Vizitator tim17 Postat Ianuarie 23, 2013 Partajează Postat Ianuarie 23, 2013 treaba sta cam asa: sunt student la o facultate tehnica si nu prea le am cu matematica. Daca poate cineva sa-mi explice ce sunt diferentialele. Adica intalnesc expresii de forma dv/dt si nu stiu cum sa le abordez. Derivatele partiale le stapanesc, nu-s mare filosofie, dar diferentialele imi dau de cap. Din cate am observat se pot folosi pentru valori infinitezimale, dar nu stiu cum sa le calculez. Au vreo treaba cu d-urile de la integrale? Poate sa-mi explice cineva? Multumesc! Link spre comentariu
valangjed Postat Ianuarie 23, 2013 Partajează Postat Ianuarie 23, 2013 E destul de dificil de explicat pe un forum pentru ca implica multe formule matematice.O idee mai intuitiva ar fi cam asa: Iei graficul unei functii continue si derivabile si il imparti in doua si iar in doua si tot asa pana cand nu mai poate fi impartit , aceea este diferentiala functiei , nu stiu daca te ajuta la ceva , e o imagine destul de simplista tinand cont ca e mai greu de vazut la functiile de mai mult de trei variabile.Leibnitz vedea diferentiala unei functii ca elementul infinitezimal de crestere a acelei functii dar a venit Cauchy si l-a contrazis cu multe demonstratii.E greu tare cu gandirea asta abstracta Link spre comentariu