si sa-mi insiri pe o masa toate piesele pentru a le verifica pe toate in parte, pur si simplu am intrebat daca cineva poate diagnostica un alternator fara a fi nevoit sa-l demontezi integral, ce ar insemna pentru un electrician auto care repara asa ceva sa demonteze fiecare alternator in bucati pentru a vedea ce defect are?

Curiozitatea mea era daca cineva este in masura sa ma ajute in diagnosticarea unui alternator "LA BANC NU PE AUTO".

Link spre comentariu

Vezi tu,daca imi dai un televizor,il bag in priza,masor tensiuni in anumite puncte si apoi ma duc pe defect,n-am nici un interes sa ti-l fac bucati.Daca il pun in priza si n-am ce masura,atunci ma duc direct pe sursa si vad ce se intampla.Daca si aici imi pui conditia sa ti-l repar fara sa-l bag in priza,doar cu multimetrul,atunci ai toate sansele sa te alegi cu un frigider plin.La fel si cu alternatorul,vii cu masina,masor ce mai stie sa faca,si pe urma cu el demontat ma duc la piesa defecta.Daca nu am posibilitatea sa-l vad mergand si mi-l pui in brate sa-l verific,atunci da, ti-l fac bucati(la figurat vorbind,pt ca in realitate se vor demonta doar acele parti care nu se pot masura montate),masor,inlocuiesc ce e de inlocuit daca e cazul,si te taxez(la urma,nu inainte ca la bordel),deci se poate si la banc,fara probleme.Din pacate,la releu nu ai cum sa fentezi armata(numai cu multimetrul),ori il probezi asa cum ti-am explicat,la banc,ori il inlocuiesti din start cu unul care-l stii ca e in toate mintile,ca sa nu risti sa faci manopera pe masina mai mult decat trebuie.Simplu,nu stiu ce nu intelegi ca nu poti face omleta fara sa spargi ouale.

Link spre comentariu
Vizitator alex petrutiu

Vezi tu,daca imi dai un televizor,il bag in priza,masor tensiuni in anumite puncte si apoi ma duc pe defect,n-am nici un interes sa ti-l fac bucati.Daca il pun in priza si n-am ce masura,atunci ma duc direct pe sursa si vad ce se intampla.Daca si aici imi pui conditia sa ti-l repar fara sa-l bag in priza,doar cu multimetrul,atunci ai toate sansele sa te alegi cu un frigider plin.La fel si cu alternatorul,vii cu masina,masor ce mai stie sa faca,si pe urma cu el demontat ma duc la piesa defecta.Daca nu am posibilitatea sa-l vad mergand si mi-l pui in brate sa-l verific,atunci da, ti-l fac bucati(la figurat vorbind,pt ca in realitate se vor demonta doar acele parti care nu se pot masura montate),masor,inlocuiesc ce e de inlocuit daca e cazul,si te taxez(la urma,nu inainte ca la bordel),deci se poate si la banc,fara probleme.Din pacate,la releu nu ai cum sa fentezi armata(numai cu multimetrul),ori il probezi asa cum ti-am explicat,la banc,ori il inlocuiesti din start cu unul care-l stii ca e in toate mintile,ca sa nu risti sa faci manopera pe masina mai mult decat trebuie.Simplu,nu stiu ce nu intelegi ca nu poti face omleta fara sa spargi ouale.

de dragul conversatiei pot sa-ti spun ca in comparatie cu televizorul ,alternatorul pe masina, daca din intamplare ai avut ocazia sa vezi, poate prezenta doar trei defecte prin care nu poti determina cu exactitate piesa defecta si anume cand incarca prea putin pot fi ori diode ori releu ori stator, cand incarca prea mult este clar releu iar cand nu incarca deloc poate fi oricare piesa din el.Intrebarea mea si cu asta voi inchide aceasta discutie era daca cineva cunoaste o metoda mai simpla de verificate a releului demontat sau a statorului si blocului de diode fara a fi nevoit sa le desprinda de pe carcasa.
Link spre comentariu

...alternatorul pe masina, daca din intamplare ai avut ocazia sa vezi,

Esti perspicace,ti-ai dat seama ca n-am vazut la viata mea un alternator,nici pe masina,nici separat...asta e,m-ai prins,dar sunt curios daca cineva poate sa se pronunte despre starea acelui releu doar concentradu-se intens(eventual folosind chiar si un multimetru),deci mult mai simplu decat sa-i simulezi conditiile de lucru la banc,ceea ce mi se pare mai mult decat o stupizenie,pe langa faptul ca e complicat a naibii...Ce-mi plac mie chestiile astea,in care vine unu si intreaba tot felul de ciudatenii(ca sa nu spun tampenii),incerci sa-l lamuresti,si in loc de multumesc,te trezesti ca-ti mai da si lectii.
Link spre comentariu
Vizitator alex petrutiu

