GEO 53 BN Postat Iunie 13, 2015 Partajează Postat Iunie 13, 2015 (editat) Ca sa identifici cele trei faze, e floare la ureche.Mai greu e sa identifici corecta legare a infasurarilor(inceputul si sfirsitul ).Stiu ca daca o infasurare este legata gresit,motorul se incalzeste, nu mai are "suflu"(putere) si nu ajunge la turatia nominala.Marcate toate capetele infasurarilor ca sa fie mai usor, cu o coala de hirtie in fata si cu ceva de scris, intr-un timp relativ scurt, resuesti sa identifici infasurarea cu inceputul si sfirsitul legate gresit. LE. Am uita sa precizez ca dupa fiecare modificare se va porni motorul si se va urmarii functionarea lui. Editat Iunie 13, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
klaxxon Postat Iunie 13, 2015 Partajează Postat Iunie 13, 2015 (editat) http://i.imgur.com/B399V7e.png sau toată cartea aici: https://www.mediafire.com/?zyp6x05t4cfnp15 Editat Iunie 13, 2015 de klaxxon Link spre comentariu
flomar60 Postat Iunie 13, 2015 Partajează Postat Iunie 13, 2015 Da, corecta si eficienta metoda cu un singur amendament - necesita sursa externa de c.a.... Am publicat mai demult pe alt forum o metoda simpla pentru realizarea fazarii corecte a unui motor asincron trifazat cu rotorul in scc. ....aceasta este: voi incerca sa fac si un filmulet cu un astfel de test ... 2 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 13, 2015 Partajează Postat Iunie 13, 2015 Interesanta metoda expusa de @flomar60.Metoda simpla ,si dotare destul de modesta.Imi amintesc, vag, ca am citit despre aceasta metoda de fazare, dar am uitat unde.Banuiesc pe ce forum am citit despre aceasta metoda.O sa experimentez cit de curind acesta metoda.Multumiri domnului @flomar60. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iunie 13, 2015 Partajează Postat Iunie 13, 2015 Iei un multimetru si il setezi pe continuitate,si masori bornele care trebuie sa iti dea asa Daca nu iti da asa, le desfaci si le legi in felul acesta, dar fara sa inversezi fire de pe o linie cu fire de pe cealalta linie. Apoi pui puntile asa Si gata, acum ai legat triunghiul .Bafta. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 14, 2015 Partajează Postat Iunie 14, 2015 (editat) Poate nu am inteles eu ce vrei sa zici,dar pe topicul asta, este vorba si despre legarea corecta a infasurarilor motorului. Mai pe inteles, pe o parte sa fie doar inceputurile infasurarilor iar pe cealalta parte sfirsitul infasurarilor.O infasurare legata gresit (inversate sfirsitul infasurarii cu inceputul infasurarii) si motorul nu mai functioneaza cum trebuie.Legarea in stea sau triunghi a infasurarilor motorului, nu este o mare filozofie. Editat Iunie 14, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iunie 14, 2015 Partajează Postat Iunie 14, 2015 (editat) Eu i-am explicat omului cum trebuie sa arate pe placa de borne a motorului legaturile in triunghi, si implicit asezarea puntilor. Sincer nu am citit tot topicul, doar am raspuns la ce am considerat ca nu intelege. In prima poza i-am aratat care borne trebuie sa dea cand masori cu ohmetrul sau multimetrul. Sa inteleg ca el nu le are alese 3 cate 3? Editat Iunie 14, 2015 de daniel_88 Link spre comentariu
flomar60 Postat Iunie 14, 2015 Partajează Postat Iunie 14, 2015 Colegu' daniel_88, este corect ce spuneti dar, din pacate, desenele dvs. sunt foarte greu de observat...cu permisiunea dvs. postez cateva desene mai clare... -Pozitionarea capetelor bobinelor pe placa de borne: -Legatura de tip ' stea ' ... -Legatura de tip ' triunghi ' ... Toate bune! Link spre comentariu
daniel_88 Postat Iunie 14, 2015 Partajează Postat Iunie 14, 2015 Corect, este acelasi lucru, multumesc pentru stilizare @flormar60 . Link spre comentariu
klaxxon Postat Iunie 15, 2015 Partajează Postat Iunie 15, 2015 http://i.imgur.com/0dFwa0j.png Link spre comentariu
flomar60 Postat Iunie 24, 2015 Partajează Postat Iunie 24, 2015 Am vrut sa va multumesc inca de atunci, d-le klaxxon, pentru link-ul de mai sus , insa...m-am luat cu altele si am neglijat! Mea culpa! Ma bucur ca ati gasit metoda descrisa in carti , inseamna ca e certificata! In perioada cand foloseam intens metoda nu stiam ca e publicata undeva , eu am dezvoltat-o fortuit de imprejurari , eram nevoit sa fac cateva fazari pe zi si a trebuit sa gasesc o metoda rapida si eficienta , dar pusa in practica cu scule/dispozitive obisnuite...se intampla inainte de revolutie... Link spre comentariu
Florin berdila Postat August 19, 2015 Partajează Postat August 19, 2015 Domnilor dar multimetru pe ce il setez sa aflu incepytu si sfarsitu bobinei deci pe ce il setez Link spre comentariu
pcostica Postat August 22, 2015 Partajează Postat August 22, 2015 vezi#18 Bafta! Link spre comentariu
Florin berdila Postat August 24, 2015 Partajează Postat August 24, 2015 Pai lam setat pe continuitate dar cand il pun pe capetele bobinei deja sa miscat su bateria degeaba i mai pun poate am inteles gresit va rog sa ma lamuriti Link spre comentariu
danpin Postat August 24, 2015 Partajează Postat August 24, 2015 Pai l-am setat pe continuitate dar cand il pun pe capetele bobinei deja s-a miscat su bateria degeaba i mai pun poate am inteles gresit va rog sa ma lamuriti Pentru felul exprimarii si folosirea semnelor de punctuatie: no comment. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum