gustibus Postat Februarie 15, 2014 Partajează Postat Februarie 15, 2014 Eu folosesc ulei uzat pentru inclazirea unei hale de 250 mp. Economiile sunt considerabile insa am mari probleme cu duzele. Asa cum spunea si colegul mai sus, o duza costa in jur de 40 de Euro. Eu o schimb cam o data la 2 luni. Probabil din cauza inhibatorilor de ardere din uleiul uzat se depune calamina pe pulverizatorul diuzei. Daca incerci sa spargi calamina strici diuza daca o lasi asa arzatorul nu mai da randament. Ceva solutii?Incearca ceva mai simplu pentru arderea uleiului,ceva de genul celui din atasament.Pentru ardere este nevoie de un ventilator care sa pulverizeze uleiul in arzator,uleiu trebuie preincalzit inainte de pornire iar daca rezervorul de ulei este montat langa soba acesta se incalzeste de la soba si nu mai este necesara incalzirea lui cu rezistenta electrica.Pentru a va edifica despre acest tip de arzator am urcat cateva videoclipuri pe you tube: daca nu pornesc lincurile copiatile pe rand si dati lipire(paste) in browserul dvs Link spre comentariu
misu tdi Postat Februarie 16, 2014 Partajează Postat Februarie 16, 2014 Eu folosesc uscator de par, alimentat de la o baterie auto. Consum f putin curent,cat doua coolere de calculator. Ulei ars papa cam doi l la ora dar am o soba mare din teava de 80 cm diam si grosime 20 mm. Inauntru am pus samota ,pe evacuarea de 130 mm,am pus o clapeta' suber. Mentine caldura 6 ore.Felicitari dl Gusti, pt lucrari. Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Februarie 16, 2014 Partajează Postat Februarie 16, 2014 Pentru gustibus:Ne poti pune o schema cu ansamblul de arzator ulei: am vazut ca folosesti un teu - de ce? cum curge uleiul? gravitational?De ce la unele ai conducta de ulei in capatul teului , pe cand la altele ai conducata de ulei in partea de mijloc a teului? Care ai observat ca este mai buna? Link spre comentariu
misu tdi Postat Februarie 20, 2014 Partajează Postat Februarie 20, 2014 Asta e pe bani, vezi ca vinde si schemele de constructie a arzatoarelor. Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Februarie 20, 2014 Partajează Postat Februarie 20, 2014 Care aveti facut un arzator pe ulei ars tip babington dar aerul sa provina de la un ventilator de aeroterma sau de la ventilatorul unei centrale pe gaz, puneti , va rog , cateva poze si schite de realizare? Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Februarie 21, 2014 Partajează Postat Februarie 21, 2014 Am incercat sa fac arzatorul lui gustibus . Ieri seara am incercat cam 2 ore sa-l fac sa arda si nu am reusit. Am procedat astfel: 1. Teava gaurita cu teul de 1 1/4 am le-am asezat pe 3 caramizi afara in plan orizontal. 2. Teava de Cu prin care curge uleiul a fost infasurata de 2 ori ( deci 2 spire) in jurul legaturii dintre teu si teava apoi a intrat prin partea de mijloc (a teului ) in teu. Celalalt capat al tevii de Cu l-am bagat in dopul gaurit al unui bidon din plastic cu fundul taiat, totul fiind vertical. 3. Pentru aprindere , initial am pus cam 50 ml motorina in bidon si cu o lampa cu gaz am inceput sa aprind motorina in teava. Dupa ce s-a aprins, am pornit un feon si l-am tinut in capatul teului ca sa sufle aer, prin teu, in teava. 4. Dupa ce am observat ca motorina arde am incept sa pun ulei in bidonul de plastic. Desi uleiul s-a incins foarte bine ( devenise foarte lichid - daca se poate spune) acesta dupa ce a ajuns in teava nu a mentinut arderea (flacara). La a treia sau a patra incercare am pus motorina cu ulei amestecat bine si tot nu intretinea flacara. Dupa 30-60 secunde se stingea flacara de tot. Am incercat cu feonul pe turatia mai mica , apoi pe turatia mai mare, apoi pe turatie mica dar tinut la distanta de vreo 5-10 cm de teu. In concluzie nu am reusit sa fac arzatorul. Ce este oare montat intre teu si teava si ajuta uleiul sa arda? Ori in capatul tevii de Cu prin care curge uleiul este o duza sau ce este acolo? Am incercat si ceva in genul arzatorului facut de 300Turbion, adica intr-o oala, de 15 cm diametru si 7 cm inaltime, am pus cam 100 ml ulei si cu ajutorul unei bucati de ziar inmuiata in motorina am aprins uleiul. Am directionat un pic aerul de la feon pe marginea oalei ca sa creez un vartej si a inceput sa arda uleiul foarte intens de paraia vopseaua de pe oala. Dar acest tip de arzator nu ma ajuta ca el este vertical si mie mi-ar trebui unul orizontal. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Februarie 21, 2014 Partajează Postat Februarie 21, 2014 Uleiul e un combustibil foarte pretentios. Ca sa arda el trebuie sa fie fierbinte cand ajunge in focar, dar cel mai important este ca curentul de aer care il amesteca sa nu fie nici foarte puternic dar nici prea slab, ca sa nu faca fum. Insa jetul de aer trebuie sa fie turbionar, cu cat mai multe vartejuri pentru a se amesteca bine cu vaporii inflamabili. incercati sa puneti dupa feon o paleta de turbina cu multe pale (tabla taiata si indoita sub unghi 30-45 gradepentru pale), Am vazut undeva varianta asta.. Link spre comentariu
Big Postat Februarie 21, 2014 Partajează Postat Februarie 21, 2014 gasesti tutoriale pe youtube. s-a scris mai sus ca a fost montat un astfel de sistem intr-un service auto, este ok? cei de la pompieri ce spun? nu te amendeaza? Link spre comentariu
cusnir Postat Februarie 22, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 22, 2014 In legatura cu pompierii nu stiu ce sa zic.. La casa particulara cread ca e mai simplu.. Nu prea vin pompierii cu controale.Desi, daca vrei, pe oricine il poti invinui de nereguli. Chiar si unui stalp de telegraf ii poti cere daune pentru ca a stat in calea masinei tale .. Link spre comentariu
cheluakame Postat Februarie 24, 2014 Partajează Postat Februarie 24, 2014 O soba pe ulei simpla. Pentru o autonomie mai ridicata s-ar putea conecta o conducta in partea de jos care sa alimenteze mereu cu ulei dintr-o butoi, printr-un sifon (pentru a nu creste nivelul prea mult) si dotat cu robinet pentru inchidere. Deasemenea partea de sus ar putea fi facuta pe principiul clopot captand astfel mai multa caldura. (exemplu desenul de mai jos). Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Februarie 27, 2014 Partajează Postat Februarie 27, 2014 Miercuri dupa-amiaza ( 26.02.2013) am incercat iarasi sa pornesc arzatorul pe ulei ars de masina. Dupa ce am pus in bidon vreo 200 ml motorina si am aprins-o cu lampa de gaz si am lasat-o sa curga incet-incet. Cand am observat ca mai este foarte putina motorina in bidon, am pus ulei ars. Am reusit sa mentin aprins arzatorul. Desi afara erau in jur de vreo 2-3 grade Celsius , dar nu batea vantul aproape deloc in zona mea, am reusit sa mentin aprins arzatorul. Am ars cam 4-5 litri ulei ars in timp de vreo 2 ore. La inceput scoate mult fum, foarte mult fum. Dupa ce se incalzeste arzatorul acesta scoate mai putin fum, dar tot scoate. Nu am reusit sa-l fac sa se inroseaca ca in filmarile lui Gustibus. Cred ca teava folosita de mine este prea mare in diametru - are 80 mm. De asemeni, gaurile date de mine in teava au fost cam mari - 2 linii de gauri a cate 9 "bucati" de 10 mm si 4 linii de gauri a cate 10 "bucati" de 8 mm diametru. Lungimea tevii este de 450 mm. Pentru mine este cam dificil de pornit/aprins acest arzator. Deci consider ca am cam incheiat experimentele cu acest arzator. O sa trec pe http://forum.softpedia.com/topic/465932-folosirea-uleiului-uzat-la-incalzire/page__st__612 . Poate o sa reusesc mai bine sa realizez acel arzator facut de 300Turbion. Desi mi-ar fi placut sa fie un arzator orizontal pentru a putea fi bagat in centrala. Multumesc celor care au dat cate una-doua indicatii/detalii. Link spre comentariu