...alternatorul pe masina, daca din intamplare ai avut ocazia sa vezi,

Esti perspicace,ti-ai dat seama ca n-am vazut la viata mea un alternator,nici pe masina,nici separat...asta e,m-ai prins,dar sunt curios daca cineva poate sa se pronunte despre starea acelui releu doar concentradu-se intens(eventual folosind chiar si un multimetru),deci mult mai simplu decat sa-i simulezi conditiile de lucru la banc,ceea ce mi se pare mai mult decat o stupizenie,pe langa faptul ca e complicat a naibii...Ce-mi plac mie chestiile astea,in care vine unu si intreaba tot felul de ciudatenii(ca sa nu spun tampenii),incerci sa-l lamuresti,si in loc de multumesc,te trezesti ca-ti mai da si lectii.
Bag sama ca am nimerit prost pe acest forum, spre deosebire de alte forumuri in care daca pui o intrebare ca necunoscator t-i se raspunde cu intelegere aici am senzatia ca este alceva decat un forum sau poate un forum cu multe personalitati.i-mi cer scuze daca v-am deranjat .
Link spre comentariu
Bunapoate cineva sama sfatuiasca cum pot verifica un alternator daca nu incarca ceproblema are (releu ,stator, diode) fara al demonta/

 

Ai dreptate,ai nimerit...prost.

Deci asta a fost debutul,destul de “prost” ca sa folosesc termenul tau…fara date exacte ce vrei,fara tip sau caracteristici tehnice.S-a trecut peste asta si ti s-a explicat ca pt prescolari(la modul elegant exprimat) ceea ce trebuia,numai ca ceea ce trebuia nu a coincis cu ceea ce voiai sa auzi,si ai insistat(chiar de mai multe ori)

Maieste cineva care ma poate ajuta, binenteles fara bani.
Curiozitatea mea era daca cineva este in masura sa ma ajute in diagnosticarea unui alternator "LA BANC NU PE AUTO".
daca cineva cunoaste o metoda mai simpla de verificate a releului demontat sau a statorului si blocului de diode fara a fi nevoit sa le desprinda de pe carcasa.

Se vede treaba ca nu se poate altfel decat ti s-a explicat in mai multe randuri,si chiar daca te dai impuscat in aripa,probabil dupa ceva sapaturi pe net,vii si ne tii chiar si o prelegere,pe ton ironic

de dragul conversatiei pot sa-ti spun ca in comparatie cu televizorul ,alternatorul pe masina, daca din intamplare ai avut ocazia sa vezi, poate prezenta doar trei defecte prin care nu poti determina cu exactitate piesa defecta .

Eu cred ca nu forumul are o problema…poate ghicesti cine are,ca vad ca esti perspicace.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Bag sama ca am nimerit prost pe acest forum, spre deosebire de alte forumuri in care daca pui o intrebare ca necunoscator t-i se raspunde cu intelegere aici am senzatia ca este alceva decat un forum sau poate un forum cu multe personalitati.i-mi cer scuze daca v-am deranjat .

In primul rand,bine ai venit pe Elforum!Revenind la alternator,mai multe detalii din partea ta,poate chiar cateva poze cu alternatorul in discutie,te-ar ajuta.Sunt multe modele,chiar daca functioneaza pe aceleasi principii,constructiv pot fi diferite.Asa cum s-a mai spus,releul nu-l poti verifica,decat invartind rotorul,si masurand tensiunea redresata.Daca vrei sa masori statorul,puntea,rotorul,e relativ mai simplu.La punte e musai sa deconectezi legaturile la stator,dupa care poti masura fiecare dioda in parte,cu multimetru.La rotor masori rezistenta,trebuie sa ai undeva intre 2-10 ohmi,functie de puterea alternatorului.La stator incep problemele;rezistenta infasurarilor e foarte mica,zecimi de ohm,iar daca ai spire in scurt,nu le poti depista pe baza diferentei de rezistenta,cu un multimetru obisnuit.Ar trebui o punte de masurat inductanta,dar sigur nu ai asa ceva;asa ca trebuie iar invartit rotorul,acesta fiind alimentat cu 12V.Masori tensiunea alternativa,pe fiecare infasurare a statorului,la aceeasi turatie,care poate fi mica,zeci RPM.Trebuie sa obtii tensiuni egale la fiecare masuratoare,daca turatia e aceeasi.Se mai poate folosi un traf de retea care scoate cca 6-12V,cu care alimentezi statorul intre doua fire din cele trei,apoi masori tensiunea obtinuta intre firul ramas liber si cele doua alimentate.Trebuie sa obtii tensiuni identice.Apoi muti alimentarea,repeti masuratorile si tot asa.Asta in mare..Cel mai simplu e insa sa invarti rotorul;poti testa mult mai usor releu,stator,rotor,punte.
Link spre comentariu
Vizitator alex petrutiu

Bag sama ca am nimerit prost pe acest forum, spre deosebire de alte forumuri in care daca pui o intrebare ca necunoscator t-i se raspunde cu intelegere aici am senzatia ca este alceva decat un forum sau poate un forum cu multe personalitati.i-mi cer scuze daca v-am deranjat .

