draku Postat Decembrie 30, 2013 Partajează Postat Decembrie 30, 2013 uleiul vine prin cadere libera?preincalzitorul este etans? Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 1, 2014 Partajează Postat Ianuarie 1, 2014 Uleiul curge prin cadere libera. Preincalzitorul desigur ca este etans pentru ca acolo exista o presiune in finctie de inaltimea rezervorului. Cu cat e mai simplu sistemul cu atat este mai sigura functionarea. Link spre comentariu
draku Postat Ianuarie 1, 2014 Partajează Postat Ianuarie 1, 2014 multumesccat de sigur este sa functioneze fara supraveghere?banuiesc ca functioneaza ziua/noaptea fara oprire, pentru incalzire. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 1, 2014 Partajează Postat Ianuarie 1, 2014 Vad ca nu ati citit toate postarile.Este la fel de sigur precum si racitorul de apa ( de unde a si dost scos dealtfel) care are si functia de a oferi apa fierbinte. Defapt apa este mentinuta fierbinte 24/24 ore.. Are 2 termocuple, una pentru functionare normala alta pentru deconectare in cazul defectarii celei dintai. Mai sigur nu cred ca se poate.. Ca in aviatie... cu dublarea sistemelor importante.. ) Link spre comentariu
draku Postat Ianuarie 1, 2014 Partajează Postat Ianuarie 1, 2014 ma refeream la intreg sistemul de incalzire, nu doar la preincalzitorul de ulei Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 1, 2014 Partajează Postat Ianuarie 1, 2014 Pai este artizanal , fara nici o electronica... Daca dau flacara prea mica uneori se stinge soba si curge uleiul jos.. Dar noroc ca consuma putin si se strange pe tabla de cub soba pusa special pt a colecta uleiul in caz de.. In privinta incendiilor e mai sigur decat restul sistemelor din cauza ca uleiul e greu de mentinut in stare de ardere.. Problema e chiar opusa- a mentine flacara stabila. Deci nici un risc in afara de baltoaca de ulei pe jos nu exista Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 4, 2014 Partajează Postat Ianuarie 4, 2014 As dori sa pun un termistor pe traseul fumului care sa mentina temperatura constanta a gazelor de evacuare, iar in caz ca scade tepmeratura sub un anumit prag sa opreasca sistemul de uncalzire. Ma intereseaza in mod special partea cu opritul alimentarii cu lulei daca se stinge flacara. Ar fi bine la un pin sa fie prevazuta si o iesire (sau 2 pentru inversarea polaritatii) pentru reglarea devitului de ulei cu ajutorul unui robinet pus in functie de un electromotor de la stergatoare de parbriz care sa deschida si sa inchida debitul de uleiPlanific sa folosesc electrovalve de la masinile de spalat pentru admisia de ulei. M-ar interesa o schema cu PIC 16F829A, pentru ca am cateva.. Link spre comentariu
draku Postat Ianuarie 4, 2014 Partajează Postat Ianuarie 4, 2014 sau un senzor de flacara (optic/termic)cineva folosise in sensul asta (tot la o instalatie artizanala), un senzor optic in genul celor crepusculare pozitionat la capatul unei tevi mai lungi, directionata spre flacara. aparea in schimb, in timp, "afumarea" senzorului si scaderea senibilitatiioricum, modalitati de rezolvare a problemei se gasesc, simple sau mai complicatesucces!pselectrovalvele au garnituri de cauciuc parca. trebuie verificat daca este rezistent la ulei Link spre comentariu
misu tdi Postat Ianuarie 4, 2014 Partajează Postat Ianuarie 4, 2014 Clar ca nu rezista.poti pune un motoras de stergator mic de haion sa actioneze o vana cu bila. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 4, 2014 Partajează Postat Ianuarie 4, 2014 Adica un robinet cu bila? Cred ca e mai sigur asa dar se complica un pic mecanizarea.. eu vazusem la filtrele de ulei garnitirile sunt din cauciuc. Este un cauciuc special? Link spre comentariu
draku Postat Ianuarie 4, 2014 Partajează Postat Ianuarie 4, 2014 la auto, materialele sunt specializate, in functie de zona unde se folosesc Link spre comentariu
misu tdi Postat Ianuarie 4, 2014 Partajează Postat Ianuarie 4, 2014 Sant garnituri care rezista la produse petroliere. Link spre comentariu
Vizitator andrei20 Postat Ianuarie 27, 2014 Partajează Postat Ianuarie 27, 2014 buna ziua cam cat ar fi costul acestei sobe? Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 28, 2014 Partajează Postat Ianuarie 28, 2014 Eu am facut-o di deseuri gasite, inclusiv teve de cupru.Unica investitie serioasa a fost un sac de amestec ciment/nisip +pompa de recirculare pe care am montat-o pt ca circulatia prin termosifonare nu facea fata si apa firbea..Dar daca doriti sa construiti asa ceva nu recomand dimensiuni mici de prototip ca ale mele. Primul an a functionat ca jucarie experimentala fara cos si fara pompa ca sa stiu daca merita investitia. Rezultatele (caldura gratis si peretele afumat) m-au facut sa investesc pt a imbunatati prototipu;. La anul voi face o soba seriuoasaPlus ca recomand si schimbator de caldura pe primul jumatate de metru al cosului de fum. desicur ca daca e sa cumparati materialele teava de cupru va costs cel putin 50% din investitie. Pompa am cumparat-o cu 30 euro Grundfos. Cosul de fum 35 euro din tabla zincata 1 mm si 6 metri inaltime. Acum functioneaza non/stop. cu mici intreruperi pt curatare. Recomacd sa va ganditi la sistemul de aprindere ca deja mam plictisit sa aprind cu butelia mica GPL pana se incinge teava de otel prin care vine aerul fierbinte. Link spre comentariu
Vizitator adi_curmei Postat Ianuarie 29, 2014 Partajează Postat Ianuarie 29, 2014 Interesant si de mare interes acest subiect.Asta imi aduce aminte ca prin anii `90 am avut ocazia sa merg cu serviciul in Rusia aproape de Siberia. Acolo am vazut muncitorii de pe un santier ca se incalzeau intr-o baraca de vreo 70 m2 cu o soba improvizata dintr-o bucata de teava cam de 60 cm diametru si 1,5 m inaltime in care era introdus un arzator care folosea cam tot ce se nimerea - (pacura , ulei ars de toate felurile, ulei bun, motorina).Consumul era mic si teava ( soba) se inrosea.Am facut atunci o schita si venind in tara , mai multi prieteni au aplicat-o cu succes. Am facut si acum o schita cum m-am priceput si o atasez aici. Cine are timp, sa o incerce, poate ca sunteti multumiti de randament. Teava e de fier, de instalatii, sudata in forma aratata, duza este un surub de 8 mm in care se da o gaura incepand de la 0.5 mm in functie de combustibilul folosit si de consumul dorit.Surubul se taie , sa ramana cam 7-8 mm de filet si se infileteaza intr-o piulita sudata in teava.Intre piulita si surub se pune putin azbest sau o garnitura de cupru. Duza e indreptata in sus iar combustibilul e directionat spre un taler de supapa auto care se incalzeste si are rolul si de a mentine flacara. Dimensiunea interioara a cubului format de tevi este de aproximativ 10-12 cm.Arderea e aproape completa si cam zgomotoasa.Am uitat sa spun ca pt. o aprindere usoara, "cubul" se monteaza intr-o tavita metalica in care se toarna benzina sau altceva pentru preincalzire si initiere flacara.Am scris gresit in schita, teava e de 3/8 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum