Vizitator BMF Postat Ianuarie 19, 2013 Partajează Postat Ianuarie 19, 2013 Va salut.Nu stiu daca sectiunea este cea corecta , dar m-am gandit ca se potriveste problemei mele. Treaba sta in felul urmator: Detin un aparat de filmat (pelicula, nu video) .Motorul sau este unul cu carbuni alimentat la 12 v . Deoarece nu reusea sa pastreze o frecventa constanta ( 24 fps) si prezenta mici oscilatii , am desfacut motorul , l-am curatat cu spray pentru contacte ( potentiometrul mai ales) si i-am schimbat carbunii. Variatiile frecventei au disparut insa au aparut alte probleme si anume: In gol aparatul functioneaza perfect insa atunci cand este incarcat( in sarcina) nu mai pleaca deloc. Adica motorul nu mai are cuplu . Ma gandesc ca de vina sunt carbunii , fiind unii pt 220 v vs 12 v ce imi trebuia mie. Nu stiu daca are vreo importanta lucrul acesta , de asta va intreb pe voi . Multumesc. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Ianuarie 19, 2013 Partajează Postat Ianuarie 19, 2013 - Verificaţi presiunea de contact a noilor periipe lamelele colectorului (arcurile portperiilor) şidimensiunea lor (să nu se blocheze în portperii).- Suprafaţa lor de contact trebuie să fie rotunjită(să urmărească profilul cilindric al colectorului).- Duritatea noilor perii să fie (pe cât posibil) câtmai apropiată de cea a periilor originale.- Curăţaţi bine suprafaţa lamelelor colectoare şichiar rectificaţi colectorul dacă se impune.- Curăţaţi şi gresaţi lagărele rotorului. Link spre comentariu
Vizitator BMF Postat Ianuarie 19, 2013 Partajează Postat Ianuarie 19, 2013 Multumesc pentru sfaturi. Din ceea ce ati spus dvs am efectuat urmatoarele: Am verificat presiunea de contact si am incercat sa fie cat mai mica. Dimensiunea noilor perii nu corespunde cu cele originale asa ca le-am ajustat cat mai aproape de originalLegat de suprafata de contact , am incercat sa o rotunjesc cat mai bine insa am observat ca una din perii intra in contact cam 70% si cealalta aprox 40% cu rotorul. Voi incerca sa le rotunjesc mai bine. Duritatea noilor perii, in opinia mea, este sub cea a celor originale. Totul este curatat foarte bine si gresat. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Ianuarie 19, 2013 Partajează Postat Ianuarie 19, 2013 Presiunea de contact a periilor nu trebuie să fienici "cât mai mică", nici excesivă, ci "suficientă". Link spre comentariu
Vizitator BMF Postat Ianuarie 19, 2013 Partajează Postat Ianuarie 19, 2013 O sa ajustez si revin cu update. Link spre comentariu
Vizitator BMF Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 Am incercat sa ajustez periile fara nici un fel de schimbare in mersul motorului. Link spre comentariu
Selena Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 Mai exact, ce inseamna "in gol"? Montat la locul lui, alimentat corect din aparat si doar ca nu este cuplata cureaua de transmisie?Fara curea, porneste? si se franeaza prea usor, cu mana? Link spre comentariu
Vizitator BMF Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 In gol inseamna ca aparatul nu este incarcat cu pelicula , totul fiind montat in rest. Motorul functioneaza bine astfel. Atunci cand incarc aparatul cu pelicula , motorul nu mai are cuplul necesar sa invarta tot ansamblul . Nu se misca absolut deloc. Demontand motorul de pe aparatul de filmat, am observat ca se franeaza usor cu mana pana la oprire completa . Cred ca e o idee buna sa fac cateva fotografii . Link spre comentariu
Vizitator BMF Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 Foto : Link spre comentariu