In primul rand,bine ai venit pe Elforum!Revenind la alternator,mai multe detalii din partea ta,poate chiar cateva poze cu alternatorul in discutie,te-ar ajuta.Sunt multe modele,chiar daca functioneaza pe aceleasi principii,constructiv pot fi diferite.Asa cum s-a mai spus,releul nu-l poti verifica,decat invartind rotorul,si masurand tensiunea redresata.Daca vrei sa masori statorul,puntea,rotorul,e relativ mai simplu.La punte e musai sa deconectezi legaturile la stator,dupa care poti masura fiecare dioda in parte,cu multimetru.La rotor masori rezistenta,trebuie sa ai undeva intre 2-10 ohmi,functie de puterea alternatorului.La stator incep problemele;rezistenta infasurarilor e foarte mica,zecimi de ohm,iar daca ai spire in scurt,nu le poti depista pe baza diferentei de rezistenta,cu un multimetru obisnuit.Ar trebui o punte de masurat inductanta,dar sigur nu ai asa ceva;asa ca trebuie iar invartit rotorul,acesta fiind alimentat cu 12V.Masori tensiunea alternativa,pe fiecare infasurare a statorului,la aceeasi turatie,care poate fi mica,zeci RPM.Trebuie sa obtii tensiuni egale la fiecare masuratoare,daca turatia e aceeasi.Se mai poate folosi un traf de retea care scoate cca 6-12V,cu care alimentezi statorul intre doua fire din cele trei,apoi masori tensiunea obtinuta intre firul ramas liber si cele doua alimentate.Trebuie sa obtii tensiuni identice.Apoi muti alimentarea,repeti masuratorile si tot asa.Asta in mare..Cel mai simplu e insa sa invarti rotorul;poti testa mult mai usor releu,stator,rotor,punte.
Link spre comentariu
Vizitator alex petrutiu
Bunapoate cineva sama sfatuiasca cum pot verifica un alternator daca nu incarca ceproblema are (releu ,stator, diode) fara al demonta/

 

Ai dreptate,ai nimerit...prost.

Deci asta a fost debutul,destul de “prost” ca sa folosesc termenul tau…fara date exacte ce vrei,fara tip sau caracteristici tehnice.S-a trecut peste asta si ti s-a explicat ca pt prescolari(la modul elegant exprimat) ceea ce trebuia,numai ca ceea ce trebuia nu a coincis cu ceea ce voiai sa auzi,si ai insistat(chiar de mai multe ori)

Maieste cineva care ma poate ajuta, binenteles fara bani.
Curiozitatea mea era daca cineva este in masura sa ma ajute in diagnosticarea unui alternator "LA BANC NU PE AUTO".
daca cineva cunoaste o metoda mai simpla de verificate a releului demontat sau a statorului si blocului de diode fara a fi nevoit sa le desprinda de pe carcasa.

Se vede treaba ca nu se poate altfel decat ti s-a explicat in mai multe randuri,si chiar daca te dai impuscat in aripa,probabil dupa ceva sapaturi pe net,vii si ne tii chiar si o prelegere,pe ton ironic

de dragul conversatiei pot sa-ti spun ca in comparatie cu televizorul ,alternatorul pe masina, daca din intamplare ai avut ocazia sa vezi, poate prezenta doar trei defecte prin care nu poti determina cu exactitate piesa defecta .

Eu cred ca nu forumul are o problema…poate ghicesti cine are,ca vad ca esti perspicace.

nu am vrut sa fiu nici ironic nu ma dau nici lovit in aripa ci am pus o intrebare despre alternator auto,binenteles daca cineva a lucrat cu asa ceva,daca nu cunosti problema te rog lasa pe alti sa-mi raspunda,chiar nu am chef de discutii de"prost" gust.

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Am vrut sa iau tensiune de la iesirea pt. lampa martor aalternatorului de Solenza . Îmi trebuia pt. un releu care sa-mi aprindă si sa-mi stingă automat farurile. Ar fi trebuit sa fie tensiune cand se învârte alternatorul pentru ca știu ca încarcă si cand este intrerupt contactul si merg in frâna de motor. Nu era tensiune decât cu contactul cuplat. Ca sa m-a lămuresc am luat un alternator de Solenza, i-am luat capacul din spate,dar este turnat silicon pe acolo si nu am lămurit problema. Ba mai mult am găsit șase iesiri din stator către diode. Iesirile au firul dublu. Am căutat si pe Google imagini si toate statoarele au trei maxim patru iesiri. Acum am doua nelămuriri.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări