Jamaicanu Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 Am intrat pe pagina asta http://forumsudori.ucoz.ro/forum/2-54-1 si am citit totul, si am urmarit si filmuletul de la sfarsitul paginii. Am 2 intrebari: 1. La sfarsitul filmuletului copii prezinta o diagrama cum s-ar lega secundarele celor 2 transformatoare intre ele si anume: + ul de la unul se leaga de - ul de la celalalt transformator si in final ne ramane un + si un - care vor servii apoi la conectarea clestilor. Intrebarea mea este: Stiam ca nu exista polaritate la secundar si primar, de unde faza cu + si -? Pur si simplu bobineaza secundarul cu sarma de 3mm. 2. Cea de-a doua intrebare este in legatura cu firul de 3mm care dupa cum se vede este destul de moale ceea ce ma face sa cred ca s-a folosit un cablu normal din acela cu mai multe lite de cupru prin el. Se poate folosii si acest cablu fara probleme, stiam ca se foloseste cel din cupru emailat. Sa nu radeti de mine dar sunt incepator.. Link spre comentariu
Vizitator atilacarmen Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 Salut. Prin + si - ei se refera la inceputul si sfarsitul bobinajului. Trebuie sa legi sfarsitul bobinajului de la tr.1 cu inceputul bobinajului la tr.2. Atat!Conductor poti sa folosesti de care ai. De preferat multifilar ca se pliaza mai usor. Bafta la constructie!!! Link spre comentariu
Jamaicanu Postat Ianuarie 24, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2013 Daca folosesc un cablu de cupru cu miezul de 4 mm se intampla ceva ? Recomandat era de 3 mm dar nu gasesc. Ce diferenta va fi cu cel de 4 mm atunci cand voi suda ? Link spre comentariu
gauss Postat Ianuarie 24, 2013 Partajează Postat Ianuarie 24, 2013 Daca e mai mare , e mai bun ! ... Foloseste-l fara rezerve ! ... Desi pentru bobinaj ar trebui CuEm , cupru emailat , cel cu izolatie PVC nu va rezista daca lucrezi intensiv ... Link spre comentariu