Selena Postat Ianuarie 21, 2013 Partajează Postat Ianuarie 21, 2013 Dar cand este pelicula pusa si motorul nu se misca, macar bazaie, ca si cum ar fi alimentat dar blocat? Ar trebui pus un ampermetru in serie, sa vezi daca intra curent si cum i se modifica valoarea. Nu cumva, pelicula tensionata tine deschis un contact al motorului? Cand am zis de franare cu mana, ma refeream la situatia cand motorul merge fara pelicula si tu testezi bland cam la ce forta rezistenta actionata de mana pe rola se opreste motorul. In modul acesta, vezi daca stopul provine de la motor sau de la ceva de pe traseul peliculei.In ultima poza, piesa aceea moron este un microintrerupator? Ce rol are?Cum se previne aprinderea becului de proiectie cand pelicula nu a pornit inca (sa nu se arda de la bec)? Eu cunosc doar metoda prin forta centrifuga: pe rotor este o piesa cu grutati care isi mareste raza de rotatie si atinge un intrerupator din circuitul becului, aprinzandu-l cu intarziere.Motorul are in carcasa demultiplicator cu pinioane? Pare complex. Scuze, este dificil de dat solutii. Link spre comentariu
Vizitator BMF Postat Ianuarie 21, 2013 Partajează Postat Ianuarie 21, 2013 In primul rand, iti multumesc mult pt sfaturi . Motorul este de la un aparat de filmat , nu de proiectie. Uploaded with ImageShack.us Cand pelicula este in aparat , motorul bazaie, incearca sa invarta Fara pelicula, si cu motorul mergand pot sa il franez pana la oprire destul de usor. Lucru anormal, motoarele astea au un cuplu marisor pt dimensiuni . In functionare corecta , nu il pot opri cu mana , pot doar sa ii reduc viteza, aspect pe care l-am testat inclusiv cu acest motor cand mergea bine. In ultima poza , piesele (exceptie roata dintata) sunt intrerupatoare, on /off pt motor. Per ansamblu motorul este unul simplu , alcatuit din rotor, stator, perii colectoare si intrerupator . Asta se afla in carcasa. Tinand cont ca am schimbat un singur lucru , care a afectat functionarea , zic eu ca de acolo e problema. Se gasesc mai multe tipuri de perii colectoare ? Link spre comentariu
traianpop Postat Ianuarie 21, 2013 Partajează Postat Ianuarie 21, 2013 Ca se gasesc mai multe tipuri de perii colectoare, e adevarat!Doar nu vei pune perii de la aspirator la camera de filmat, sau invers...Nu stim cu ce ai masurat presiunea de apasare, respectiv 40 % si 70 % al periilor.Oricum, diferenta e prea mare.Si eu nu am auzit de perii sa lucreze la 220 v sau 12 V, grafitul nu este afectat in functie de tensiunea aplicata! Daca gresesc, va rog sa ma corectati! Link spre comentariu
Vizitator BMF Postat Ianuarie 22, 2013 Partajează Postat Ianuarie 22, 2013 Nu presiunea de apasare am masurat , ci cat la suta din periile colectoare fac contact cu rotorul. Procentele zise de mine sunt relative. Periile erau dreptunghiulare , si le-am ajustat eu , cat mai aproape de curbura rotorului. Inclin sa cred ca periile originale erau poate din alt material. Link spre comentariu
Vizitator BMF Postat Ianuarie 22, 2013 Partajează Postat Ianuarie 22, 2013 Problema mea s-a rezolvat. Intr-un mod bizar , dar eficient. Tensiunea de alimentare a motorului nu era 12v ci 16v. Cu toate acestea, aparatul a functionat pe 12v fara probleme inainte de schimbul periilor. Dupa insa , nu mai pleca deloc. Alimentat de la 16v (mai exact 18v ) ,functioneza corect in sarcina , are cuplu, toate bune. Din pacate motorul nu are vreun marcaj pe carcasa pentru a indica tensiunea de alimentare , singura referinta am gasit-o intr-un tarziu in manualul aparatului. Tin sa multumesc tuturor celor care mi-au raspuns si oferit sfaturi . Numai bine. PS: Topicul se poate inchide. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum