Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

rog putin ajutpr Tranzistor NPN

Vizitator

Postări Recomandate

• Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Marian

5

• zal

4

• petru_f

1

• leoncris

1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

mellbo, pune un BD135,137,139,235,237,441, dacă rez bobinei e de 200-300 Ohmi, sau chiar BD241,243 dacă rez bobinei releului e în jur de 100 Ohmi. Mai adaugă o rez între b-e de cîţiva kOhmi contra acţionărilor aleatorii.
Link spre comentariu

ideea era alta. alimentarea acelui tranzistor. exista doua tensiuni. +5 in baza si +12 prin bobina pe colector. sunt doar amator, dar ma tem sa nu se arda microprocesorul .. e normal acolo ? sau acolo intervine dioda ?OffTopic: daca in loc de tranzistor as folosii un releu RED (disponibil in stocul meu de piese) ar merge direct pe pin-ul procesorului ? .. :( astept parerea voastra sa pot fac traseele :) ...

Link spre comentariu

Am mai spus-o si pe la alte subiecte similare si ma repet si aici, pentru a fi sigur ca nu faci o gafa pe care apoi s-o regreti, ia un mosfet cu deschidere mica ( maxim 3V ) si-l folosesti foarte simplu, poarta izolata asigura consum minim de la uc si actionarea bobinei releului fara nici o dificultate. Sunt o multime de astfel de mosfeti pe placi de baza PC si n-au nevoie de nici un fel de radiator pentru astfel de aplicatii.

Link spre comentariu

mellbo, nu are nici o treabă acea ieşire dacă ajunge pe ea tensiunea de 12V, care numai prin străpungerea trz se va întîmpla, findcă vrei să pui unul mic şi rahitic. Mai ai şi rez serie cu baza trz, dar mai poţi adăuga o diodă 1N4148 ca ''opritoare'' de tensiune, însă e posibil să nu mai acţioneze trz.

E bună şi varianta propusă de marian, în poarta trz mos merge pusă o rez de pînă la 100kOhmi.

...............