cusnir Postat Februarie 28, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 28, 2014 Problema dupa parerea mea este puterea jetului de aer in raport cu debitul lui. Si nu in ultimul rand cum are loc pulverizarea uleiului si amestecarea lui cu aerul. Eu timp de al 2 sezon am invatat meseria asta si deja dupa sunetul flacarii imi dau seama daca e bine sau nu. Dar cel mai important indiciu pt mine este daca jetul de aer care iese din duza "insfaca" o mica parte din flacara uleiului. Este foarte foarte important acest aspect pt ca aceasta mica portiune de flacara creste puternic temperatura aerului si a vaporilor de ulei. Temperatura incepe sa creasca rapid. La mine in fata flacarii era un niplu de fonta pe care l-a oxidat complet. Nu mi-a venit sa cred cand am vazut asta la revizia din dimineata asta,.. Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Februarie 28, 2014 Partajează Postat Februarie 28, 2014 M-am uitat uitat un pic in urma pe topicul acesta sa vad cum este construit arzatorul tau. Daca este varianta de pe prima pagina, atunci nu inteleg cum este pulverizat uleiul, deoarece el vine gravitational pe teava verticala de diametrul XX mm si apoi este "suflat" de aerul pompat de un "compresor de frigider". La arzatorul facut de mine, eu nu i-am montat nici o duza in capatul tevii prin care curge uleiul. Uleiul curge gravitational dintr-un bidon de 1 litru printr-o teava de Cu de 10 mm diametru. In capatul tevii de Cu din arzator nu am montat nimic. Aerul introdus prin teu cu un feon pot spune "spala" uleiul dar nu il pulverizeaza. Cum ar putea aerul produs/debitat de un feon sa faca uleiul ars sa devina picaturi fine? Daca in capatul tevii de Cu prin care curge uleiul mai este montat ceva, atunci inseamna ca am avut dreptate intr-un mesaj anterior ca, arzatorul facut de mine nu este complet si nu seamana in totalitate cu cel facut de Gustibus.Mai trebuie montat ceva, dar ce? si cum? Link spre comentariu
cusnir Postat Februarie 28, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 28, 2014 Teava de pe care spala feonul in sine trebuie sa evapore uleiul,practic compresorul amesteca fumul (vaporii de ulei cu aerul) astfel "insfaca"o parte de flacara. Mai pe intelesul tuturor, trebuie sa ai o flacarainainte de duza de aer care fine de la compresor. Daca imi dispare flacara asta treptat mi se stinge focul. Este ceva gen flacara de veghe dar luata de la acelasi ulei ars..Am avut ceva de vivi;it la pozitii pana am obtinut ce a trebuit. Asta e varianta cea mai simpla. O alta idee este sa incerci sa reduci debitul de aer de lla fen. Din cate stiu eu el este prea puternic. Su nu uita (IMPORTANT!) sa ai vartejuri care amesteca aerul; cu vaporii de ulei.. La inceput si eu am avut probleme cu amestecarea dar am trebut la evaporare partiala apoi pentru ca e mai sigura datorita flacarii care apare chiar la iesirea din teava. Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Februarie 28, 2014 Partajează Postat Februarie 28, 2014 Cusnir, te rog, cand poti, fa o schema ori o poza la interiorul arzatorului tau si apoi deseneaza circulatia aerului si unde apare acea "flacara de veghe" ca eu sunt un pic mai greu de cap si nu prea pricep cum reuseste fluxul de aer sa vaporizeze uleiul ars. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum