Vizitator alex petrutiu Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Bunapoate cineva sama sfatuiasca cum pot verifica un alternator daca nu incarca ceproblema are (releu ,stator, diode) fara al demonta/ Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 sepoa teverif icaiternatorul scriecor ectdac avrei safi iinteles/ Link spre comentariu
valangjed Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 inca din titlu a gresit-o.Despre ce masina e vorba?Ce fel de alternator?Chiar daca erai Gigi Becali , stiam ca ai un M...... dar nu stiam ce altenator ai. Link spre comentariu
kzr66 Postat Ianuarie 30, 2013 Partajează Postat Ianuarie 30, 2013 Ca el-auto , ce sunt , cu informatiile date de user , nu pot , decat sa fiu de acord cu cei de mai sus , nici nu mai pot avea pretentii la : an de fabr. , model , cod motor , daca nu stim ce " fabricatiune" e . Daca suntem ajutati cu informatii , cu placere ajutam . Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 30, 2013 Partajează Postat Ianuarie 30, 2013 Ma intreb la ce-i foloseste...sa zicem ca ghiceste cineva ca are una sau mai multe diode duse-sunt sigur ca urmatoarea intrebare va fi daca se pot schimba fara a demonta nimic de pe masina,si nu stiu de ce,dar am asa o banuiala ca accesul acolo e destul de dificil chiar pt demontare,de depanare ce sa mai vorbim... Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 30, 2013 Partajează Postat Ianuarie 30, 2013 Daca nu e de Dacia modele vechi, in afara de perii colector nu poate decat sa schimbe complet puntea sau releul electronic.Dar nici alea nu se pot verifica fara sa-l demonteze. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 De asta spuneam ca intrebarea nu are rost,fara a demonta nimic,nu poti rezolva nimic,indiferent ce masina are. Link spre comentariu
valangjed Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 Cred ca a dus-o la service si le-a spus meseriasilor ca noi nu stim nimic .De sambata pana azi ar fi trebuit sa mai dea un semn de viata. Link spre comentariu
Vizitator alex petrutiu Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Cred ca a dus-o la service si le-a spus meseriasilor ca noi nu stim nimic .De sambata pana azi ar fi trebuit sa mai dea un semn de viata.Va multumesc pt conversatia pe care a-ti facut-o pe baza postarii mele,nu pot sa spun decat scuze daca va deranjat cum am scris.Cu privire la intrebarea mea ma refeream la orice tip de alternator auto dar nu neaparat la alternator in sine ci la toate subansamblele acestuia (regulator tensiune,bloc diode, stator).Exemplu regulator alternator bosch, cum as putea sa verific daca mai functioneaa (demontat). Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Va multumesc pt conversatia pe care a-ti facut-o pe baza postarii mele,Placerea a fost de partea noastra regulator alternator bosch, cum as putea sa verific daca mai functioneaa (demontat).Iti trebuie o sursa reglabila capabila sa furnizeze min 15V/ 5A,pui in loc de rotorul alternatorului o sarcina rezistiva(un bec de far de ex) si alimentezi jucaria cu tensiune incepand de la 10V si ii dai crescator pana pe la 15V...nu ma intreba cum il alimentezi,pt ca daca il ai in mana si nu te prinzi,mai bine renunti pt ca il poti avaria chiar daca in momentul demontarii era functional...trebuie sa-i simulezi conditiile de lucru de pe masina,la banc,si aici sunt particularitati de la un tip la altul,nu ma hazardez sa zic ceva atata timp cat n-am vazut despre ce e vorba.Posibil excitatia alternatorului sa consume mai mult decat cei 4...5A a unui bec de far,dar daca iti functioneaza bine asa,mai mult ca sigur si pe masina isi va face treaba...asta ca sa nu mai demontezi si alternatorul ca sa lucrezi in conditii reale.Daca e potent,in intervalul 13,8V...14,4V iti va intrerupe alimentarea sarcinii,daca nu,ai doua variante...ori nu comanda deloc sarcina,ori nu o va intrerupe la tensiunea de prag,in ambele situatii ma indoiesc sa-l poti repara,dar macar te lamuresti ce detii.Ar mai putea fi un caz mai rar,cand intreruperea sarcinii se face dar nu in intervalul amintit,asta inseamna ca referinta interna s-a decalibrat,si in functie de tip si de felul cum il poti accesa la interior,il vei putea remedia...sau nu.Daca intrerupe ferm sarcina la o tensiune cuprinsa in intervalul amintit,inseamna ca ai un releu(electronic) regulator de tensiune bun. Link spre comentariu
Vizitator alex petrutiu Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Va multumesc pt conversatia pe care a-ti facut-o pe baza postarii mele, Placerea a fost de partea noastra regulator alternator bosch, cum as putea sa verific daca mai functioneaa (demontat). Iti trebuie o sursa reglabila capabila sa furnizeze min 15V/ 5A,pui in loc de rotorul alternatorului o sarcina rezistiva(un bec de far de ex) si alimentezi jucaria cu tensiune incepand de la 10V si ii dai crescator pana pe la 15V...nu ma intreba cum il alimentezi,pt ca daca il ai in mana si nu te prinzi,mai bine renunti pt ca il poti avaria chiar daca in momentul demontarii era functional...trebuie sa-i simulezi conditiile de lucru de pe masina,la banc,si aici sunt particularitati de la un tip la altul,nu ma hazardez sa zic ceva atata timp cat n-am vazut despre ce e vorba.Posibil excitatia alternatorului sa consume mai mult decat cei 4...5A a unui bec de far,dar daca iti functioneaza bine asa,mai mult ca sigur si pe masina isi va face treaba...asta ca sa nu mai demontezi si alternatorul ca sa lucrezi in conditii reale. Daca e potent,in intervalul 13,8V...14,4V iti va intrerupe alimentarea sarcinii,daca nu,ai doua variante...ori nu comanda deloc sarcina,ori nu o va intrerupe la tensiunea de prag,in ambele situatii ma indoiesc sa-l poti repara,dar macar te lamuresti ce detii.Ar mai putea fi un caz mai rar,cand intreruperea sarcinii se face dar nu in intervalul amintit,asta inseamna ca referinta interna s-a decalibrat,si in functie de tip si de felul cum il poti accesa la interior,il vei putea remedia...sau nu.Daca intrerupe ferm sarcina la o tensiune cuprinsa in intervalul amintit,inseamna ca ai un releu(electronic) regulator de tensiune bun. Multumesc, cred ca nu ai inteles ce vreau eu de fapt , de verificat daca functioneazaeste foarte simplu dar dureaza. mai pe scurt: i-ti dau un alternator defect si vreau sa-mi descoperi piesa defecta cu ajutorul unui multimetru si atat? Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Eu am inteles f bine daca te uti ce ai intrebat...ai vrut sa stii cum verifici un releu regulator de tensiune demontat-asta ti-am explicat.Acum daca imi pui conditia ca sa folosesti doar un multimetru,ma tem ca nu vei putea afla mare lucru la banc...nu stiu ce idee ti-ai format tu ca ar reprezenta acel releu,dar cu siguranta nu e un simplu bec in asa fel incat sa-l poti masura cu orice pocnitoare de aparat(nu ca unul evoluat te-ar ajuta mai mult).Alte parti componente ale alternatorului probabil le vei putea masura,dar releul cu siguranta,nu. Apeleaza si tu la un electrician auto si te va lamuri fara probleme,dar cu bani,si suma va suplini lipsa ta de informatie in domeniu. Link spre comentariu
Vizitator alex petrutiu Postat Februarie 3, 2013 Partajează Postat Februarie 3, 2013 Eu am inteles f bine daca te uti ce ai intrebat...ai vrut sa stii cum verifici un releu regulator de tensiune demontat-asta ti-am explicat.Acum daca imi pui conditia ca sa folosesti doar un multimetru,ma tem ca nu vei putea afla mare lucru la banc...nu stiu ce idee ti-ai format tu ca ar reprezenta acel releu,dar cu siguranta nu e un simplu bec in asa fel incat sa-l poti masura cu orice pocnitoare de aparat(nu ca unul evoluat te-ar ajuta mai mult).Alte parti componente ale alternatorului probabil le vei putea masura,dar releul cu siguranta,nu. Apeleaza si tu l un electrician auto si te va lamuri fara probleme,dar cu bani,si suma va suplini lipsa ta de informatie in domeniu.Multumesc pt sfat .Maieste cineva care ma poate ajuta, binenteles fara bani. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 4, 2013 Partajează Postat Februarie 4, 2013 Cred ca a fost explicat cum trebuie de catre colegi ca alternatorul scos de pe masina nu se poate verifica doar cu un multimetru.Fara sa-l demontezi nu poti verifica nici macar diodele, trebuie sa scoti cel putin capacul de pe punte.Singura verificare cu voltmetrul e pe masina, cu farurile aprinse si motorul pornit.Daca la bornele bateriei ai intre 13,8 si 14,4V se considera ca alternatorul functioneaza.Daca nu, are un defect care se depisteaza numai dupa demontare.Asta e. As fi vrut si eu sa pot gasi defectul la un aparat fara sa-l desfac, numai privindu-l. Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 4, 2013 Partajează Postat Februarie 4, 2013 La alternatoarele cu stator in stea care au nulul scos in afara la borna C (control) se poate verifica fara demontarea alternatorului daca diodele din punte sint strapunse si se poate afla pe ce alternanta este dioda defecta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum